Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Föräldrar med hund kom hem idag, katten är lite sur. Hunden var duktigare än någonsin men hade svårt att låta bli att kravla sig över till mig när jag ville hälsa på katten 😅
Men när katten jamade för sjunde gången över att det var dags för mig att gå in till oss så skällde hunden ifrån 😬 Hon vet dock att hon gjorde fel, hon såg lite ut såhär efteråt: :sorry:

Katten satt innanför grinden efter det 😾

Nåja... Hunden skäller på alla andra katter så man får väl vara tacksam över att hon vet nog att försöka hålla tyst i närheten av Alice 😅
 
Längtar längtar och längtar efter häst. Men känner också att det vore väldigt skönt att inte ha bil ett tag (och så kan det nog bli framöver, faktiskt, av flera skäl). Och ekonomin rymmer ändå inte en vettig dragbil och en häst som läget är nu, så det är mest att jag känner mig kluven.
 
Hemma. Bokat in två hembesök på min semester 😅
I all välmening, (efter att ha läst annat du skrivit i samma ämne), sätt tydliga ramar redan nu runt dig själv i förhållande till jobbet, jag har varit exakt där, nyutbildad och jobbat med motsvarande, superambitiös, tyckt det var fantastiskt kul, spännande och utvecklande, gick all in, men det tog två år innan det tog stopp rakt in i väggen (när jag ändå försökte gå ner i tid, men jobbade i 120%, minst). Var rädd om dig! Folk som trivs med jobbet så som du verkar göra behövs verkligen :heart
 
Nu ska jag lägga mig...
skönt med fredag imorgon.
Funderar på exakt samma sak. Att gå och lägga mig.
Någonting märkligt hände idag. Som jag inte riktigt greppar.
Lite trött överlag på morgonen. Men inget större problem.
Någon gång mitt på dagen blev jag väldigt svag. Kände att det var svårt att hänga med. Illamående. Sprängande huvudvärk (brukar sällan ha huvudvärk)

Fick avbryta och åka hem tidigare. Var tvungen att stanna till och bara andas. Kunde inte fokusera riktigt på vägen.
Hemma rasade jag i säng och sov i ca 2 timmar.
Kollat feber men normal temp.

Mycket märkligt och jag fattar ingenting. Känner mig helt slut. Får som tur är hjälp ikväll. Har två hästar som måste motioneras men jag måste skjuta på detta för orkar knappt ta mig runt i huset ens.
Känner mig helt värdelös och förvirrad om vad som egentligen hände :(
spydde även när jag kom hem. Är detta vanligt vid huvudvärk?
 
Funderar på exakt samma sak. Att gå och lägga mig.
Någonting märkligt hände idag. Som jag inte riktigt greppar.
Lite trött överlag på morgonen. Men inget större problem.
Någon gång mitt på dagen blev jag väldigt svag. Kände att det var svårt att hänga med. Illamående. Sprängande huvudvärk (brukar sällan ha huvudvärk)

Fick avbryta och åka hem tidigare. Var tvungen att stanna till och bara andas. Kunde inte fokusera riktigt på vägen.
Hemma rasade jag i säng och sov i ca 2 timmar.
Kollat feber men normal temp.

Mycket märkligt och jag fattar ingenting. Känner mig helt slut. Får som tur är hjälp ikväll. Har två hästar som måste motioneras men jag måste skjuta på detta för orkar knappt ta mig runt i huset ens.
Känner mig helt värdelös och förvirrad om vad som egentligen hände :(
spydde även när jag kom hem. Är detta vanligt vid huvudvärk?
Det låter som migrän. Illamående är väldigt vanligt då.
 
Längtar längtar och längtar efter häst. Men känner också att det vore väldigt skönt att inte ha bil ett tag (och så kan det nog bli framöver, faktiskt, av flera skäl). Och ekonomin rymmer ändå inte en vettig dragbil och en häst som läget är nu, så det är mest att jag känner mig kluven.
Vänta iallafall till priserna eventuellt lugnat ner sig lite. Köpa häst nu är snordyrt.
 
Funderar på exakt samma sak. Att gå och lägga mig.
Någonting märkligt hände idag. Som jag inte riktigt greppar.
Lite trött överlag på morgonen. Men inget större problem.
Någon gång mitt på dagen blev jag väldigt svag. Kände att det var svårt att hänga med. Illamående. Sprängande huvudvärk (brukar sällan ha huvudvärk)

Fick avbryta och åka hem tidigare. Var tvungen att stanna till och bara andas. Kunde inte fokusera riktigt på vägen.
Hemma rasade jag i säng och sov i ca 2 timmar.
Kollat feber men normal temp.

Mycket märkligt och jag fattar ingenting. Känner mig helt slut. Får som tur är hjälp ikväll. Har två hästar som måste motioneras men jag måste skjuta på detta för orkar knappt ta mig runt i huset ens.
Känner mig helt värdelös och förvirrad om vad som egentligen hände :(
spydde även när jag kom hem. Är detta vanligt vid huvudvärk?
Det låter som migrän. Är verkligen inte som en vanlig huvudvärk.
 
Hemkommen från en resa ut till kusten!
1621533747786.png
 
Jag är verkligen inget fan av data- eller tvspel (Har tyckt att det är lite synd ibland) men har hittat ett ww2 kort spel som jag fastnat för :up::up:
 
@karamelldrottningen Det låter påfallande likt "min" migrän. Kräkning, synpåverkan, yrsel, stora svårigheter att fokusera, svettas, ljus/ljuskänslig, ont i huvudet...när det är som värst kan jag knappt stå upp och däckar oftast när jag lägger mig. Jag får allt från "bara" huvudvärken och svårt med fokus (kallar det migränkänning, för att skilja från "riktiga" anfall för mig själv), till alltihop. Efter ett anfall är jag matt och slut i kropp och huvud, kan vara känsligare än annars för triggers nån dag efteråt också.
 
Vänta iallafall till priserna eventuellt lugnat ner sig lite. Köpa häst nu är snordyrt.

Hade jag pengarna vet jag nog vilka jag skulle ringa.. Men som det är just nu har jag inte råd att ha häst, som jag känner det, så det är inte aktuellt. Vill ha en (enligt många) onödigt rejäl buffert först.
Hoppas få ordning på kroppen och orken, och kunna ta upp ridningen igen under nästa år om lusten hänger i, dock! Har en ridskola på gångavstånd och har inte ridit ordentligt på ett antal år (mycket otur med båda hästarna sen flytten hit..).
 
Okej att jag hittills överlevt veckan utan att ett strypa någon två orkat hålla mig vaken genom alla zoom möten och tre tränat min häst är ju ett under .. Nu börjar de verkligen gnissla i fogarna i arbetslaget och de märks att vi är inne på slutspurten av terminen. Nej hoppas vi slipper dessa ihop slagningar i höst då jag trivdes yppligt med mitt förra arbetslag vi hade ett bra flow i vårt arbete och de var aldrig något tjafs.

Men imorgon kommer mitt lilla pyre och ska sova över hos moster för första gången 🧡Snosa gosungen är inte helt fel, och samtidigt är jag lite nervös för de. Haha inte lätt med barn när man inte har några själv 🙄

Som sagt mvh hon som borde ta tre veckors semester på en öde ö.
 
Väntar på att tvättmaskinen ska bli klar och plågar mig själv med att lyssna på svensk sommarmusik. Det är allt annat än sommar utanför fönstret och Sverige känns väldigt långt borta p.g.a Covid-helvetet (hade det inte varit för det skulle jag ha åkt dit nästa helg och åkt på ridläger med världens bästa gäng 😭), men drömma kan man alltid... När det väl börjar bli realistiskt att kunna åka dit ska jag jädrar i mig stanna så länge att till och med mamma blir trött på mig! :D
 
Sitter och funderar på hur saker och ting kunde gå så snett med mitt yrkesliv. Känner mig frustrerad och låst. Så jag försöker tänka på att allt går väldigt mycket bättre med mitt privatliv i varje fall, och det är ju bra! Sen undrar jag också om jag känt mig lika missnöjd med mitt yrkesliv om alla runtom mig också haft normala, vanliga jobb. Men andra verkar leva ut sina drömmar just nu och det kanske gör att jag själv blir.. avundsjuk? Jag vet inte.
Vad är det du tycker gått snett?

Jag har haft en lång period av "yrkeslivskris" och varit väldigt frustrerad ett bra tag nu.
Man behöver inte göra karriär, en del av oss är inte skapta för det.
Så länge jobbet innebär att göra något som känns okej i en arbetsmiljö som är okej så lever jag ut mina drömmar på fritiden istället. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 013
Senast: Glimra
·
Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
349
Senast: Pilot
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 254
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp