Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en tub med hudvård och försökte ta reda på vad den var tillför och då hittade jag en sida där den kostade 900 kronor i ordinarie pris :eek: måste fått den i en Glossybox. Men priset känndes väldigt högt. Men kom fram till att det måste vara en ögonkräm. Varför står det inte tydligt på förpackningen vad den är till?! Står återfuktande osv, men inte till vilken kroppsdel den är till!

Så mysigt och lågt till tak 😍. Årtal på stugan? :)
Mhm, det är jättemysigt här! Att det är lågt i tak beror dock på ett sovloft som är tillbyggt nyligen. Men det passar in bra, och i köket där det inte är något loft så är istället takbjälkarna tvärs genom rummet :)

Bara en tanke, eldar du i kaminen? Tänkte på värmen i akvarierna?
Nope, eldar inget i den. Annars hade jag inte heller haft mattan hela vägen fram till den. Hoppas innerligt att jag inte behöver elda i vinter heller (det ska gå att elda, men bör inte behövas) :p

Mhm, det är jättemysigt här! Att det är lågt i tak beror dock på ett sovloft som är tillbyggt nyligen. Men det passar in bra, och i köket där det inte är något loft så är istället takbjälkarna tvärs genom rummet :)

Nope, eldar inget i den. Annars hade jag inte heller haft mattan hela vägen fram till den. Hoppas innerligt att jag inte behöver elda i vinter heller (det ska gå att elda, men bör inte behövas) :p
Jag tänkte inte ens på mattan. :o

Sambon: "var är toapapperet?!"
" I städskåpet"
"Nej det är det inte!'
"Jag är 100% säker. Letar du som en man nu igen?"
"Det är inte här!"

Går upp, öppnar skjutdörr nummer två. Där är toapapperet!
Varför är män såhär? 😂

Hans 12-årige son har fattat det dock.
"Du måste hjälpa mig leta, jag hittar det inte för att jag är en man!"
Ja, han har ärvt förmågan att leta efter sin far 🤷🏻😂
Du får lära om ungen pronto! ;) Det är inte en könspräglad eller genetisk egenskap, det är inlärning.

Det är intressant jag har alltid sett mig själv som en riktig mes när det gäller smärta, men jag kanske har jag en lite högre smärttröskel än jag trodde om jag först gick omkring med en fraktur i lilltån och nu en fraktur på nyckelbenet utan att tycka det var något särskilt.

Nu måste jag bara fatta hur man tar på sig mitellan. Har instruktioner och sköterskan satt på den på akuten men får den inte att sitta på plats som den ska.

Puuuust! Har fått ett par olika fitnessträningspass av coachen och tänkte att idag när får pållan vila i regnrusket efter ridning de senaste två dagarna och träningsvärken från första passet gett sig, vore lagom. Tjohohej och tack! Lyckades nog fan få mjölksyra (borde ätit mer kolhydrater före!); antingen var musklerna inte helt i fas efter första eller så var dessa övningar tuffare- eller en kombination 🤷‍♀️. Detta har jag ju inte varit med om på år och dar vad jag kan minnas och fyyyy farao vad svaga benen var efteråt nedför trappor, dem trodde nog fan att de var på väg att dö typ. Nä men huuuu.
#manskakännaattmanlever

Nu ska jag rulla hem från extra kort jobbpass :)

Aha okej :)

Det är intressant jag har alltid sett mig själv som en riktig mes när det gäller smärta, men jag kanske har jag en lite högre smärttröskel än jag trodde om jag först gick omkring med en fraktur i lilltån och nu en fraktur på nyckelbenet utan att tycka det var något särskilt.

Nu måste jag bara fatta hur man tar på sig mitellan. Har instruktioner och sköterskan satt på den på akuten men får den inte att sitta på plats som den ska.
Om man inte tycker det r något särskilt så trycker man inte i sig citodon.
Det gör skitont att bryta nyckelbenet och det är oxå ett av dom få ben dom sällan lagar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Att bryta mig loss
  • Vad är en rimlig hyra/boendekostnad?
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka