Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min motivation till arbete är sjukt låg. Har sovit dåligt pga torrhosta och det är riktigt skitväder ute. Jag vaktar grannens katt och han krävde att bli insläppt efter 1,5 timme ute. Mycket kränkt. Måste nog gå förbi vid lunch och slänga ut honom igen. Det kommer krävas en del våld. :rofl:
 
Min motivation till arbete är sjukt låg. Har sovit dåligt pga torrhosta och det är riktigt skitväder ute. Jag vaktar grannens katt och han krävde att bli insläppt efter 1,5 timme ute. Mycket kränkt. Måste nog gå förbi vid lunch och slänga ut honom igen. Det kommer krävas en del våld. :rofl:

Isis är heller inte glad på vädret :D Snö och kyla? Inga problem! Men fukt och regn... nej tack! Mattes lilla sockerkatt :laugh:
 
Jag tänker så också, att de måste vara intresserade :p De kan knappast ha suttit och funderat och vridit och vänt och tänkt att "jomen kanske, om inget bättre dyker upp". Nu har jag börjat tänka att de kanske säger nej istället för att jag kan få svårt att komma på intervju när de föreslog (fredag förmiddag) meeen jag skrev också i min ansökan att jag faktiskt jobbar tre veckor till, samt föreslog några alternativ och berättade om mitt schema och så...
Slå det ur hågen, är de intresserade så ändrar de till tid som funkar för dig nu när de vet du inte kan på deras första förslag :)
 
Avslutar dagen med att en grannes jävla hundjävel flög lös mot oss på kvällsrastningen. Den hunden har attackerat oss i hissen förut (var lös i trapphuset och flög in när jag skulle gå ut ur hissen), har huggit en mindre hund så den hamnade på djursjukhus och husse har fortfarande inte ens ett koppel till hunden!

Jag skrek så det ekade mellan husen, släppte mina egna så att de kunde komma ifrån och gjorde vad jag kunde för att få stopp på den lösa. När jag kom in gick det lätt att se hur mina ben skakade, pulsen dunkade i öronen och nu ligger jag här på sägnen, mår illa och har jätteont i halsen efter att ha skrikit så högt. Helvete. (Och hur jag ska kunna sova nu förstår jag inte alls...)
Anmäl till både Ls och polisen! En lös hund som attackerar i ett bostadsområde och dessutom bitit tidigare är definitivt något de är intresserade av att ha koll på! Oftast brukar det behöva gå långt innan Ls kan agera men i ett sånt fall är det ju tydligt! Det råkar inte finnas bevakningskameror i närheten som kan ha fångat det på film?
 
Funderar på om jag ska be om att få köpa in en luftfuktare till receptionen. Eftersom det blir 15-16 grader när det är öppet här kör jag tre element på 38 grader för att få upp värmen till i alla fall 20 grader.
Känns lite torrt och jävligt, och kommer nog behöva ta in något element till eller värmefläkt sen när det blir kallare.
 
Anmäl till både Ls och polisen! En lös hund som attackerar i ett bostadsområde och dessutom bitit tidigare är definitivt något de är intresserade av att ha koll på! Oftast brukar det behöva gå långt innan Ls kan agera men i ett sånt fall är det ju tydligt! Det råkar inte finnas bevakningskameror i närheten som kan ha fångat det på film?
Upprepade händelser kan absolut innebära koppel/munkorgstvång. Speciellt när en hund blivit allvarligt skadad tidigare.
 
Bokade in mig på yoga på Sats, tänkte att det kan vara bra för ambågen, försiktigt stretcha ut. Kanske få bort all träningsvärk också.
Kom sedan på att nej, det finns ju jättemånga positioner där man liksom lägger vikt på armarna/armbågen. Så fick boka av :banghead:

Kanske kan ta mig dit och springa på löpband i alla fall, om det nu tänker regna och vara 3+ :wtf:
Insåg även att det ska spöregna i morgon, ska fråga pappa om jag kan låna bilen så jag slipper cykla i urkvädret.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 485
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 506
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
97
Tjatter Jag ligger ofta på soffan och lyssnar på musikvideos på youtube i datorn. Ibland pausar uppspelningen, eller så är det för mycket reklam...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 322
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp