Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har 3772 i kallhyra
Hade som mest 2600 i elräkning i vintras
Kan iofs elda och har ved, sen hade jag lite väl varmt inne
Katten skulle ju inte frysa
Men kom på sen att katten kan ju lägga sig vid bäddarna jag har vid elementen om hon fryser 😂

Vi har för närvarande och sen flera år 3800 i kallhyra till liiitet hus och elen var uppe i samma summa som din i vintras. Dock har vi ju bara luftvärmepump samt el-element.
 
Ja det låter onekligen saftigt! Jag kan ju (och gjorde även så förra hösten) skippa en del av amorteringen när det krisar. Och tänker samtidigt att det känns bättre att betala för ett lån men skulle aldrig komma på tanken att betala samma summa enbart för en kallhyra vid en hyrd fastighet OM inte intäkterna gravt överstiger kallhyran men gärna då i form av att även fastigheten i sig även genererar en viss del.

Men eller hur! Jag förstår verkligen inte.. Nåja, var och en har sina bekymmer här i världen.


Jag tycker det är sjukt skönt att hyra, går något sönder fixar hyresvärden det. Nu senast ramlade ett element ner, det var bara att fylla i på nätet så kom vaktmästaren dagen efter och satte upp det igen. Så smidigt! Fläkten var trasig när vi flyttade in. Hv hyrde en skylift och bytte nåt på taket så den funkar igen (självdragsfläkt heter det va?).
 
Jag flyter omkring idag.

IMG_20190825_140051_454.jpg
 
Jag rekommenderar fb-gruppen "Antikt-Retro-Kuriosa Frågor och svar (ej värdering)". Där brukar man kunna får svar på allt möjligt (förutom värdet då ;) ) om gamla saker :up: !
Trots att jag slavisk följer denna tråden höll jag på att missa ditt inlägg här :crazy: (ren tillfällighet att jag såg detta nu).
Ska kolla in gruppen men är ingen höjdare på facebook och försöker inte vara där så ofta men tack för tipset :)!
 
Så mycket känslor som jag inte visste fanns som helt plötsligt dyker upp nu när jag rotar i gamla lådor och kartonger. Hämtade ett lass med bilen hos min pappa (borde ha hämtat för länge sedan). Fastnar nu i tankar och vet inte riktigt vart jag ska lägga allting.
Har jättesvårt att slänga, sälja eller ge bort. Då bränner jag nog hellre så det finns så lite som möjligt kvar av mig.
FB0C9340-5790-4A79-A36D-D71B9282F8CE.jpeg
 
Så mycket känslor som jag inte visste fanns som helt plötsligt dyker upp nu när jag rotar i gamla lådor och kartonger. Hämtade ett lass med bilen hos min pappa (borde ha hämtat för länge sedan). Fastnar nu i tankar och vet inte riktigt vart jag ska lägga allting.
Har jättesvårt att slänga, sälja eller ge bort. Då bränner jag nog hellre så det finns så lite som möjligt kvar av mig.
Visa bifogad fil 35609

Kan du inte ge bort till något gott ändamål?

Jag fäster mig ibland vid saker som jag inte kommer använda. Då känns det bra att ge bort till någon som de kommer glädja, ex hjälporganisationer, någon mat vet har det svårt etc.
 
När man ska bjuda en catwalkmodell på middag:
Jag: ”är det ok med en sallad på gurka, vattenmelon och nektarin med lite grillad kyckling”?
(Känner ändå här att jag tänkt till lite).
Hon: ”jo alltså det funkar men kan du lägga kycklingen och kolhydraterna på sidan om?”
Jag: ”eh räknas vattenmelon till kolhydrater?”
Hon: ”jo jag äter inte det”
Jag: ”fast då blir det bara gurka kvar...?”
Hon: ”Ja precis, det blir bra! Jag tar med lite grönt the också, har ett speciellt som jag brukar dricka”.

Joråsåattee...? 😅
Gud, vad sorgligt!
/fd anorektiker som också varit/är anhörig till anorektiker
 
Hjääälp! Håller på med t-shirt nummer två till mannen. Kan inte bestämma mig..
15667398018513165388409031175954.jpg

Är det bra eller inte? T-shirten är grå med blommiga ärmar
 
Kan du inte ge bort till något gott ändamål?

Jag fäster mig ibland vid saker som jag inte kommer använda. Då känns det bra att ge bort till någon som de kommer glädja, ex hjälporganisationer, någon mat vet har det svårt etc.
Kan kanske jag kan men nej vet inte om jag kan. Rent intellektuellt absolut ja. Rent känslomässigt absolut nej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 623
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 257
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 551
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 179
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp