Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dag fyra på penicillin och noll effekt så här långt 😩 Har fått hosta också, vilket jag inte ens hade innan.. Egentligen säger de ju att man inte smittar efter två dagar på penicillin - men stämmer det verkligen när det inte känns som det ”tagit” alls?

Får ringa VC igen imorgon :(

Tror att jag ska ta in en julgran idag :) !
Och bära upp lite mer saker till vinden, nu när förvaringsutrymmet är klart :) .

Jag borde kanske också se över min tenta (presentation :nailbiting: ) till imorgon eftermiddag, men jag förtränger det lite. Det känns som om jag inte riktigt har koll på hur lång tid den kommer att ta. Har googlat lite kring hur lång en 10-minuters-presentation bör vara, men sedan kommer jag väl att prata i ilfart... 🤪

Du har säkert redan koll på det men jag läser alltid sådana presentationer högt många gånger och tar tid. Då vet en hur mycket en behöver skriva om för att kunna tala utan att stressa.

Sovmorgon. Ätit frukost. Nu ska jag beställa en julklapp och sedan gå ut en sväng.
I eftermiddag är det julmarknad, troligen får jag sällskap av en kompis, vilket känns både trevligt och jobbigt.

• Gilla
Reactions: Sel
Fortfarande lite tagen av kärlekens torg i går.
I dag ska dagen tillbringas i soffan och följa det till slutet,
Min bössa har uppnått årets mål men det trillar fortfarande in lite bidrag.🙏
Ska hämta en stor låda sushi när det öppnar om en timme.
IMG_7967.webp

Du har säkert redan koll på det men jag läser alltid sådana presentationer högt många gånger och tar tid. Då vet en hur mycket en behöver skriva om för att kunna tala utan att stressa.
Jag tycker att det känns jättefånigt att läsa högt för mig själv, men jag kanske måste göra det 🤪 ! Power pointen är dock redan inskickad så jag kan inte göra alltför många ändringar ändå!

Har äntligen äntligen äntligen fixat sladdarna till min Ikeabänkbelysning i tvättstugan. Inga mer trassliga sladdar på min långa arbetsbänk :up:
Nu ska jag städa dotterns rum, bädda rent hos barnen och plocka in tvätten.

Jag tycker att det känns jättefånigt att läsa högt för mig själv, men jag kanske måste göra det 🤪 ! Power pointen är dock redan inskickad så jag kan inte göra alltför många ändringar ändå!

Varför? Det är så proffsen gör. Jag har sjungit texter jag ska läsa upp, jag tycker det gör det lättare att dels lära sig dem och dels få ett bra flyt på det hela :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39