Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Loner stiger for att arbetarna kraver det for att jobba pa foretagen. Har man ingen som utfor jobbet maste det till atgarder om man vill finnas kvar som foretag.
0.2% av Amerikanska befolkningen har dott i Covid-19 ... det ar inte orsaken att manga foretag med oss nu saknar 20-30% av sina anstallda.

Sedan undrar jag varfor du citerar mig och sager att det inte ar ratt att jamfora med Svenska forhallanden? JAG har inte jamfort. Jag berattar vad jag gjort under dagen, om MIN verklighet ... precis som alla andra har. Om nagon jamfor ar det du/ni.
Jag tror att @Tranan menade att hn inte kan jämföra svenska med amerikanska levnadskostnader.

Det var ju jag som frågade efter hur det är over there, eftersom vi bara matas med medias tyckanden. Jag är jätteglad att du ville svara!
Jag föredrar att få svar på mina frågor ifrån någon som faktiskt bor och lever i det amerikanska samhället, istället för att få medias vinklade reportage.
:heart
 
Jag sitter och tittar pa kolibris som kommer och ater ur mataren utanfor fonstret. ❤️ Det borjar bli samre med blommor for dem att hitta nu, men det finns fortfarande en hel del. Vi har fortfaraned en villt blommande buske som bin, humlor, och kolibri alskar, men de ar sa "terretorial" att de jagar bort varandra hela tiden, tur det finns mat for dem pa bada sidor av huset. De ar sa himla sota nar de jagar varandra ... och knapper, de knapper och visslar ocksa. 🤗
 
Helgen har mest varit håll ihop humöret helg. Har mest försökt andas och låta bli att få någon form av utbrott. Sitter just nu och väntar på något som kan distrahera bort det jobbiga, men alla sover :banghead:
Testade att spela lite men det funkade inte.

Jag orkade i alla fall hålla ihop för att åka till ikea och sedan sätta ihop bokhyllorna jag köpte där. Det blev jättebra, men svårt att glädjas. Hjärnan känns som mos och jag känner mig som inträngd i ett hörn och är så spänd att det är jobbigt att andas.
Förstår inte varför det är så himla svårt att ta sig ur det här nu. Helt onödigt skräp.
 
Jag MASTE ... en hel del grejor i dag. 😖 Jag har verkligen ingen lust att gora nagonting ... MEN steg ett blir att dra igang den nya robot damsugaren. Den gamla gar nu till sonen och kan glatt fortsatta jobba dar.
Det regnar i dag, och det lar fortsatta att gora det hela veckan. Vi forvantas fa (ha?) en "bomb cyclone" ute i Stilla Havet (jag har just lart mig att det ar ett lagtryck med samma typ av vader som orkaner i Atlanten) som ger hoga vagor och besvarligt vader efter kusten. Samtidigt ska det intraffa en "atmospheric river" som kommer att dumpa en hel mangd regn pa oss. :cautious: Jag undrar sa varfor man maste ha annan terminologi i Stilla Havet an i Atlanten?🙄
 
Nu kom den ungdomliga grannen. Hen ba "jag har handlat åt dig törnis"
Känner mig oerhört gammal, hen har köpt typ isteband och dillstuvad potatis. Känns som att ha hemtjänst :rofl: Äter inte heller fläskkött men jaja tanken var ju god ändå måste man ju medge :D

Pensionärs-grannarna har tydligen diskuterat mig. En ba "ja det är ju tråkigt att det är alltid de bästa som ska gå först". En annan var tvungen påpeka att jag ännu inte hade lämnat in :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 231
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 340
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
88
Tjatter Jag ligger ofta på soffan och lyssnar på musikvideos på youtube i datorn. Ibland pausar uppspelningen, eller så är det för mycket reklam...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 305
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp