Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Björnbärssåsen klar, picklade björnbär klara, hjortronpannacottan klar, det blev ett uppkok hjortronsylt på kuppen, karamelliserade lökkrämen är på gång, potatisterrinen gör jag nog imorgon medan hjortsteken vilar. Nu påbörjar jag istället kvällens middag med hjortfärsbiffar, hasselbackspotatis och sås på trattkantareller som vi hittade i skogen idag(!). Rårörda lingon till och ett förvånansvärt gott vin på plastflaska (Les Pious).
Tyvärr är det inte coronaanpassad bjudning. :cry:

Å andra sidan, tar du med dig en riktigt bra Côte-Rôtie så kanske det går att ordna. :angel:

Antar nu helt enkelt att du lämnar en kasse med preppad mat imorgon till oss. Det är helt coronasäkert.. Jäklar, vad gott det låter.

Finns 2 flaskor Côte-Rôtie vid avlämnngsplatsen som ersättning... :angel:
 
Hämtat hem 6 kg viltkött och ekologiska ägg från lokala producenter. Ett av nyårsmålen för 2021 är att i princip inte köpa något industriellt producerat kött. :) Så nu finns det bland annat hjorthamburgare till morgondagens lunchgrillning! Även handlat mat och dryck till kvällen. Innan det var jag i stallet så nu blir det middag och soffan.
 
Jag är fortfarande helt dränerad av allt som varit på sistone (begravningsbyrån igår gick bra, de har underbar personal) så jag ser faktiskt fram emot att laga god mat till mig och kisse imorgon och verkligen inte ha några måsten. Det behövs verkligen.

Edit: Till saken hör också att en vän ringde inatt och inte mår bra. Hen är strulig och det är inte mycket jag kan göra mer än lyssna... men jag bryr mig ju så det känns.
 
Planterat lite växter som kom idag
 

Bifogade filer

  • 20201230_194332.jpg
    20201230_194332.jpg
    310,5 KB · Visningar: 18
Var precis till Ica och var tydligt inte den enda som tänkt handla inför nyår nu... Det som däremot förvånade mig var att det var många(!) kompisgäng där på 3-4 pers och flera par med tydligt gemensam ekonomi (använde samma självscanningsapparat). De strosade runt i största allmänhet och verkade inte alls fatta att det kanske är olämpligt när det t.o.m. står stora skyltar med "Handla ensam!" vid entrén... :crazy:
 
Var precis till Ica och var tydligt inte den enda som tänkt handla inför nyår nu... Det som däremot förvånade mig var att det var många(!) kompisgäng där på 3-4 pers och flera par med tydligt gemensam ekonomi (använde samma självscanningsapparat). De strosade runt i största allmänhet och verkade inte alls fatta att det kanske är olämpligt när det t.o.m. står stora skyltar med "Handla ensam!" vid entrén... :crazy:
Folk är tröga......
 
Det snöade när jag åkte hem från årets sista arbetsdag och det la sig så vackert på granarna 😍 på vägen hem men det blev inte långvarigt hemma.
Ikväll blev det lite nyårshoppning 😄. Min pålla hade mycket motor (inte alltid så som ikväll då kan det bli mer "rodeosprång" än god bjudning på hindren) mot hindren, lite "rodeosprång" och några bakutsparkar, buspålla 😂. Sent om sider blev det soppa till middag; tomatsoppa med färsk tortellini och spenat, ändrade om lite i receptet bara 👌.
 
De värsta med Nyår enligt mig att de sätter igång så mkt funderingar och kanske speciellt i för som jag fyller jämt i Mars. Man rannsakar sig själv och försöker se vad man åstadkommit hittills.
Så sover alltid som en kratta då, men syster skrev och frågade om vi skulle äta middag ihop imorgon. Hennes man är kock och lagar så fruktansvärt god mat 😳 Tror jag börjar med dieten efter Nyår istället 🤣
 
Lyckades köpa vansinnigt goda potatisar. Lyckades även koka dem så där superperfekt. Som resultat sitter jag nu och äter potatis i stället för glass :eek::D

Bra potatis är vansinnigt gott :d Jag förstår aldrig när folk säger att de inte tycker om potatis, det finns ju massor av olika sorter med olika smak! Plus att de olika sorterna är ju olika lämpade för tillagningssätten... vissa bli bäst kokta, andra blir bäst som klyftpotatis osv. All potatis är verkligen inte skapad lika :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
75 544
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 919
Senast: ako
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 275
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 384
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp