Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
UFO.jpg


Jag hoppas att det är en tekniker som kommer från hemtjänsten på måndag... För... jag undrar om jag köpt ett flygande tefat. Jag kanske ska döpa om mig till "Ragatan 54-årshäxan" i stället...
 
Precis ätit middag, sen fick jag jättemycket ångest och ett släng overklighetskänslor plus fick jobbiga frågor av mamma alldeles innan vi åt :down: Ska lyssna på historiepodd ett tag och vänta tills värsta ångesten (förhoppningsvis) går över, sen ska hundarna få sin kvällspromenad. Och sen har jag INGEN ANING om vad jag ska göra ikväll.
 
Har precis ätit en toppengod höstsoppa :) . Rotselleri, palsternacka, morötter, potatis, röda linser och vatten. Sedan kryddade jag med curry, kycklingbuljong, svartpeppar, chiliflakes, vitlök och salt. Hett på många sätt :) ! Åts med en stor klick creme fraiche.... :d

Mmm... jag funderar på att göra soppa i crockpoten. Jag såg en intressant köttfärssoppa härom dagen. Men minns inte var, får väl snoka runt lite eller köra med 2 nävar och en släng som mormor gjorde. :D Även om crockpot inte fanns då...
 
Mmm... jag funderar på att göra soppa i crockpoten. Jag såg en intressant köttfärssoppa härom dagen. Men minns inte var, får väl snoka runt lite eller köra med 2 nävar och en släng som mormor gjorde. :D Även om crockpot inte fanns då...
Det var ungefär så jag gjorde idag. En liten bit av detta, och en större bit av det där. En skvätt vatten. En nypa salt. Sedan gäller det ju bara att smaka av tills det blir perfekt :) !
 
Nu är jag mätt och belåten *klappar mig på magen* :p
Maken fick grill-order av mig och junioren :d

Hälften av veden är staplad i vedboden :up: och lilla räcer-bilen har fått flytta in i sitt nya förvaringsgarage, det är vad dagen har ägnats åt :angel:
 
Sovit, storhandlat och gjort en nachotallrik som jag åt. Gott! Men nu är jag så mätt.
Sitter och tittar på Netflix i väntan på att hamstern ska vakna så jag får mysa lite med honom.
Hamstrar är väldigt söta (har haft en Rocky och en Ellen en gång i tiden :) ), men deras dygnsrytm är ju en stor nackdel...... På det viset tyckte jag att marsvin är mycket roligare.... :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 009
· Visningar
52 921
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 989
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 448
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
12 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp