Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inget alls, jag ska sälja några som är nerplockade då jag inte har någon användning för dem. En köpte jag när jag flyttade hit, en plockades ner under renovering, en hade förra ägaren plockat ner och en köpte jag och plockade ner själv men jag har ingenstans att ha dem och de står till ingen nytta, bättre att sälja.
Okej! Men vad duktig du är är det inte svårt att få ner en kakelugn -så många delar?
 
Fy! En vän till mig har nyligen skaffat hundvalp (iofs ingen ras som tilltalar mig) och skickade bilder nu. Inte bra, inte bra. Ska försöka hålla mig lååångt borta från dessa. Har inte tiden att satsa så som jag skulle vilja på en hund dvs kombo med utställning och lydnad. Har lite svårt att tänka mig en hund enbart för sällskap. Och Professorn är fortfarande inte ens begravd (har en hedersplats i vardagsrummet i en urna).
Så ej absolut ingen hund för min del!!
 
Pratade med en gammal kollega som har det lite jobbigt ekonomiskt just nu. Hen berättade att hen har en kallhyra på 7100. Direktverkande el som uppvärmning, plus allt annat som bredband och hushållsel. Hen tjänar ca 23000 innan skatt. Bor själv i en trea.
Varför inte flytta sa jag. Jäklar vad upprörd hen blev! Hur kunde jag ens säga det, lägenheten är ju så fin.
Jag gav upp. Ha en ansträngd ekonomi då. Det finns fina ettor och tvåor för flera tusenlappar mindre och dessutom närmare jobbet.
Vi bor också i en trea, kallhyra på 5200. Radhus. Lite gammalt men fint.

Usch, jag borde inte bry mig men jag blir nästan lite provocerad! Hör av dig till mig och gnäller om sin ekonomi men blir förbannad när jag kommer med tips.
 
Pratade med en gammal kollega som har det lite jobbigt ekonomiskt just nu. Hen berättade att hen har en kallhyra på 7100. Direktverkande el som uppvärmning, plus allt annat som bredband och hushållsel. Hen tjänar ca 23000 innan skatt. Bor själv i en trea.
Varför inte flytta sa jag. Jäklar vad upprörd hen blev! Hur kunde jag ens säga det, lägenheten är ju så fin.
Jag gav upp. Ha en ansträngd ekonomi då. Det finns fina ettor och tvåor för flera tusenlappar mindre och dessutom närmare jobbet.
Vi bor också i en trea, kallhyra på 5200. Radhus. Lite gammalt men fint.

Usch, jag borde inte bry mig men jag blir nästan lite provocerad! Hör av dig till mig och gnäller om sin ekonomi men blir förbannad när jag kommer med tips.
Jag skulle aldrig haft råd med en sådan kallhyra.
Betalar i dagsläget ca 10 000 kr till banken varje månad inklusive amotering
 
När man ska bjuda en catwalkmodell på middag:
Jag: ”är det ok med en sallad på gurka, vattenmelon och nektarin med lite grillad kyckling”?
(Känner ändå här att jag tänkt till lite).
Hon: ”jo alltså det funkar men kan du lägga kycklingen och kolhydraterna på sidan om?”
Jag: ”eh räknas vattenmelon till kolhydrater?”
Hon: ”jo jag äter inte det”
Jag: ”fast då blir det bara gurka kvar...?”
Hon: ”Ja precis, det blir bra! Jag tar med lite grönt the också, har ett speciellt som jag brukar dricka”.

Joråsåattee...? 😅
 
Det är helt galet mycket! Och för att ligga där den ligger.. Liten ort utan kommunikationer och inte särskilt många bekvämligheter.
Förstår att hen har det svårt. Vi har det lite jobbigt ibland med vår hyra och vi är två.
Jag har 3772 i kallhyra
Hade som mest 2600 i elräkning i vintras
Kan iofs elda och har ved, sen hade jag lite väl varmt inne
Katten skulle ju inte frysa
Men kom på sen att katten kan ju lägga sig vid bäddarna jag har vid elementen om hon fryser 😂
 
Första mattan på plats
Nu skaka resten och få på dem med
Sen är jag klar!!!!
Förutom tvätten men det är en maskin kvar, sen är den klar med
09826E1D-F31D-4230-8727-F16FBD2DEFF3.jpeg
 
Det är helt galet mycket! Och för att ligga där den ligger.. Liten ort utan kommunikationer och inte särskilt många bekvämligheter.
Förstår att hen har det svårt. Vi har det lite jobbigt ibland med vår hyra och vi är två.
Ja det låter onekligen saftigt! Jag kan ju (och gjorde även så förra hösten) skippa en del av amorteringen när det krisar. Och tänker samtidigt att det känns bättre att betala för ett lån men skulle aldrig komma på tanken att betala samma summa enbart för en kallhyra vid en hyrd fastighet OM inte intäkterna gravt överstiger kallhyran men gärna då i form av att även fastigheten i sig även genererar en viss del.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 060
Senast: Wille
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 821
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 324
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 546

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp