Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis när jag klev ut från stallet så lättade den täta dimman och vi fick njuta av 1 timmes skritt i sooolen 🥰
Måste bara dela hästens stil efter vi har sadlat 🙈😂
20201126_131148.jpg
 
Sådär står min ena varje gång han åkt transport och jag öppnat baklämmen. Man skulle kunna tro att jag kör fruktansvärt hemskt med den stackars hästen där bak 😂
Det här hoppas vi kunna stå lugnt i transporten nästa gång vi åker.
Han åkte i 8 dygn för att komma till Sverige tidigare i höstas. Transportören som körde sista biten sa att han var lite stökig.

Vi testade att köra honom en månad senare och då höll han på att riva släpet fullständigt 🙈🙈
Nu har vi fixat en lång bom så han ska få åka brett bak. Hoppas det hjälper honom.
 
Det här hoppas vi kunna stå lugnt i transporten nästa gång vi åker.
Han åkte i 8 dygn för att komma till Sverige tidigare i höstas. Transportören som körde sista biten sa att han var lite stökig.

Vi testade att köra honom en månad senare och då höll han på att riva släpet fullständigt 🙈🙈
Nu har vi fixat en lång bom så han ska få åka brett bak. Hoppas det hjälper honom.
Inte undra på, han verkar ju tycka att bara backen är vinglig :nailbiting::D
 
Vi har äntligen kommit igång med historia inlämningen och ämnet är nog inte jättesvårt i alla fall. Det är mer omständighrterna som gör det komplicerat, men det känns i alla fall genomförbart :)

Ja just det ja... vi har biologiprov på tisdag. Så det är verkligen dags för mig att sätta fart, jag har verkligen inte motivation till att läsa på något utan känner typ; kan man bara skita i det och gå dit och hoppas att man minns allt ändå? :o

Men jag tror inte att den metoden kommer fungera. Så det är väl lika bra att sätta fart... ska bara... :angel:
 
Nej, vad jag vet så håller det sig till hunddjur. Våra hundar fick det en gång, troligen smittats av någon annan hund. Varken jag, ex eller kattorna smittades och det var lätt att bota, vi fick tabletter utskrivna och de var så goda att de försökte sno dem av varandra. :D
Ja jag har för mig att det är hunddjur som blir smittade men var inte säker :)
Haha fint med medicin som smakar gott :D
En gammal kollega (mycket jaktintresserad) fick skabb. Vilket borde innebära att risken finns. Jag vet att han tyckte att det var jättejobbigt i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 458
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
66 086
Senast: Scata
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 709
Senast: Wille
·
Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
431
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp