Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Maken och jag har just kommit hem efter en kanon fin Thanksgiving dag med barn och barnbarn. Hela familjen som bor har i Portland samlades hos ena sonen (som har storsta huset) tillsammans med ett par ingifta slaktingar. Det var som vanligt MYCKET for mycket mat :cautious: (soner med familjer har mat for resten av helgen) och den ena sonhustrun hade bakat flera gluten-fria kakor och grejor till mig 🤗
Jag tog med gluten free sas till kalkonen och en glutenfree ratt till med svamp och butternut squash till oss alla. MUMS ... men bast av allt ... INGEN var tillrackligt interesserad for att satta pa TVn med (Amerikansk) football (vilket ar kutym, football startar vanligtvis runt 12 ... mitt pa dage, med mycket ol och massor av tilltugg innan mat som passas in mellan/under mindre viktiga matcher :cautious:) vi alla var mycket tacksamma for bristen pa football under dagen. :p

Jag ar matt, dricker ett glas vin och har just vrakt i mig en handfull glutenfria kakor medan hundarna sover sott. *raaap* Hundarna var med och fick springa och leka (de leker INTE med varandra 🙄 bada leker bara med mig😖 men kul hade de) och motion fick de. och det var en helt fantastisk Thanksgiving day!
 
Jag är nu ihoptejpad :D efter naprapatbesöket och kan faktiskt röra mig utan att skrika och huvudvärken är borta :up:

Eftersom jag inte var direkt på topp igår fick jag köpemat, sushi från Sushilovers i Falun och en eclair från Boulangerie Gauffin i Kvarnsveden :love: Sushin var ok och jag kan tänka mig att köpa där igen om jag blir sugen men helt ärligt, min egen är bättre.

Edit: Fick stränga order att röra mig men utan belastning så det blir endast halvfulla vedpåsar ett par dagar framöver.
 
Gissa vem som har namnsdag
E6A06B3D-1203-4CEB-9812-F0E51DDE14B4.jpeg
 
Känner mig rätt sänkt efter droppet igår, och funderar på vad man ska sysselsätta sig med för stillsamt i helgen. Partner ska iväg på jobbrelaterade roligheter, så inget gemensamt På spåret ikväll (:cry:) och sådant är ju roligare att se i sällskap, så suger nog på den karamellen till söndag. Vore kanske trevligt att försöka ta fram lite adventljustakar etc, om jag orkar. :up:
 
Ligger och drar mig i mitt nystädade sovrum, blev klar med gardinbyte och sånt för vintern igår och blev så himla mysigt :love:
Dock måste jag ha sträckt mig lite eller nåt sånt för så fort jag går får jag ont i ena höften. Går som om jag vore 130 istället för 30 år :rofl: Om 20 minuter ska jag kliva upp och gå till jobbet... ingen lust alls för jag vill bara fortsätta pynta men är iaf smarrigt fredagsfika idag :d
 
Snart tre timmar in i arbetsdagen. Snart dags för lunch med andra ord. Intressant möte om tio minuter följt av babbligt möte utan agenda. Det blir nog bra det här, det är ju ändå fredag. Lönefredag!
 
Nu är karrén i ugnen - jag köpte en herrans massa karré när det var på extrapris så nu måste jag äta mig igenom dem. Försöker hitta olika sätt att tillaga den på! Nytt recept nu med långkok med soja, krossad vitlök, balsamvinäger, timjan och rosépeppar. Hade ingen hemma så det blev pepparmix, hmm, lyckades hälla på lite väl mycket peppar men det är bredvid inte på så det ska nog gå bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 426
Senast: pepp
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 856
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 696
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 412
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp