Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, min dammsugare har då aldrig sugit dåligt. Man har fått hålla emot både det ena och det andra, när den sugit fast. Att den är för kort just nu, (jag är ju själv ganska lång och hade aldrig problem med den inte städbolaget jag hade innan jag fick rätt till hemtjänst heller) beror på att en från hemtjänsten lyckades paja infästningen till slangen och äsch det går att hålla här... nästa hämtjänst tejpade med silvertejp och sen blev den helt plötsligt för kort och svår att vinkla. Men nu fick jag ju pengar över, när jag äntligen fick retroaktiv lön, så det kanske är dags att förnya även den städutrustningen.
Det där med att hemtjänsten gnäller på ens dammsugare känner jag igen. Hos svärmor vägrade de dammsuga alls, trots att hon har en fullt fungerande dammsugare. Maken fick kontakta biståndshandläggaren för att svärmor skulle få dammsuget, och efter det var det plötsligt inga som helst problem med precis samma dammsugare som var omöjlig att använda innan. Vansinnigt irriterande.
 
IKEA kundtjänst var under all corona-kritik, tycker jag. Laminerade nummerlappar som återanvändes om och om igen (vi får hoppas att de spritas mellan varven.....:cautious:), gemensamma pennor och handsprit "gömd" bakom plexiglaset. Det var alltså bara personen som stod på andra sidan som kom åt det. Överlag tycker jag att det är MYCKET som man tvingas ta/peta på när man är ute i samhället......
 
Elvakaffe o brunch, sen ska jag nog ut och titta efter dammsugare. Då de som jobbar inom hemtjänsten tydligen har höga krav på dammsugare. Problemet är att de som kommer varannan vecka är olika långa och klagar på längt, höjd och ljud och gud vet vad på dammsugare. Så jag börjar fundera på hur många dammsugare jag behöver köpa...

Men va? Visst handlar det om vår arbetsmiljö med meeen om jag städar på ett ställe där jag inte är kontaktperson och dvs inte städar sååå ofta och det är lite kort skaft (jag är medellång, kan tänka mig att min väldigt långa kollega skulle ha problem) även för mig så gnäller inte jag...Men höga krav vet jag inte att jag och mina kollegor har. Så länge den suger som den ska så! ;). Däremot ska jag erkänna att jag tyckte det var vidrigt att städa hos en dam med en liten yorkshireterrier som släpade in hela skogen och vi skulle städa top noch utan en dammsugare ens!!!! DÅ påpekade jag det.
 
Elvakaffe o brunch, sen ska jag nog ut och titta efter dammsugare. Då de som jobbar inom hemtjänsten tydligen har höga krav på dammsugare. Problemet är att de som kommer varannan vecka är olika långa och klagar på längt, höjd och ljud och gud vet vad på dammsugare. Så jag börjar fundera på hur många dammsugare jag behöver köpa...

Huvudsaken den är reglerbar i skaftet tänker jag så ingen behöver stå böjd (är ju rena döden för ryggen).
 
Men va? Visst handlar det om vår arbetsmiljö med meeen om jag städar på ett ställe där jag inte är kontaktperson och dvs inte städar sååå ofta och det är lite kort skaft (jag är medellång, kan tänka mig att min väldigt långa kollega skulle ha problem) även för mig så gnäller inte jag...Men höga krav vet jag inte att jag och mina kollegor har. Så länge den suger som den ska så! ;). Däremot ska jag erkänna att jag tyckte det var vidrigt att städa hos en dam med en liten yorkshireterrier som släpade in hela skogen och vi skulle städa top noch utan en dammsugare ens!!!! DÅ påpekade jag det.

Jag brukar inte ta illa upp utan jag tänker som du, jaja... den här personen har väl en dålig dag. Men sen när det var en annan fjorton dagar senare och den tyckte det var helt ok... fjorton dagar till, en annan klagade på nåt annat och undrade om jag inte hade "det rengöringsmedlet", jag hade femtioelva andra... fjorton dagar senare ännu en annan som klagade på dammsugarens längd... Då är det så, att man tappar ork, lust och välmående... när man levt på havregrynsgröt, pasta o kaffe i ett par månader... för att klara av att betala bredband för att kunna betala räkningar, hyra, el och hemtjänst.
 
Huvudsaken den är reglerbar i skaftet tänker jag så ingen behöver stå böjd (är ju rena döden för ryggen).

Ja, då är jag fel ute. Då är det väl dags att köpa ny dammsugare, även om jag och proffessionelt städföretag, som städade hos mig förut (de tyckte att den var ovanligt bra, då de var tvungna att ta med egna till andra klienter som hade sämre dammsugare), som sagt aldrig hade problem med den. För min är inte reglerbar.
 
Ja, då är jag fel ute. Då är det väl dags att köpa ny dammsugare, även om jag och proffessionelt städföretag, som städade hos mig förut (de tyckte att den var ovanligt bra, då de var tvungna att ta med egna till andra klienter som hade sämre dammsugare), som sagt aldrig hade problem med den. För min är inte reglerbar.
Det går säkert att köpa ett reglerbart rör för en billig peng, inte skall du behöva köpa ny dammsugare bara för det.

Edit. Sökte och det finns att köpa på t.ex. Clas Ohlsson för 149 kr. Annars finns det säkert någon som har ett teleskoprör liggandes från någon dammsugare de slängt, jag hade ett par men de åkte till tippen vid en storstädning tyvärr.
 
Jag brukar inte ta illa upp utan jag tänker som du, jaja... den här personen har väl en dålig dag. Men sen när det var en annan fjorton dagar senare och den tyckte det var helt ok... fjorton dagar till, en annan klagade på nåt annat och undrade om jag inte hade "det rengöringsmedlet", jag hade femtioelva andra... fjorton dagar senare ännu en annan som klagade på dammsugarens längd... Då är det så, att man tappar ork, lust och välmående... när man levt på havregrynsgröt, pasta o kaffe i ett par månader... för att klara av att betala bredband för att kunna betala räkningar, hyra, el och hemtjänst.

Förstår det, är ju inte så att hjälp från hemtjänst är billigt heller! Nä det där låter bara som onödigt gnäll mest :(.
 
Det går säkert att köpa ett reglerbart rör för en billig peng, inte skall du behöva köpa ny dammsugare bara för det.

Edit. Sökte och det finns att köpa på t.ex. Clas Ohlsson för 149 kr. Annars finns det säkert någon som har ett teleskoprör liggandes från någon dammsugare de slängt, jag hade ett par men de åkte till tippen vid en storstädning tyvärr.

Jo, men i det här fallet pajade de ju infästningen i slangen också. så det är en del som är trasig där med. Så det är säkert dags.
 
I denna tråden är det ju nästan så man skäms för att sitta och äta frukost vid lunch :)
Men vilken frukost sen! Mannagrynsgröt med massa lakrisrotpulver i. Och så lingonsylt och en klick smör. Sjukt gott. Och kaffe till det. Älskar när man äter frukost vid lunch, som inte kan skiljas från en efterrätt.
 
I denna tråden är det ju nästan så man skäms för att sitta och äta frukost vid lunch :)
Men vilken frukost sen! Mannagrynsgröt med massa lakrisrotpulver i. Och så lingonsylt och en klick smör. Sjukt gott. Och kaffe till det. Älskar när man äter frukost vid lunch, som inte kan skiljas från en efterrätt.

Det är ungefär då jag brukar äta frukost :D jag mår illa av att äta på morgonen och vill verkligen inte peta i mig något då.
 
Är i stallet och ska rida nu när hästarna ätit lunch. Om nu min fått i sig nåt, det har flyttats lite hästar i hagarna runtomkring hennes så hon är i upplösningstillstånd :cautious:
Hon tar inte förändringar särskilt bra, sådan matte sådan häst :meh:
 
Ja, då är jag fel ute. Då är det väl dags att köpa ny dammsugare, även om jag och proffessionelt städföretag, som städade hos mig förut (de tyckte att den var ovanligt bra, då de var tvungna att ta med egna till andra klienter som hade sämre dammsugare), som sagt aldrig hade problem med den. För min är inte reglerbar.

Reglerbart är viktigt så att man kan ha en ok arbetsställning oavsett längd :) Dammsugning i sig är en ganska kass syssla för ryggen så att dessutom dammsuga i fel arbetsställning är ingen hit! Finns prisvärda dammsugare lite varstans numera, tex Clas Olsson som ngn nämnde :)
 
Glöm mitt förra inlägg, blir definitivt ingen ridning idag :cautious: Hästen var i totalt upplösningstillstånd när hon kom in i stallet. Antar att hon var rädd att nån skulle flytta på ponnyn också när hon var borta och att hon inte skulle få gå med honom mer O_o Så hon betedde sig som en stökig unghäst och inte den ordentliga damen hon egentligen är.
Ingen mening med att bråka med henne då tänkte jag utan det blev en snabb koll och lite gos bara, och när hon var lugn fick hon gå ut till sin älskade ponny igen :heart

Vissa tycker säkert det är fel att inte rida för att hästen är stressad och stökig, men jag vet ju själv hur det är att ha stark ångest och om hon drabbades av akut jättestark separationsångest idag så tänker jag vara lite ödmjuk och tillmötesgående och inte "visa vem som bestämmer". Jag vet ju att det är pga flyttandet av hästar runt henne som det blev jobbigt idag och inte att hon från ingenstans blivit bråkig.
 
På min lunch gick jag upp till min vanliga våning och umgicks med mina vanliga kollegor :) Nu är det drygt 3,5 timme kvar här innan jag ska köra till mataffären och sen hem. Mat finns klart men vi ska göra ny tzatziki :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
736
· Visningar
38 516
Senast: Dimmoln
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 613
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 861
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
11 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp