Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spelade ett spel, fick en väninbjudan där. Min kompis också. Hen skriver likadant till bägge oss. Min kompis tycker att det är läskigt, jag tycker att det är intressant och måste undersökas. Hen säger sig vara ett år yngre än mig. Verkar skum och kan ha udda mål. Undersökning pågår.
 
"Min" bio har stängt av varannan rad och har 2 platser mellan varje sällskap. Nu är det en stor salong på nästan 300 platser normalt. Så 50 Pers där har gått om plats att hålla avstånd däri.
Vet att andra begränsar antal personer utifrån sin/sina salongers möjlighet för socialt avstånd.

Alla biografer jobbar för att det ska vara tryggt att gå på bio. Tex Hålla avstånd mellan sällskap, handsprit vid entre och salong, anpassar starttider för filmer för att undvika trängsel vid kassa osv.

Vill/kan du tänka dig gå på bio är det möjligt. Känner du dig osäker kan du höra med din biograf vad dom har gjort för att "corona säkra" och utifrån det välja hur du vill göra.

//inom biobranschen.
Biograferna här har något liknande också, oroar mig mest för att folk i allmänhet är väldigt dåliga på att hålla avstånd och stöter ofta på folk som går runt och hostar och snorar offentligt utan att ens försöka täcka för. Utomhus och i affärer etc kan man åtminstone gå undan själv eller ta sig därifrån, i en biosalong blir du mer låst på ett annat sätt. Längtar verkligen efter biobesök igen, men tror ändå jag avstår för nu, känner mig inte säker och även om det skulle gå bra så kanske jag får svårt att fokusera på filmen om jag sitter och är nervös för covid-smitta hela tiden...
 
Nu har jag beställt tid via Vårdguiden för min fot som jag blev trampad på i somras. Det konstiga är att huden fortfarande är missfärgad? Den har hela tiden varit rödprickig på fotryggen och det är trots allt två månader sedan nu. Det normala hade väl varit att det hade försvunnit efter bara någon dag?

Jag har fortfarande ont i tår, fotrygg och vrist vilket väl är helt normalt om något gått sönder, men att huden fortfarande är missfärgad tycker jag är väldigt märkligt. :confused:
 
Nu har jag beställt tid via Vårdguiden för min fot som jag blev trampad på i somras. Det konstiga är att huden fortfarande är missfärgad? Den har hela tiden varit rödprickig på fotryggen och det är trots allt två månader sedan nu. Det normala hade väl varit att det hade försvunnit efter bara någon dag?

Jag har fortfarande ont i tår, fotrygg och vrist vilket väl är helt normalt om något gått sönder, men att huden fortfarande är missfärgad tycker jag är väldigt märkligt. :confused:
Bra att du kollar upp det
 
Dricker kaffe och försöker vakna. Jag har haft en usel natt, med alldeles för lite sömn, så jag är mer än lovligt trögstartad idag.

Alla marsvinen mår bra, och Sonja är på god väg att läka även på den sidan hon envisades med att klia sig på. Hon har inte kliat en enda gång sedan hon fick flytta ihop med alla kompisarna.
 
Kul när man vaknar och ens USA onlinevänner fortfarande är vakna och har tävling om vem som kan äta mest bröd på två timmar :confused: En av dem är inne på 3e limpan bröd efter 30 minuter och de andra tror han gått för hårt in. Chatten spammas med brödgifar, brödemojis, och brödpuns. :D
 
Frost på bilen idag, och som vanligt fryser jag ihjäl :down: Förstår inte HUR jag ska klara denna vinter när jag fryser så mycket och har full vinterklädsel redan nu :crazy:
Fy :( Kanske du kan förbättra vinterkläderna på något sätt? Du kanske redan är proffs på sådant men jag tänker att tex bli ännu bättre på "lager på lager" och bättre material i kläderna kan göra mycket.
 
Fy :( Kanske du kan förbättra vinterkläderna på något sätt? Du kanske redan är proffs på sådant men jag tänker att tex bli ännu bättre på "lager på lager" och bättre material i kläderna kan göra mycket.

Jag är rätt bra på lager-på-lager-klädsel och så, men det är väl kanske att skaffa bättre underställ i bättre material. Har sett mycket om underställ i merinoull och sånt, ska tydligen vara väldigt varmt men det brukar vara så dyrt :crazy:
 
Jag är rätt bra på lager-på-lager-klädsel och så, men det är väl kanske att skaffa bättre underställ i bättre material. Har sett mycket om underställ i merinoull och sånt, ska tydligen vara väldigt varmt men det brukar vara så dyrt :crazy:
Jag har underställ i merinoull och det är verkligen fantastiskt, och stor skillnad mot vanliga underställ i syntet. Mitt första i merinoull köpte jag på XXL, ett från Helly Hansen. Det visade sig sedan ha kass passform och kändes inte speciellt varmt heller... Nu har jag istället ett från Bergans, köpte i deras outletbutik. Det är underbart :D (men, rent generellt passar Bergans kläder mig utmärkt) Tittar du på sådana som säljs i friluftsbutiker borde du kunna hitta något bra. Jag är iaf skeptisk till underställ i vanliga sportaffärer och ännu mer skeptisk till det fåtal som säljs i vanliga klädaffärer.

Just när det gäller praktiska kläder så har jag tvingats inse att det många gånger är värt att betala lite mer. Det är varken kul eller billigt att köpa 10 olika underställ som inte är riktigt bra, eller flera olika par kängor som alla sitter "lite hyfsat". När jag väl hade köpt mina första riktigt dyra plagg (med mina mått mätt) så blev det att jag fortsatte. Det blir betydligt färre köp, men mer genomtänkta.
 
:heartheart
20201017_100633.jpg
 
Stallet i magiskt höstväder med sol och ett par plusgrader :love: Nu är dottern på simträning och jag ska gå en PW.
Därefter ska vi åka till Börjes för att köpa nya ridhandskar och sen vidare till mataffären.
Väl hemma ska jag göra hårinpackning och sen duscha innan jag kör till stan för att fixa fransarna :)
Ungefär när jag kommer hem ska dottern iväg till födelsedagskalas och jag ska, förutom en omgång tvätt, parkera i soffan och kolla på storslalom.
En ledig dag alltså :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
957
· Visningar
51 222
Senast: tanten
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 975
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 419
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
12 895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp