Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en sån där mindre trevlig mensvärks dag. En sån där när man inte kan sitta, ligga eller stå för det gör skitont. Nästan så man kräks emellanåt. Ont typ överallt. Vad sjutton ska det vara bra för?

Försöker distrahera mig genom att skriva en inköpslista på mat/basvaror jag behöver köpa när jag flyttar. Går sådär. :cautious: Dels svårt att koncentrera sig, dels vill jag typ bara skriva att jag ska köpa glass, godis, och bullar :angel:
 
Ska precis göra i ordning dagens första kopp kaffe. Idag ska jag nog bara skrota hemma, kanske sy och plocka upp någon flyttlåda.. Håller vädret i sig blir det nog någon promenad också. Gick en mil under valborg och igår var jag för bakis för att gå längre än till pizzerian 😅
 
Kollar på naturprogram med David Attenborough. Fick mig att tänka på en bild jag såg här om dagen på en rådjursbebis på äng. Alltså, jag kan inte sluta titta på denna, finns det ens något vackrare i livet? :love: Djurbebisar och blommor. Jag. Döööööööööör.

2541FE53-5F74-4B78-9D5C-24AF4FBEDB57.png
 
Kollar på naturprogram med David Attenborough. Fick mig att tänka på en bild jag såg här om dagen på en rådjursbebis på äng. Alltså, jag kan inte sluta titta på denna, finns det ens något vackrare i livet? :love: Djurbebisar och blommor. Jag. Döööööööööör.

Visa bifogad fil 68808

De är inte lika gulliga när de käkar mina rosor... :cautious:

Edit: De sprider fästingar också :D
 
Jag har också tre lådor, men den tredje är betydligt mindre än de övriga så den är vigd åt glass och annat "onödigt" (just nu lite hembakat och en tårta). :D

Här är kompromissen att största lådan är glass. Sen får annat vara i en nästan lika stor plus den minsta. Det är i minsta laget men numer är vi 4 personer i hushållet, det var värre när vi var 5, 6 och 7.
 
Precis köpt kosttillskott från Nederländerna. Nervös att det ska gå fel och jag förlorar pengarna. Det har inte kommit något bekräftelsemail och inget spårningsnr på kontosidan men det stod att köp som görs på helgdagar processas första vardagen.
Det står FedEx som fraktfirma, brukar de lämna över t postnord när paketet anländer till Sverige måntro? Eller levererar de till dörr? Det stod ekonomifrakt så borde inte vara hemleverans.
 
Precis köpt kosttillskott från Nederländerna. Nervös att det ska gå fel och jag förlorar pengarna. Det har inte kommit något bekräftelsemail och inget spårningsnr på kontosidan men det stod att köp som görs på helgdagar processas första vardagen.
Det står FedEx som fraktfirma, brukar de lämna över t postnord när paketet anländer till Sverige måntro? Eller levererar de till dörr? Det stod ekonomifrakt så borde inte vara hemleverans.

Fedex brukar bara göra hemleveranser hela vägen. Har alltid funkat bra, men jag hör av en del att de är notoriskt svåra på att ange någon specifik tid så är man inte hemma så studsar det till terminalen igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
59 690
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 475
Senast: hundtant
·
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
345
Senast: Tassa
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 270
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp