Vad gör vi? Del XCV

Är på jobbet. Enda fördelen är att jag är 100 ggr piggare än klubbkidzen dom tydligen varit på rejv inatt/imorse och gick direkt till jobbet. Spelar psykedelisk musik och dansar runt och njuter av deras plågade rödsprängda blickar.
 
Grannen ringde på och hade två paket åt mig. Hon hade haft dem flera dagar redan och haft hade verkligen börjat undra varför jag aldrig fick dem. Brevbäraren frågar alltid om han ska lämna en lapp i lådan. Jag säjer alltid ja så att jag slipper passa på när grannen kommer hem. Men den här grannen hade sagt att det inte behövdes.
 
Ok dilemma. Vi blir av med huset 22 december, då flyttar nya hyresgästen in. Vi har betalat hela hyran för december. Är jag en hemsk människa om jag begär pengar för att de ska få ta över tidigare? Egentligen ska vi inte ut förrän sista januari.
 
Jag hade kollat om ni kan kvitta det mot en del av städningen.

Jaa det vore ju en lösning. Toa och kök är redan städat så resten är ju inte så betungande.
Det är ändå nästan 2000 kr i hyra det handlar om :crazy: Maken tycker jag är snål, han menar på att vi ändå tjänar på det ioch med att vi slipper åka hit.
Ska prata med dem om städningen. Det vore kanske ett bra alternativ.
 
Ok dilemma. Vi blir av med huset 22 december, då flyttar nya hyresgästen in. Vi har betalat hela hyran för december. Är jag en hemsk människa om jag begär pengar för att de ska få ta över tidigare? Egentligen ska vi inte ut förrän sista januari.
Hur hade det annars blivit? Hur lång uppsägningstid har ni?
 
Hur hade det annars blivit? Hur lång uppsägningstid har ni?

Vi hade fått pendla hit en månad till (20 mil ca) och betala hyra för januari med. Så visst tjänar vi på att bli av med det tidigare. Fått låna ett förråd till våra grejer tills vi får vår egen lägenhet i februari.
 

Liknande trådar

Svar
1 142
· Visningar
62 267
Senast: sthu
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 680
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 964
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp