Vad gör vi? Del XCV

Nyss lagt barnen, gubben är på julbord. Jag sitter i soffan och äter smågodis trots att jag ätit hela kvällen och egentligen är halvt illamående :cautious:
 
På mitt förra jobb brukade jag få mail från Ryssland på engelska som var helt klart översatta med Google translate. Alltså inte enstaka ord utan hela texten. Fullständigt obegripligt var det.:banghead:
Tills vi upptäckte att om man körde texten tillbaka till ryska och sen till svenska så fick man fram vad de menade. O_o:D:up:
Haha! Det var lite udda.
Vi körde texten i Google translate för att se hur det blev. Det var inte många rätt kan jag säga. Men då är det iofs lite hästord etc som kanske är finns i translate än. Så jag får nog köra engelska/svenska alt sambo övers
På mitt förra jobb brukade jag få mail från Ryssland på engelska som var helt klart översatta med Google translate. Alltså inte enstaka ord utan hela texten. Fullständigt obegripligt var det.:banghead:
Tills vi upptäckte att om man körde texten tillbaka till ryska och sen till svenska så fick man fram vad de menade. O_o:D:up:

Haha! Ja, riktigt på den nivån vill jag inte att vi lägger oss.
Smarta ni var dock!:laugh:
 
Det blåser (runt 37km/h vilket jag nyss konverterade till runt 10 sekundmeter) och regnar och det är underbart!! Inget ösregn utan mer som ett konstant pissregn. Det kommer den här ön må bra av efter all torka och alla skogsbränder på fastlandet borde iafl släckas på ytan nu.

Det är som att naturen har dragit en lättnadens suck
 
Julklapp till sambon...
Vi har precis köpt en till bil samt bokat och betalt en semesterresa på 2 veckor inklusive hyrbil och valskådning (späckhuggare) så det är liksom våra julklappar till varandra.

Men det vore ju kul att ge nånting på juldagen...

Han har ett extremt intresse för "calling" alltså typ kommentator att kommentera hästkapplöpning, sport eller vadsomhelst. Han har tidigare gjort radioreklam och jag tror hans högsta dröm vore att få göra en röst i en animerad film :D

Nu funderar jag på att e-posta eller ringa till galoppbanan på fastlandet och fråga/organisera om han skulle kunna få vara på "studiebesök" i tornet på någon galoppdag där och se hur det går till under 1-2 lopp som den riktiga kommentatorn kommenterar.

Jag har dock fastnat på hur jag ska uttrycka mig (på engelska) vid förfrågan.
Det är ju inget studiebesök i det syftet men sambon är ju seriös i sig själv och 100% intresserad, om än på hobbynivå.... hjälp
 
#winterishere... och jag har ingen lång borste :meh:

42863957_154277948867855_5449659319166243808_n.jpg
 
Den envetna flugan är kvar i taket :cautious: den ger sig inte!

Sitter i soffan bland alla flyttlådor och undrar hur sjutton vi ska få med oss allt..
 
Vardagsrummet är kaos!
IMG_20181209_090158.jpg
Står nästan lika mycket grejer i köket.
Men en hel del ska till second hand imorgon, så kanske känns det mer hanterbart då.
 

Liknande trådar

Svar
789
· Visningar
41 454
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 951
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 979
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp