Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev visst lite trött av att jobba 10 timmar igår, så idag försov jag mig. Sitter nu och äter frukost. Tänker inte stressa till jobbet, för väl där kommer det bli tufft även idag. Längtar inte tillbaka till att jobba heltid, är väldigt nöjd just nu med att bara vara timmis.
 
A har religionsprov om kristna riter idag. Hon ar svårt att komma ihåg en...
received_298381845547239.jpeg
:meh: :angel: :banghead: :D
Nej, det var INTE min idé!
 
Kom precis hem från kulturell afton. Inleddes först med middag, därefter blev det mingel med gäster. Känner mig light fulkulturell och lågbegåvad men det var ändå en trevlig afton. Känner att jag har vissa brister helt klart i min kulturella allmänbildning men vet ej om det går att reparera vid min ålder. Typ köpa ett bibliotek av böcker av nobelpristagare genom åren möjligen
Lågbegåvad är du inte!
 
Så skönt att vara ledig idag. Sitter i fåtöljen med en katt vid fötterna. Ska snart förflytta mig till soffan, titta på Netflixdokumentär om Bhagwan och hans anhängare, och sticka vidare på mina raggsockor. Jag är en extremt långsamt stickare men jag tycker det är trevligt ändå.
 
Jag börjar bli härdad nu. Har varit i ca 15 olika agressiva situationer, varav 6st ganska illa. 🙄
Män 12 gånger, kvinnor 3. Har upptäckt att det hjälper att tänka på dem som hästar typ :angel: Tryck och eftergift kommer man långt på. :p

Den värsta var nog när en man som hävdade att han hette Doktor John och krävde att träffa rektor för hen var sjuk i sepsis (det var hen inte). Doktor John började rätt tålmodigt och trevligt men ju fler saker jag vägrade honom (träffa rektor, få veta var rektor var, få lite pengar till bussen, få numret till min mamma?, få min arbetslampa? få träffa ekonomi, få ett accesskort till hela skolan, och få min tjocktröja?) desto mer grobian blev han. Han kastade högtalare mot mig och försökte välta skrivbordet mot mig. Han skulle hitta mig efter jobbet osv, för jag hade gjort ett dåligt jobb och jag skulle få se vad en doktor kan göra med knivar.
Honom utövade jag rent instinktivt tryck och eftergift på tills han omedvetet hade gått ut genom dörren och då stängde jag dörren i fejset på honom. Han blev arg men sen gick han.
Då var jag riktigt skakis efter, och så krävde jag att få en larmknapp :cautious:

Via telefon vet jag inte hur många gånger jag fått vrålapor och hotisar. Men de är ju tokiga i huvudet, och inte fysiskt där, så är lite lättare att ta på något sätt.
Ärligt talat så hade jag pratat med skyddsombudet på arbetsplatsen. Det låter som om det är en uppgift som är olämplig att genomföra som ensamarbete.
 
Jag har känt mig fysiskt hotad i jobbet men det är bara att bita ihop. Faktiskt så blir jag mest förbannad och att de ska f-n inte få skrämma mig. Men visst, vid ett tillfälle var jag glad att jag hade två stabila borrare bakom mig när en markägare var lite högljudd... fast den gången var jag inte så rädd, han var mest arg och upprörd och lugnade sig när han fått gapa en stund (varpå jag en aning syrligt frågade om han skrikit klart och om vi kunde lösa problemet nu) :D
Men det är fel att man ska behöva bita ihop :(
Och det är helt tokigt att folk börjar skälla och hota när man gör sitt jobb :mad:
Som om de är helt felfria fantastiska och absolut måste få som de vill omedelbart
Jag är rätt härdad men man orkar inte hur mycket som helst
 
Men det är fel att man ska behöva bita ihop :(
Och det är helt tokigt att folk börjar skälla och hota när man gör sitt jobb :mad:
Som om de är helt felfria fantastiska och absolut måste få som de vill omedelbart
Jag är rätt härdad men man orkar inte hur mycket som helst

I mitt fall kan jag faktiskt förstå att blir upprörda känslor, just därför är jag förberedd på att det kan bli reaktioner :) Men kul är det ju inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
372
· Visningar
23 598
Senast: Dentaku
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 568
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
1 051
Senast: Hazel
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 361
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp