Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på jobbet helt utan motivation och önskar att jag kunde gå hem och gömma mig under täcket i en vecka eller tre. Om det inte vore för att både sängen och soffan är nedmonterade alltså (se störningstråden för anledning till detta). 🙄 Börjar bli trött på att vakna varje morgon och känna att allt är hopplöst, jag som annars brukar vara riktigt positiv och bra på att hitta små guldklimpar att glädja mig åt. Just nu går jag mest runt och oroar mig/har ångest över det mesta. Det är väl nån slags höstdepp, antar jag (och då har jag ändå ätit extra D-vitamin i några veckor nu).
 
Alldeles oavsett så är det ju inte din arbetsgivares ansvar att du tar dig till jobbet. Såklart supertråkigt att bilen strular men det är ju inte samordnarens fel att du är stressad. Jag tycker att det blir fel att skylla det på denne.
När min bil inte startade när jag skulle jobba natt betalade min arbetsgivare taxi t o r, det var billigare än att betala övertid åt någon annan. Kostade >2000 kr och löste allas problem, hade jag fått höra att det var mitt problem att lösa hade det tagit längre tid och kostat mer för arbetsgivaren.
 
Och jag anser fortfarande att man får se upp lite med hur man uttrycker sig när det gäller någon som är på väg tillbaka från en sjukskrivning pga stress.

Plus att det är samordnarens jobb att fixa sådant här. Det suger men ingår i jobbet. Jobbar jag som arbetsledare är det jag som får lösa problemen om de uppstår, inte skyffla över det på kollegorna.

Men i det här fallet är det ju arbetstagaren som inte skött sin del av dealen, alltså ta sig till jobbet. Är det någon som är sjuk så anser jag att det är en helt annan sak och definitivt är en fråga för samordnaren att lösa.
 
Fast jag tänker att det ingår i samordnarrollen att ha en hel arsenal med olika problemlösningsverktyg att dra upp ur sin trollkarlshatt. Eller så ser åtminstone jag på mina tre olika samordningsuppdrag.

Jag vet också hur vissa verksamheter har det nu under Corona-tider. På mitt jobb är vi kort om folk, hela tiden och varje dag. Då blir man inte jättelycklig om ens kollega för dagen inte kommer till jobbet för att bilen inte funkar.
 
Sitter på jobbet helt utan motivation och önskar att jag kunde gå hem och gömma mig under täcket i en vecka eller tre. Om det inte vore för att både sängen och soffan är nedmonterade alltså (se störningstråden för anledning till detta). 🙄 Börjar bli trött på att vakna varje morgon och känna att allt är hopplöst, jag som annars brukar vara riktigt positiv och bra på att hitta små guldklimpar att glädja mig åt. Just nu går jag mest runt och oroar mig/har ångest över det mesta. Det är väl nån slags höstdepp, antar jag (och då har jag ändå ätit extra D-vitamin i några veckor nu).

Jag sympatiserar med dig :heart Livet är lite motigt just nu. Jag brukar aldrig känna så, men just nu är det lite för mycket jobbigt som händer...
 
Mitt i firandet ringer en från stallet och berättar att min gullpojke skurit upp näsborren och måste sys. De har ringt distriktaren och tänkte sköta allt.
Men känner att jag vill dit iaf.
Så de ringer när vet är på väg. De har sett bilder på min pys och hade akutare fall.
Så sambon får ev fira födelsedag i stallet. Tur att han ändå är hästkille. Hade nog varit värre annars. 😅
Så skönt att ha hästen hos bra folk som märker saker, bryr sig om häst+mig, är handlingskraftiga och informerar. ❤

Detta är guld värt:heart
Längesen jag stod i ett sånt stall och därför jag har svårt att slappna av när jag har häst.
 
Det är för många av oss sådant man får räkna med som bilägare. Men återigen, det är inte arbetsgivarens sak att lösa. Således har samordnaren helt rätt i sak.
Visst är det arbetsgivarens problem att lösa om det fattas personal, oavsett anledning. Jobbet ska ju utföras, antingen av den aktuella arbetstagaren eller någon annan. Kan man inte ta sig till jobbet så kan man inte, oavsett om det är pga sjukdom eller tekniska problem.
 
Visst är det arbetsgivarens problem att lösa om det fattas personal, oavsett anledning. Jobbet ska ju utföras, antingen av den aktuella arbetstagaren eller någon annan. Kan man inte ta sig till jobbet så kan man inte, oavsett om det är pga sjukdom eller tekniska problem.

Och jag anser att det i det här fallet handlar om olovlig frånvaro. Personen ifråga är ju inte sjuk och då ska man vara på sin arbetsplats. Framförallt är det definitivt inte så att eventuell stress hos arbetstagaren ska lastas på en samordnare som bara säger sanningen. I det här fallet att samordnaren ber arbetstagaren att lösa det då det är fullt upp.
 
Och jag anser att det i det här fallet handlar om olovlig frånvaro. Personen ifråga är ju inte sjuk och då ska man vara på sin arbetsplats. Framförallt är det definitivt inte så att eventuell stress hos arbetstagaren ska lastas på en samordnare som bara säger sanningen. I det här fallet att samordnaren ber arbetstagaren att lösa det då det är fullt upp.
Är det inte frågan om arbetsträning i det här fallet pga utbrändhet? Då skulle jag vara försiktig med att påstå att stress inte är en faktor att räkna med och jag fick inte uppfattningen att arbetsgivaren bad @Fjordfrälst lösa problemet utan beordrade henne.

Det är iaf inte vår sak att lösa och ursäkta @Fjordfrälst att jag lägger mig i och inte är helt insatt.
 
Verkar vara dåliga attitydsdagen i dag på många plan. Kanske är typ någon form av nationaldag jag missat? :angel:

Gick förbi caféet och fick en oerhört passivt aggressiv utskällning av restaurangägaren. Varför? För det hade kommit lite folk under lunchen :meh:
Jag sa redan när hen ville starta igen att det råder full pandemi och att hen kanske borde tänka över det. Men nu är det alltså mitt fel att hans restaurang ligger rätt så otillgängligt fastän det är mitt i Stockholm, och att det råder pandemi. 🤷‍♀️
Tur att jag max äter där en gång i halvåret. Nu efter det där förmodligen aldrig igen.
 
Verkar vara dåliga attitydsdagen i dag på många plan. Kanske är typ någon form av nationaldag jag missat? :angel:

Gick förbi caféet och fick en oerhört passivt aggressiv utskällning av restaurangägaren. Varför? För det hade kommit lite folk under lunchen :meh:
Jag sa redan när hen ville starta igen att det råder full pandemi och att hen kanske borde tänka över det. Men nu är det alltså mitt fel att hans restaurang ligger rätt så otillgängligt fastän det är mitt i Stockholm, och att det råder pandemi. 🤷‍♀️
Tur att jag max äter där en gång i halvåret. Nu efter det där förmodligen aldrig igen.

Känner att du behöver den här:
Jag frågade henne om hon är en söt kisse innan jag filmade :D

Edit: Var snälla och ignorera det skitiga fönstret :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
851
· Visningar
45 924
Senast: Enya
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
4 308
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 212
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
12 678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp