Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på att ge mig in i kaoset i förrådet för att plocka fram julbelysningen. Det kanske hade varit mysigt. Och så känner jag mig rätt ensam i kvarteret om att inte ha en enda ljusstake eller stjärna i fönstret nu. 🙈 Älskar hur det lyser i alla fönster runtomkring. Har liksom kommit av mig helt gällande julen i år ... En amaryllis borde jag också köpa, när jag tänker på det.
 
Har haft möte mer handledaren idag vid lunchtid. Ett obligatoriskt "om vi flyttar om och döper om eller tillbaka det vi ändrade förra gången så blir det toppen" möte. Nu har jag laddat med lakritsfudge för att sätta mig om någon timma med skrivarkollegan och författa om.
 
Har svårt att andas. Min astma har blivit mycket värre igen, medicinen hjälper dåligigt och det är skadligt för lungorna att ta den så ofta som jag måste göra nu. Verkligen bra tillfälle att få sämre lungkapacitet nu ☹
Har haft lite panik och gråtit till och från hela dagen, så nu har jag huvudvärk också. Positiva stugan var det här ja...
 
Så trött på folk. Det dök upp en post på FB, en person hade fått lite råttor i en "levande-fälla". Folk frågade hur hon avlivade. Dränkning blev svaret. En person tyckte att gasa ihjäl dom var ett bra alternativ. Jag valde att upplysa om att det var straffbart då det är djurplågeri och gav två alternativ. I kommentarsfältet längre ner kom ts fram till att gasning nog lät som ett bra alternativ.

Vad fan är det för fel på folk? :rage:
 
Så trött på folk. Det dök upp en post på FB, en person hade fått lite råttor i en "levande-fälla". Folk frågade hur hon avlivade. Dränkning blev svaret. En person tyckte att gasa ihjäl dom var ett bra alternativ. Jag valde att upplysa om att det var straffbart då det är djurplågeri och gav två alternativ. I kommentarsfältet längre ner kom ts fram till att gasning nog lät som ett bra alternativ.

Vad fan är det för fel på folk? :rage:
Varför fångar man i levande fälla om man ändå ska ha ihjäl dom? Är inte dom till för att återutsläppa djuren?
 
Sitter i soffan och känner mig lite uttråkad, trots att jag varit igång med jobb, träning, matlagning och städning hela dagen och inte landade här förrän nu. Funderar på att påbörja nån ny serie för att få något att fokusera på.

Tror det är hjärnan som är lite uppe i varv av all jobbstress som jag dragits med i snart tre veckor, men idag var jag i alla fall duktig nog att sätta ner foten och säga ifrån när chefen kom med ännu ett uppdrag som han tyckte att jag skulle lösa. Förr i tiden hade jag bara tackat och tagit emot, gått runt med en ännu större ångestklump i magen och jobbat ännu mer (obetald) övertid, men icke nu icke. Det är inte hållbart att hålla på så och nån jävla måtta får det vara. Som tur är tog han det väl och har efter detta även skalat av mina andra uppdrag lite, så nu har jag liiite mindre stress i kroppen. Men herregud vad jag behöver julledighet. Jag behöver vara ledig, ledig på riktigt, utan att ha familjebröllop att rodda med eller begravningar att tänka på. Senast det hände var i februari...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
60 681
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 682
Senast: Scata
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 630
Senast: Wille
·
Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
429
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp