Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från dagens jobb.
Tog lite extra tid att komma hem då jag både fastnade i åskovädret som snurrat runt till och från, och sen lyckades jag tajma in 16-trafiken när jag åkte genom Falun/Borlänge.

Skönt att vara hemma iallafall. Ska bara vänta ur åskar lite så det lugnar ned sig så jag kan ladda mobil och hemmamysa lite.

Kanske ska passa på och laga lite mat tillsvidare och lyxa till det med lite kladdkaka på det? :d
 
Åh, vad min sambo är min hjälte nu!
Det har varit käftsmäll efter käftsmäll så länge nu och vi har bara fått bita ihop och köra. Så redan innan Vovvi gick bort i akutkaos var jag så slut. Vi har tokmycket att göra nu och måste dessutom flytta lagret iom att de vi hyr av sålt huset. Vi har haft så billig hyra och fått låna massor med maskiner etc.
Till slut har vi(främst sambon) hittat en lokal som funkar i grannbyn som han förhandlat till ett förvisso dyrare men ändå överkomligt pris på. Han har också fixat en truck som verkar vettig. Och styrt upp en massa annat praktiskt.
Han är fasen bäst! :heart Så tacksam över att inte behöva rodda med den skiten nu!
 
Har laddat hem en ny ljudbok. Jag hittade en hel serie på tre böcker som jag fick köpa för månadens kredit, läste några reviews som lät bra och tänkte att äsch! Alltid kul med en ny författare, jag känne ratt jag börjar ha läst det mesta inom fantasygenren.
Visar sig vara världens mest klassiska fantasyäventyr med en alv, en dvärg, en smed, en magiker och någon obskyr snubbe på jakt efter en magisk sten. Jag är så nostalgiskt nöjd på något vis! DnD here we come! 😅 Inte är kvinnorna fjantiga våp heller, tacksåmycket!
Titel tack :D
 
Känns så lyxigt... Har precis beställt två böcker från akademibokhandeln. Fick presentkort på 300 kr från kollegorna när jag fyllde år, och nu har jag använt ungefär hälften.... Skönt med böcker som man kan läsa i badkaret, utan att vara livrädd för att tappa dem i vattnet. Som med låneböcker eller läsplattan..... :nailbiting::D
 
Kikar in för att säga att jag lever typ. Jag har varit igång från 5 på morgonen till 10 på kvällen varenda dag den här veckan och det börjar trötta ut mig litegrann sådär :cautious:
Tycker fortfarande det känns piss att flytta och bara krångligt och så får jag ångest över att jag inte är glad. Men så har jag kommit på mig själv några gånger med att sitta och äta lunch på min stol (har bara två stolar som möbler fortfarande :angel:) och känna att åh så mysigt mitt kök är. :)

Har lärt mig ett och annat dessutom. Som att en induktionsspis med pyrolys behöver fem trådar, tre faser + nolla + jord. Samt hur man kollar om sådant finns. Nämda skitfina skitdyra spis är nu beställd :love:
Annars har jag fått bort alla överlappningar av tapeter, ska måla om och vägrar ha dem kvar, skitfult ju. Samt tagit bort 21 stycken (!) plugg/plugg hål som något ljushuvud fyllt med våtrumsspackel eller möjligen silikon. Jag har spacklat, och sandpapprat det mesta. Kan sandpappra det sista tidigast klockan 18:00.
Nästa punkt jag behöver lära mig involverar också el. De tidigare ägarna har målat över ALLA lampknappar/eluttag. Skitfult. Gissar att jag behöver ta loss alla och köpa nya, hur man nu gör det.

Men nu vilar jag lite längre än en halvtimme för första gången på 4 dagar, i väntan på att spacklet ska torka. Vet inte om jag ska gå ut och springa en vända också, en kortis, men ändå för att rensa skallen.
Har ont i hela kroppen efter ett evigt cyklande fram och tillbaka och spackling och allt vad jag har gjort. 😅
Ta bild på lampknappar och uttag så det går att se om det är något enkelt att byta?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 028
Senast: Glimra
·
Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
341
Senast: Pilot
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 400
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp