Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ooh! Hade missat att den släppts. Då har jag nåt att se fram emot:)
Ja, jag kommer nog se om den flera gånger! Det är så mycket som hänt sen förra säsongen släpptes. Det går liksom inte att se denna mot samma bakgrund, nu när drottning Elizabeth II gått bort och Charles blivit kung. Det känns så himla relevant alltihopa! Just nu något skakad av de första tio minuterna av sjätte avsnittet.
 
Har druckit en kopp kaffe men oklart hur mycket det hjälpte. Sjuk trött och känner mig nu också pinsam pga öppnat mig för mycket.

Man ska väl vara glad för att det är fredag som ”alla andra” men det är bättre för mig att vara på jobbet och distrahera hjärnan.
 
Det här gör mig SUR.... :cautious: Vilket slöseri med resurser. Men framför allt märkligt att så många människor tyckte sig behöva ett nytt pass och lade ut pengar men sedan lät bli att hämta. MYCKET märkligt....(Aftonbladet idag).


Mellan januari och september utfärdade polisen mer än 1,8 miljoner nya pass.

Trots trycket har tusentals nya pass inte hämtats ut. 1 529 av dem har nu makulerats, rapporterar TT.

Över 9 000 pass riskerar att förstöras.

– Vi har en förhållandevis mjuk inställning till makuleringen. Vi kommer kanske dra ut på det några månader till. Vi vill undvika att komma i en ny kösituation igen, och att folk ska få betala för passen igen
 
Det här gör mig SUR.... :cautious: Vilket slöseri med resurser. Men framför allt märkligt att så många människor tyckte sig behöva ett nytt pass och lade ut pengar men sedan lät bli att hämta. MYCKET märkligt....(Aftonbladet idag).


Mellan januari och september utfärdade polisen mer än 1,8 miljoner nya pass.

Trots trycket har tusentals nya pass inte hämtats ut. 1 529 av dem har nu makulerats, rapporterar TT.

Över 9 000 pass riskerar att förstöras.

– Vi har en förhållandevis mjuk inställning till makuleringen. Vi kommer kanske dra ut på det några månader till. Vi vill undvika att komma i en ny kösituation igen, och att folk ska få betala för passen igen
Fast 0,5% är ingen hög siffra även om själva beteendet är märkligt. På ett år så dör exempelvis sådär dubbelt så många (ca 0,9%) av en population på 1,8 miljoner människor. Och det kan vara en anledning till att inte hämta ett pass (kanske).
 
Fast 0,5% är ingen hög siffra även om själva beteendet är märkligt. På ett år så dör exempelvis sådär dubbelt så många (ca 0,9%) av en population på 1,8 miljoner människor. Och det kan vara en anledning till att inte hämta ett pass (kanske).
Eget dödsfall känns ändå som en hyfsat legitim anledning. Och det kan finnas många fler. Hamnat i fängelse. På sjukhus. Allmänt deprimerad och orkar inte. Flyttat till ny stad och det är billigare att beställa nytt pass i nya stan än att resa. Osv...
 
Fast 0,5% är ingen hög siffra även om själva beteendet är märkligt. På ett år så dör exempelvis sådär dubbelt så många (ca 0,9%) av en population på 1,8 miljoner människor. Och det kan vara en anledning till att inte hämta ett pass (kanske).

Eget dödsfall känns ändå som en hyfsat legitim anledning. Och det kan finnas många fler. Hamnat i fängelse. På sjukhus. Allmänt deprimerad och orkar inte. Flyttat till ny stad och det är billigare att beställa nytt pass i nya stan än att resa. Osv...
Möjligt att det är så. Personligen tror jag dock mer på att det var många som drogs med i "jag-MÅSTE-ha-ett-pass-NU"-hysterin men som sedan kom på att de ju egentligen inte hade någon användning för ett pass alls.... Cynisk, som jag är.... ;)
 
Möjligt att det är så. Personligen tror jag dock mer på att det var många som drogs med i "jag-MÅSTE-ha-ett-pass-NU"-hysterin men som sedan kom på att de ju egentligen inte hade någon användning för ett pass alls.... Cynisk, som jag är.... ;)
Jag är snarare imponerad! Tänk så mycket idioter det finns i samhället och ändå lyckas nästan alla av dessa 1,8 MILJONER hämta ut sitt pass. Folk kan knappt laga mat till sig själva och ändå lyckas de både skaffa och hämta ut pass.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
4 232
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 159
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 014
Senast: Marita73
·
Svar
791
· Visningar
41 739
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp