Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nämen! Ikarina är tillbaka!
Hon var ju här och såg ut som skit i somras, kom tillbaka på fötter igen med lite stödmatning och så men sen försvann hon igen.

Tillbaka nu och är lite smal men ser ut att må hur bra som helst. Gav genast mat så klart :love: Känner igen hennes kvitter utan problem. Hoppas hennes ungar kommer sen också. :angel:
 
Avslutar dagen med att en grannes jävla hundjävel flög lös mot oss på kvällsrastningen. Den hunden har attackerat oss i hissen förut (var lös i trapphuset och flög in när jag skulle gå ut ur hissen), har huggit en mindre hund så den hamnade på djursjukhus och husse har fortfarande inte ens ett koppel till hunden!

Jag skrek så det ekade mellan husen, släppte mina egna så att de kunde komma ifrån och gjorde vad jag kunde för att få stopp på den lösa. När jag kom in gick det lätt att se hur mina ben skakade, pulsen dunkade i öronen och nu ligger jag här på sägnen, mår illa och har jätteont i halsen efter att ha skrikit så högt. Helvete. (Och hur jag ska kunna sova nu förstår jag inte alls...)
Brott mot lokala ordningsstadgan: hund ska hållas kopplad i Stockholm. Polisanmälan, böter och koppeltvång, ev munkorg.
 
Taggar för att våga gå till gymmet idag. Såg en story på IG från Stina Wollter, så nu blev jag lite mer inspirerad att våga gå dit! Måste förstå att om folk glor på mig för att jag inte är smal, snygg och vältränad så ligger problemet hos dem, inte hos mig.
 
Taggar för att våga gå till gymmet idag. Såg en story på IG från Stina Wollter, så nu blev jag lite mer inspirerad att våga gå dit! Måste förstå att om folk glor på mig för att jag inte är smal, snygg och vältränad så ligger problemet hos dem, inte hos mig.
Jag känner bara, vem har tid att glo på folk när dom tränar? Jag kan titta på någon som är superstark och bli lite fascinerad, som tjejen som stod på händer och gjorde armhävningar. Det är ju bara orimligt :laugh: men annars är jag upptagen med att träna, det är jobbigt nog!
 
Taggar för att våga gå till gymmet idag. Såg en story på IG från Stina Wollter, så nu blev jag lite mer inspirerad att våga gå dit! Måste förstå att om folk glor på mig för att jag inte är smal, snygg och vältränad så ligger problemet hos dem, inte hos mig.
Jag vågade mig till gymmet för gruppträning i söndags, något jag aldrig gjort förut, med koreografi och grejer. :nailbiting:

För några år sedan hade jag gymkort för att träna medan jag hade bruten arm, då tänkte jag typ som du.
Kan lova dig att 90+% av de som är på gymmet skiter i att du är där och bara gör sin grej och går hem, några procent kanske glor för att de är trötta och har zonat ut just då, och om någon mot förmodan glor just för att du "inte är smal, snygg och vältränad" är osäkra själva. :)
Du är där för din skull, för att må bättre, inte för deras. Skit i alla andra, majoriteten skiter ändå i dig :D

Heja dig! Du vågar! 💪
 
Jag känner bara, vem har tid att glo på folk när dom tränar? Jag kan titta på någon som är superstark och bli lite fascinerad, som tjejen som stod på händer och gjorde armhävningar. Det är ju bara orimligt :laugh: men annars är jag upptagen med att träna, det är jobbigt nog!
Ja! Har kommit på mig en gång med att glo på ett utegym men det var ju bara för att tant Agda 80+ kom svassande, och fullkomligt mördade alla de tyngsta stationerna iförd solhatt, mjukisbyxor och luftig tunika :love: Hon var så sjukt cool!

...och jag kände mig som en vekling för jag orkar bara de lättaste stationerna :cry::D
 
Jag vågade mig till gymmet för gruppträning i söndags, något jag aldrig gjort förut, med koreografi och grejer. :nailbiting:

För några år sedan hade jag gymkort för att träna medan jag hade bruten arm, då tänkte jag typ som du.
Kan lova dig att 90+% av de som är på gymmet skiter i att du är där och bara gör sin grej och går hem, några procent kanske glor för att de är trötta och har zonat ut just då, och om någon mot förmodan glor just för att du "inte är smal, snygg och vältränad" är osäkra själva. :)
Du är där för din skull, för att må bättre, inte för deras. Skit i alla andra, majoriteten skiter ändå i dig :D

Heja dig! Du vågar! 💪

Håller helt med, jag hänger på gymmet några gånger i veckan och kan intyga det du skriver. Folk bryr sig inte mer om varandra där än vad de gör på ICA eller i parken.
 
Yogan inställd, instruktören var sjuk :( på plussidan kunde jag äntligen efter all förvirrande hämta hem min sorbet. Tyvärr är den egentligen till för när jag får blodsockerfall. Hallå bs, kom igen! ;)

Grubblar också över varför ett brev från Södermalm till Årsta tar fyra dagar och ett brev från Tyskland till Årsta tar två dagar :idea:
 
Jag känner bara, vem har tid att glo på folk när dom tränar? Jag kan titta på någon som är superstark och bli lite fascinerad, som tjejen som stod på händer och gjorde armhävningar. Det är ju bara orimligt :laugh: men annars är jag upptagen med att träna, det är jobbigt nog!
Problemet är bara att jag sett flera gånger i sociala medier där folk tagit kort på överviktiga och hånskrattat åt dem (nivån stora kändisar som gjort det alltså), samt att skolgympan fortfarande satt sina spår.. Så tyvärr är det inte bara att ignorera liksom.
 
Problemet är bara att jag sett flera gånger i sociala medier där folk tagit kort på överviktiga och hånskrattat åt dem (nivån stora kändisar som gjort det alltså)

Det är nog extremt ovanligt skulle jag vilja påstå, men såklart väldigt olyckligt när det sker. Jag har varit aktiv på gym och i andra träningssammanhang hela livet och ser en helt annan sida av det, som är inkluderande och fokus på träning inte utseende. Men det finns det ju olika gymkedjor med olika klientel. Nu är jag på SATS i trendkänsligt område och det är varierat med folk även här, men bästa av alla är ändå Friskis när det kommer till bred målgrupp och inkluderande inställning. Utvecklingen har också gått framåt väldigt mycket bara senaste åren. Vi har kvinnor med större kroppar på mitt gym som tränar i korta shorts och sport-BH. Starka som oxar. Jag säger bara SLAAAAAAY GIIIRL! Som sagt, trendkänsligt gym och det är hit trenden är på väg.
 
Sitter på en stol och tittar på när barnet kastar små stenar i en vattenfylld liten vagn, sånt vi gör efter förskolan 💁🏼‍♀️ Sov uselt i natt pga tusen orsaker (men mest faktumet gravid vecka 39) och känner att resten av den här dagen får ha extremt låga förväntningar :up:
 
Varit hos audionomen igen och nu fått nya hörapparater också :up: dock så riktigt enkelt som att koppla bluetoothen var det inte förstås, Android 10 var det som behövdes och så var det bara mobilen... :grin:
Men nu finns det en app där jag kan kontrollera ljudet på hörapparaterna mycket mera! :eek: Bra men samtidigt så blir man ännu mera beroende av mobilen och det dåliga batteriet 😅
 
Problemet är bara att jag sett flera gånger i sociala medier där folk tagit kort på överviktiga och hånskrattat åt dem (nivån stora kändisar som gjort det alltså), samt att skolgympan fortfarande satt sina spår.. Så tyvärr är det inte bara att ignorera liksom.
Men vilka :devil: idioter det finns! Hoppas de tappar alla tånaglar, en i veckan, så att de får lida länge länge. :angel:

Jag har haft extrema problem med skolgympan jag med. Det tar verkligen på krafterna att gå emot hjärnan och kliva in på ett gym och köra, men det blir lättare hela tiden! Jag har fortfarande klump i magen när jag ska in på gym, men när jag väl är där skiter ju alla i mig och jag kan fortsätta mina tafatta övningar i fred.

Hejar på att du vågar! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 439
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 451
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
95
Tjatter Jag ligger ofta på soffan och lyssnar på musikvideos på youtube i datorn. Ibland pausar uppspelningen, eller så är det för mycket reklam...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 310
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp