Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Happ. Det är visst inte meningen att jag ska ta mig till jobbet idag. Bilen startar inte (tändningslåset som strular). Ringde jobbet och samordnaren bad mig lösa det då det verkligen är fullt. Säga så får ju mig att gå upp i stress direkt!!! Vill inte ha bakslag för fan.

Men alltså nog för att du inte ska behöva bli stressad men så hade jag också sagt som samordnare. Om man är ont om folk så är det inte lattjolajban att tappa ytterligare en. Kan du inte ta taxi eller buss? Cykla kanske om det inte är för långt?
 
Jag överlevde magnetröntgen. Var rymligare än jag trodde och kändes inte alls så farligt.

Fick tid för hästen på hästsjukhuset i morgon. Han får stå kvar inne i ligghallen så länge och så ska jag kyla och linda. Inte roligt att se honom ha ont.... Jag tror ju det värsta och har grinat flera ggr redan. kommer dö inombords om jag kommer behöva ta bort honom.
 
Men alltså nog för att du inte ska behöva bli stressad men så hade jag också sagt som samordnare. Om man är ont om folk så är det inte lattjolajban att tappa ytterligare en. Kan du inte ta taxi eller buss? Cykla kanske om det inte är för långt?

Sant. Givetvis. Vet ju inte om och hur många som sjukanmält sig. Taxi kostar mer än jag ens jobbar ihop på en halvdag typ. Med buss hade jag kommit till arbetspassets slut. 2 mil...
 
Sant. Givetvis. Vet ju inte om och hur många som sjukanmält sig. Taxi kostar mer än jag ens jobbar ihop på en halvdag typ. Med buss hade jag kommit till arbetspassets slut. 2 mil...

Alldeles oavsett så är det ju inte din arbetsgivares ansvar att du tar dig till jobbet. Såklart supertråkigt att bilen strular men det är ju inte samordnarens fel att du är stressad. Jag tycker att det blir fel att skylla det på denne.
 
Alldeles oavsett så är det ju inte din arbetsgivares ansvar att du tar dig till jobbet. Såklart supertråkigt att bilen strular men det är ju inte samordnarens fel att du är stressad. Jag tycker att det blir fel att skylla det på denne.

Jag håller med dig i sak... men @Fjordfrälst har ju varit sjukskriven pga stress och håller på att ta sig tillbaka till jobbet. Då får man som samordnare vara lite försiktig hur man uttrycker sig.
 
Har pyntat huset som om 3 barnkalas exploderat i vardagsrum och kök. Fixade finfrukost, ett av paketen och tårtljus i kokta ägget till sambon i morse. Sen fick han se en massa videohälsningar från folk. Han som hatar fylla år tycker det är kul för att jag älskar sånt och går bananas. 😅
Kul att han blev glad och födelsedagsdeppen vände till pepp! ❤️
 
Jag håller med dig i sak... men @Fjordfrälst har ju varit sjukskriven pga stress och håller på att ta sig tillbaka till jobbet. Då får man som samordnare vara lite försiktig hur man uttrycker sig.

Jag tycker nog att vuxna människor ska kunna hantera att andra människor uttrycker sig på ett annat sätt än man själv önskar. Oavsett sjukskrivning eller ej.
Olämpligt hade i mitt tycke varit om samordnaren uttryckte något som kan ses som kritik mot @Fjordfrälst och dennes sjukskrivning men så uppfattade jag det inte utan mer att samordnaren ser problem med att få ihop dagen och behöver få in alla som kan jobba. Helt enkelt ett krasst konstaterande.
 
Sant. Givetvis. Vet ju inte om och hur många som sjukanmält sig. Taxi kostar mer än jag ens jobbar ihop på en halvdag typ. Med buss hade jag kommit till arbetspassets slut. 2 mil...

Å andra sidan får du ju bara lön för utfört arbete. På det viset skulle det ju vara värt med taxi ändå.

Dock - trist uttryckt av samordnaren som borde ha varit mer konstruktiv än att bara säga "lös det".
 
Mitt i firandet ringer en från stallet och berättar att min gullpojke skurit upp näsborren och måste sys. De har ringt distriktaren och tänkte sköta allt.
Men känner att jag vill dit iaf.
Så de ringer när vet är på väg. De har sett bilder på min pys och hade akutare fall.
Så sambon får ev fira födelsedag i stallet. Tur att han ändå är hästkille. Hade nog varit värre annars. 😅
Så skönt att ha hästen hos bra folk som märker saker, bryr sig om häst+mig, är handlingskraftiga och informerar. ❤️
 
Jag tycker nog att vuxna människor ska kunna hantera att andra människor uttrycker sig på ett annat sätt än man själv önskar. Oavsett sjukskrivning eller ej.
Olämpligt hade i mitt tycke varit om samordnaren uttryckte något som kan ses som kritik mot @Fjordfrälst och dennes sjukskrivning men så uppfattade jag det inte utan mer att samordnaren ser problem med att få ihop dagen och behöver få in alla som kan jobba. Helt enkelt ett krasst konstaterande.

Fast jag tänker att det ingår i samordnarrollen att ha en hel arsenal med olika problemlösningsverktyg att dra upp ur sin trollkarlshatt. Eller så ser åtminstone jag på mina tre olika samordningsuppdrag.
 
Jag tycker nog att vuxna människor ska kunna hantera att andra människor uttrycker sig på ett annat sätt än man själv önskar. Oavsett sjukskrivning eller ej.
Olämpligt hade i mitt tycke varit om samordnaren uttryckte något som kan ses som kritik mot @Fjordfrälst och dennes sjukskrivning men så uppfattade jag det inte utan mer att samordnaren ser problem med att få ihop dagen och behöver få in alla som kan jobba. Helt enkelt ett krasst konstaterande.

Och jag anser fortfarande att man får se upp lite med hur man uttrycker sig när det gäller någon som är på väg tillbaka från en sjukskrivning pga stress.

Plus att det är samordnarens jobb att fixa sådant här. Det suger men ingår i jobbet. Jobbar jag som arbetsledare är det jag som får lösa problemen om de uppstår, inte skyffla över det på kollegorna.
 
Fast jag tänker att det ingår i samordnarrollen att ha en hel arsenal med olika problemlösningsverktyg att dra upp ur sin trollkarlshatt. Eller så ser åtminstone jag på mina tre olika samordningsuppdrag.

Jo, trolla med knäna spelar definitivt in... jag har haft situationer som jag i efterhand inte fattar att jag klarat av att lösa.

Att någon inte klarat av att ta sig till jobbet pga bilproblem räknar jag in i "shit happens" och lastar inte den anställde/underlydande för. Jag har själv varit sen till jobbet eftersom jag kört av vägen... inga sura miner för det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
825
· Visningar
44 137
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
4 284
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 123
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
12 583
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp