Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit ute med hundarna så de fått springa av sig lite innan jag går ner och äter frukost. De har fått varsin burk mat då det var enklast att ta med sig nu är jag är i Övertårneå. Bättre temperatur ute, -11, till skillnad mot för när vi kom igår, -20.

Väldigt trevliga stugor, ok mat och igår satt vi allihopa ute i de stora tunnorna. Hästsvansen frös till is av kylan och fukten. 😅

Funderar över hur jag ska lägga upp veckan. Har en del att göra men inte så det fyller hela veckan och hela dagarna.

Pratade gamla minnen i telefonen med mina föräldrar och kom in på när jag och min gamla häst tävlade bruksridning och en åsna vann klassen. Och att åsnan hade med sig en get som sällskap i transporten. Åh, ljuva Norrland! 😅
Min farfar hade på sin tid under ett tag en älg i stallet. Som de faktiskt lyckades spänna på en sulky och körde några varv inne på Åby.

Sovit sådär inatt pga av ENA hunden
Man märker vem som är vakthund här hemma.... Effie for som ett skott ur sängen skällde och morrade som en tok. Jag gick efter. Kollade ut genom fönstren såg inget alls.Släppte ut henne på baksidan och gick efter med ficklampa. Effie skäller men lugnat sig. Trolla gör lite skällande som ett hejarop till Effie.. FRÅN SÄNGEN med D som inte vaknat
😂
Misstänker att det var luckan till diskmaskinen som Effie reagerat på. När den är klar gör den ett lätt pipande och poppar ut luckan.

Att jag fick släpa ut dem imorses för att komma iväg till hundvakten är en annan historia.

Nu är jag iallafall på jobbet inte direkt motiverad men bara kra på. Ska iväg och vaccinera mig i eftermiddag

Pratade gamla minnen i telefonen med mina föräldrar och kom in på när jag och min gamla häst tävlade bruksridning och en åsna vann klassen. Och att åsnan hade med sig en get som sällskap i transporten. Åh, ljuva Norrland! 😅
På en av de större tävlingarna jag var på vann en ryttare en get/får (minns inte exakt). Problemet var att det var långt hemifrån och vi var där pga ett mästerskap så den där geten/fåret fick följa med i hästlastbilen och även besöka mästerskapet.
Sen tror jag att ryttaren gav bort den till någon lokal-bo.

Sovit som en kratta, kanske någon timmes sömn då och då lite hackigt. Nåja nu ska jag till SöS och träffa min diabetesläkare och kom faktiskt ihåg att tanka upp libren till datorn. Efter det kommer min pappas hund på besök och ska stanna några dagar :love:

Vab idag. Vedgubben var precis här med vedlasset jag beställde igår, snacka om snabb leverans! 🙌🏻

Väntar på telefonsamtal från min läkare, får se vad han har att säga om dessa händer.. 🙈

Ute är det rejält kallt idag, ett gäng minusgrader och rejält med frost. Det dock ut att bli vackert väder med solsken. 😍

Nu har jag fått influensavaccin i höger arm, skulle fått i vänster men blödde när jag blev stucken. Men det kändes bra trots att det blev lite fel.
Jag gick en omväg hem och tog några turfzoner och var på Ica Kvantum och köpte chokladbollar.

djursjukhuset ringde, igår trodde dom hon kunde komma hem idag men idag lät det annorlunda, igår kändes det ganska hoppfullt och även om dom inte sa nånting om att hon inte kommer klara sig så känner jag hoppet lämna mig. Jag har inte ens haft henne 2 år

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39