Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på min telefontid till VC... ska försöka dra igång en utredning om Borderline/EIPS. Varje litet symptom stämmer in på hur jag känner och mår och hur jag känt och mått i så många år jag öht kan minnas. I morse när jag körde till jobbet ville jag inte leva längre. Hade någon gett mig ett vapen i det ögonblicket jag gick ut genom dörren hade jag avslutat allt. Det var många år sedan jag kände det så intensivt. Är så trött på att vara trött och arg hela tiden. Är så trött på att vara misslyckad och inte kunna ha ett normalt känslospel i vardagen utan att alla känslor ska bli extrema utan anledning och pendla från ett extremt läge till ett annat på ett ögonblick. Att gå från glad och sprallig till rosenrasande på en halv sekund för att man tappar en sked. Är så trött på allt och tycker så synd om min fina sambo som såklart får stå ut med mitt fruktansvärda humör även om jag gör mitt yttersta för att inte ta ut det på honom.

Jag har precis gått en anhörigutbildning för personer med EIPS, jätteintressant. Jag hoppas du får hjälp. Nått jag lärde mig på utbildningen och inte hade nån aning om är att det går att bli av med EIPS, jag trodde det var en kronisk diagnos. Önskar dig lycka till och håller tummarna för snabb och bra respons från vården.
 
Herregud, jag är typ så nervös så jag skakar efter ett telefonsamtal jag skjutit på alldeles för länge... har äntligen bokat tid hos tandläkaren efter flera år :o

Har inte haft någon tandläkarskräck egentligen, haft tandställning, dragit tänder och allt möjligt. Men sen jag blev vuxen kändes det som att det började det bli så krångligt att gå till tandläkaren, jag fick helt omöjliga tider med kort varsel hem i brevlådan, argt bemötande när jag försökte boka om, skäll för att jag gjorde fel med tandborstning och allt möjligt när jag väl var där, så jag stoppade huvudet i sanden och sa till dem att jag bytt klinik för att de skulle sluta ringa... så vuxet 🙈

Men nu är det utlovade klinikbytet gjort och jag fick tid redan på måndag, så lite stolt är jag :D

Jag ringde just min f.d. tandläkare och förklarade att jag aldrig gått med på att de ska få boka tider som jag blir betalningsskydlig för. Och att jag sagt till varje gång att jag inte vill att de gör så. När hon inte kunde garantera att det aldrig skulle hända igen bad jag henne ta bort mig som kund där. Hade ändå inte tänkt komma tillbaka.

Men vad jag egentligen skulle säga är att jag testat en del olika tandläkare genom åren. Några har varit som du beskriver, men de allra flesta är väldigt snälla och respektfulla. Så din nya tandläkare kommer troligtvis vara mycket trevligare och snällare, och om inte, byt igen.

Även om man inte har någon fobi är man ju ändå väldigt utsatt när man går till tandläkaren. Dels gräver de i ens egen mun, dels så vet man ju inget själv utan måste lita till att de ger vettiga råd efter vad som är bra för ens tänder och ekonomi. Så absolut inte konstigt om man tycker att det är jobbigt med dåligt bemötande!
 
Jag ringde just min f.d. tandläkare och förklarade att jag aldrig gått med på att de ska få boka tider som jag blir betalningsskydlig för. Och att jag sagt till varje gång att jag inte vill att de gör så. När hon inte kunde garantera att det aldrig skulle hända igen bad jag henne ta bort mig som kund där. Hade ändå inte tänkt komma tillbaka.

Men vad jag egentligen skulle säga är att jag testat en del olika tandläkare genom åren. Några har varit som du beskriver, men de allra flesta är väldigt snälla och respektfulla. Så din nya tandläkare kommer troligtvis vara mycket trevligare och snällare, och om inte, byt igen.

Även om man inte har någon fobi är man ju ändå väldigt utsatt när man går till tandläkaren. Dels gräver de i ens egen mun, dels så vet man ju inget själv utan måste lita till att de ger vettiga råd efter vad som är bra för ens tänder och ekonomi. Så absolut inte konstigt om man tycker att det är jobbigt med dåligt bemötande!

Tack!

Jag hoppas att detta kommer bli bättre, det är en liten klinik i den lilla orten där jag bor och jag skrev in dottern där för ett par månader sedan när folktandvården kallade henne till första tiden inne i stora stan en bit bort. Och när jag var där med henne verkade de jättegulliga, så ända sedan dess har jag gått och tänkt att jag borde boka in mig där jag också. Och mått dåligt över att inte orkat ta tag i det. Så det är en sån lättnad att ha gjort det!:bump:

Och den jag pratade med verkade ha full förståelse för att jag faktiskt har ett jobb jag också, inte som förra stället som inte kunde förståååå hur jag inte kunde ta mig tiden att åka från mitt förra jobb drygt 1h bort, där det inte var helt lätt att skaffa ersättare, för en tid mitt på dagen och sedan tillbaka till jobbet, med ett par dagars varsel :meh:
 
Den stackars räven låg i höbalarna när jag kom ut och skulle ge hästarna hö förut. Den ser inte bra ut alltså. Vette fasen hur vi ska få tag i den bara. Det är inte lätt...

Men men, sovmorgon idag. Ska köra dottern till hennes farmor bara hon ätit frukost. Jag sitter vid datorn och äter frukost :)
Akta så att den inte har skabb, och att det smittar över på din hund. Vår hund fick det troligen av en skabbräv som ett tag bodde under ladan. Det var enormt jobbigt för henne innan medlet hon fick hade effekt.
Kan det även smitta över på hästarna?
 
Senast ändrad:
Akta så att den inte har skabb, och att det smittar över på din hund. Vår hund fick det troligen av en skabbräv som ett tag bodde under ladan. Det var enormt jobbigt för henne innan medlet hon fick hade effekt.
Kan det även smitta över på hästarna?

Den har skabb. Det är därför vi vill försöka få tag i den. Springer mycket räv här och tyvärr även ofta skabbrävar så hunden har haft skabb en gång. Vet inte hur det är med smitta till hästarna men tror inte det är lika vanligt isåfall som att hund får det.
 
Det blev ynkligt lite gräs idag. Säsongen är i princip över, men Wilmer och hans flickor låter sig väl smaka.

Selma-Karin-Luna-Wilmer.jpg
 
Gjorde en sådan utredning i somras, gav en hel del att göra den. Fick inte den diagnosen och det visste jag innan, även psyk visste det men ville att jag skulle göra utredningen ändå.
Men utredningen var bra!
Fick du någon annan diagnos eller blev lotsad till någon utredning för något annat istället? Jag är livrädd för att inte få någon diagnos och sen bara bli lämnad vind för våg och psykiatrin bara "du har inte denna diagnosen såååatteeehh... du får ringa till din VC om du tror att du behöver en samtalskontakt att prata med" typ och så blir man avvisad och får sköta sig själv på ruta 1 igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
76 77 78
Svar
1 542
· Visningar
46 082
Senast: Asko
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 421
Senast: Scata
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 579
Senast: Wille
·
Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
424
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp