Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bakar mjuk pepparkaka :) ! Får hoppas att den blir bra. Jag lyckades nämligen glömma sockret när jag skulle vispa ägg och socker. Tyckte väl att blandningen såg lite väl gul ut...... :D Jag kom på det när jag hade öst i smör- och gräddfilblandningen (och det var ju tur att jag faktiskt kom på det ALLS!). Så då kändes det inte läge att vispa igen. Rörde därför bara i sockret i resten. Så nu är det bara att hålla tummarna för att det funkar.... :nailbiting: Än så länge ser den helt okej ut. Har rest sig fint, osv.
Ingen fara på taket - den blev jättegod trots det lilla missödet :up: !
 
Planerar nytt golv till kontoret på övervåningen. Det är en randig heltäckningsmatta där nu. Tror vi lägger likadant golv som det är i syrummet på andra sidan hallen. I hallen och trappan är det brun heltäckningsmatta, väldigt tjusigt. Men det får vänta. Först kontoret. Och nya tapeter i tv-rummet.
Behöver måla taket där med, men det går inte med vanlig takfärg. Måste ta reda på vad det är för tak, det känns inte som ett spänntak men det är inte "vanligt" tak heller.
 
Löner stiger kan vara en följd av att över 700000 har försvunnit och många av dem har varit. sen vet jag inte vad levnadskostnaderna är där men att jämföra med svenska förhållanden är nog inte rätt.

Loner stiger for att arbetarna kraver det for att jobba pa foretagen. Har man ingen som utfor jobbet maste det till atgarder om man vill finnas kvar som foretag.
0.2% av Amerikanska befolkningen har dott i Covid-19 ... det ar inte orsaken att manga foretag med oss nu saknar 20-30% av sina anstallda.

Sedan undrar jag varfor du citerar mig och sager att det inte ar ratt att jamfora med Svenska forhallanden? JAG har inte jamfort. Jag berattar vad jag gjort under dagen, om MIN verklighet ... precis som alla andra har. Om nagon jamfor ar det du/ni.
 
Har matat fåglarna ute. De äter som elefanter här. Får fylla på 2 gg i veckan minst
R.I.P Sune :cry:
 

Bifogade filer

  • Sune 1.jpg
    Sune 1.jpg
    272,6 KB · Visningar: 16
Suck. Syster var här för att hjälpa mig borra upp hyllan. Naturligtvis så visar det sig att eventuellt så löper det en elkabel från köket på andra sidan där det ska borras. Så syster fick åka hem och kommer tillbaka med en sån där som lyser vid el i väggen. :arghh:

Edit: Min trevliga elektrikergranne var inte hemma för konsultation.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 205
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 340
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
87
Tjatter Jag ligger ofta på soffan och lyssnar på musikvideos på youtube i datorn. Ibland pausar uppspelningen, eller så är det för mycket reklam...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 305
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp