Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så är det ju. Det är mest att jag är understimulerad och uttråkad i mitt yrkesliv som är problemet, så karriär eller inte karriär så skulle jag behöva mer stimulans och det var många år sen nu.
Är det något särskilt du tänker på när du tänker på personer i din umgängeskrets? Alltså något speciellt som du själv skulle vilja göra?
Det är inte försent att ändra bana. Finns många som börjar plugga i 40-års åldern, eller gör ett karriärbyte på annat sätt.
Min mamma började exempelvis plugga till lärare när hon precis fyllt 40 år. Innan jobbade hon med ekonomi på kontor så verkligen något helt annat. Det gick det med!
Sen måste man inte göra karriär, men jag tror det är rätt viktigt att ändå känna sig stimulerad på sitt arbete. Och det behöver ju verkligen inte vara något toppjobb för att vara det utan kan likväl vara något där ingen utbildning krävs alls.
För mig är det viktigt att jag känner att mig jobb ger mig utmaningar och stimulans och att jag utvecklas, jag skulle inte trivas med ett monotont arbete utan stimulans där jag gör samma sak dag ut och in.
 
Har loggat in på videomötet med Arbetsförmedlingen, för tidig som vanligt - jag som var lite ängslig över att jag inte började ställa i ordning allt förrän en stund sedan :rofl: var beredd på tekniskt krångel, men för en gångs skull så verkar allt än så länge fungera :p

Skönt att slippa åka dit då de stängde sitt kontor i min kommun för något år sedan.
 
Inser att jag tagit massa sticklingar på mina monstera och att alla överlever och sätter fina rötter. Om jag sätter ihop dom två och två så kommer jag ha 9 st krukor med monstera. :laugh: Har absolut noll koll, brukar döda alla växter men nu är dom jättelyckliga?
 
Har laddat hem en ny ljudbok. Jag hittade en hel serie på tre böcker som jag fick köpa för månadens kredit, läste några reviews som lät bra och tänkte att äsch! Alltid kul med en ny författare, jag känne ratt jag börjar ha läst det mesta inom fantasygenren.
Visar sig vara världens mest klassiska fantasyäventyr med en alv, en dvärg, en smed, en magiker och någon obskyr snubbe på jakt efter en magisk sten. Jag är så nostalgiskt nöjd på något vis! DnD here we come! 😅 Inte är kvinnorna fjantiga våp heller, tacksåmycket!
 
Är det något särskilt du tänker på när du tänker på personer i din umgängeskrets? Alltså något speciellt som du själv skulle vilja göra?
Det är inte försent att ändra bana. Finns många som börjar plugga i 40-års åldern, eller gör ett karriärbyte på annat sätt.
Min mamma började exempelvis plugga till lärare när hon precis fyllt 40 år. Innan jobbade hon med ekonomi på kontor så verkligen något helt annat. Det gick det med!
Sen måste man inte göra karriär, men jag tror det är rätt viktigt att ändå känna sig stimulerad på sitt arbete. Och det behöver ju verkligen inte vara något toppjobb för att vara det utan kan likväl vara något där ingen utbildning krävs alls.
För mig är det viktigt att jag känner att mig jobb ger mig utmaningar och stimulans och att jag utvecklas, jag skulle inte trivas med ett monotont arbete utan stimulans där jag gör samma sak dag ut och in.

Inget särskilt yrke men jag upplever andra som mer stimulerade och energiska kring sitt arbete. En del har backat i lön och karriär till förmån för passion och mer fritid, andra har raketkarriär och mycket förtroende. Själv upplever jag att jag har gjort samma sak i 10 år och ju längre jag arbetar ju mer trampar jag ner samma stig. Jag har försökt söka andra jobb under åren men jag får inte riktigt någon respons, men min egen bransch drar i mig. Det gör att det rullat på i samma hjulspår. Nu känner jag mig understimulerad och längtar efter att få lära mig nya saker. Jag gör samma saker, år efter år och dag efter dag, och jag är en person som lär mig saker väldigt snabbt vilket gör att jag egentligen vill avancera snabbt. Inte för att göra karriär utan för att jag blir simulerad av konstant utveckling. Men nu är vi i en fas i livet där vi behöver god ekonomi för att vi kommer behöva skaffa större boende och vi försöker bli med barn. Vilket gör att byta bana i form av studier eller byta jobb ställs emot andra värden just nu. Vilket gör det lite svårare i stunden. En annan svårighet är att jag inte riktigt vet VAD jag skulle vilja göra. Jag skulle gärna prioritera att byta bana i framtiden, men vill inte heller studera flera år utan studiemedel om jag inte känner mig helt säker på vart det ska leda.

Ja, lite svammel. Just nu hoppas jag att vi ska kunna få barn och flytta till större närmsta åren så att fokus hamnar på privatlivet. Kanske känns arbetet inte lika frustrerande då. Jag är dock rädd för att det kommer ta tid och då kommer jag bli dubbelt frustrerad av att inte bli med barn och samtidigt inte våga bryta upp arbetssituationen. Men, fingers krossed :up: Min chef verkar dessutom vilja ge mig mer ansvar och utmaningar så kanske öppnar det upp för lite mer stimulans inom dagens trygga ramar.
 
Det var inte så länge sen jag fnyste åt scouter och hela scoutkonceptet. Mycket ritualer och märken. Och här och där kopplingar till kyrkan som jag lämnade för en eon sedan. Och så det här med uniformerna... Nå, det får vara hur som helst med den saken. Packar ihop och förbereder mig för att ha prov för bevismärke stormkök om någon timme. #scoutledare
 
Kikar in för att säga att jag lever typ. Jag har varit igång från 5 på morgonen till 10 på kvällen varenda dag den här veckan och det börjar trötta ut mig litegrann sådär :cautious:
Tycker fortfarande det känns piss att flytta och bara krångligt och så får jag ångest över att jag inte är glad. Men så har jag kommit på mig själv några gånger med att sitta och äta lunch på min stol (har bara två stolar som möbler fortfarande :angel:) och känna att åh så mysigt mitt kök är. :)

Har lärt mig ett och annat dessutom. Som att en induktionsspis med pyrolys behöver fem trådar, tre faser + nolla + jord. Samt hur man kollar om sådant finns. Nämda skitfina skitdyra spis är nu beställd :love:
Annars har jag fått bort alla överlappningar av tapeter, ska måla om och vägrar ha dem kvar, skitfult ju. Samt tagit bort 21 stycken (!) plugg/plugg hål som något ljushuvud fyllt med våtrumsspackel eller möjligen silikon. Jag har spacklat, och sandpapprat det mesta. Kan sandpappra det sista tidigast klockan 18:00.
Nästa punkt jag behöver lära mig involverar också el. De tidigare ägarna har målat över ALLA lampknappar/eluttag. Skitfult. Gissar att jag behöver ta loss alla och köpa nya, hur man nu gör det.

Men nu vilar jag lite längre än en halvtimme för första gången på 4 dagar, i väntan på att spacklet ska torka. Vet inte om jag ska gå ut och springa en vända också, en kortis, men ändå för att rensa skallen.
Har ont i hela kroppen efter ett evigt cyklande fram och tillbaka och spackling och allt vad jag har gjort. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 024
Senast: Glimra
·
Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
341
Senast: Pilot
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 389
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Kattsnack 10
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp