Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nedbäddad på soffan.
Längtar till flytten då vi ska ha separata sovrum 🙏 Jag kommer ligga som en sjöstjärna i min säng på 160 cm med djur överallt, och min sambo får sova i ett tyst rum utan djur - alla blir nöjda och utvilade 🙂

Det drar ju extremt mycket. Alla fönster borde bytas. Har värmepumpen på 20 men den klarar aldrig det. Men går inte under 15 iaf. Behöver ju stänga del av huset på vintern men det måste ju finnas värme ändå så el-element står på. står på 15 men ibland är det 7-8 grader då. Så måste ju öka för att inte förstöra huset/missa något så försäkringen inte går in om nåt sker.
Sover i underställ, långbyxor, fleecetröja, tjocka strumpor, mössa, täcke och fleecefilt.
Det suger. Framförallt när hyresvärden ökar hyran med 1000 kr månaden.
Varför bor du så? Verkar väldigt illa

Det drar ju extremt mycket. Alla fönster borde bytas. Har värmepumpen på 20 men den klarar aldrig det. Men går inte under 15 iaf. Behöver ju stänga del av huset på vintern men det måste ju finnas värme ändå så el-element står på. står på 15 men ibland är det 7-8 grader då. Så måste ju öka för att inte förstöra huset/missa något så försäkringen inte går in om nåt sker.
Sover i underställ, långbyxor, fleecetröja, tjocka strumpor, mössa, täcke och fleecefilt.

Låter ju förjävligt och dessutom sån galen höjning när det är urusel boendemiljö

• Gilla
Reactions: Sel
Har beställt tre nya akvarieväxter och bör förmodligen börja rensa lite i akvariet så att de får plats. :angel: Men det gör så ont att kasta levande växter!

Min hund är typ det vänaste som finns. Men tom hon har gränser. Hon fräste och vrålade som en arg grävling på syrran som kom och satte sig på henne när hon var i fönstret. Det gled av syrran som vatten på en gås. Då fick min hund nog. Hon står väldigt satt på bakbenen och vallar syrran mellan frambenen och puttar ner henne trots att hon slingrar sig och försöker komma ut greppet. 😅
Slagen hjälte:

IMG_2644.webp

Någon till blev retad och fick nog.. Sällskapshästen har trackat min häst lite i boxen. Ute vågar han inte. Men i boxen är han ju safe.
Min brukar då bara ställa sig med rumpan mot honom så han slipper se honom och bli arg. Nu var det dock nog! 🤯 Vi har sett på Jurassic Park. Sambo tyckte ett visst av våra djur påminner om Raptorerna. 😂
IMG_2606.webp

Min hund är typ det vänaste som finns. Men tom hon har gränser. Hon fräste och vrålade som en arg grävling på syrran som kom och satte sig på henne när hon var i fönstret. Det gled av syrran som vatten på en gås. Då fick min hund nog. Hon står väldigt satt på bakbenen och vallar syrran mellan frambenen och puttar ner henne trots att hon slingrar sig och försöker komma ut greppet. 😅
Slagen hjälte:

Visa bifogad fil 180698
Spionen är som din hund, tålamod som ingen annan, säger ytterst sällan ifrån och när han gör är det bara otroligt kort markering, aldrig hård. Men några gånger har han tagit i för kung och fosterland (för att vara honom då alltså) och jag har fått avbryta lite grann! Rottistösen svarar igen lite och står sedan och tjurar lite på honom, sedan är allt glömt sekunden efter, ingen av dem är långsinta och de leker igen. Underbart när det är åt det hållet!

Tittar på en film och funderar på att kanske sova. Tror jag är trött ändå. Och filmen är jobbig, handlar om kärlek.

Vaknade för drygt en timme sen så gick upp. Både jag och katten har ätit frukost - och lilla fröken har blivit insläppt till husse i sovrummet igen för att sova vidare. Jag ska gå till gymmet och röra lite på mig, det känns i kroppen att jag inte åt nån riktig mat igår 😅 .

Otroligt lättretad idag. Blir sur för allt och ingenting. Maken ska åka och jobba några timmar, är sur för det med. Logiskt.

Igår var vi på en trevlig och ffa inspirerande upptaktsträff för fälttävlan inom distriktet. Först föreläsning om kvarka och sen tog en fälttävlanryttare vid och pratade om hindertyper och ridning på olika delar av banan. Himla bra, ska nog försöka åka och träna för henne så snart snön försvinner! Avslutade med middag och minigolf på "lokal". Och jag orkade mentalt hela em/kvällen!

Vaknat flera gånger inatt
Kompisen blev orolig och tyckte jag såg blek och trött ut
Har ätit dåligt denna vecka så får skärpa mig nu
Men det har gått nån infektion bland eleverna som gör dem jättetrötta och sega men ingen feber riktigt
Så undrar om det är det kanske

Eftersom du säger att du stänger del av huset på vintern låter det som om du skulle kunna bo mycket mindre? Finns det verkligen inget annat vettigt att hyra - om det så är en lägenhet - medan du väntar på drömhuset? För mig låter det helt ohållbart att lida på det viset och samtidigt slänga ut så mycket pengar!!

Eftersom du säger att du stänger del av huset på vintern låter det som om du skulle kunna bo mycket mindre? Finns det verkligen inget annat vettigt att hyra - om det så är en lägenhet - medan du väntar på drömhuset? För mig låter det helt ohållbart att lida på det viset och samtidigt slänga ut så mycket pengar!!
Ja, jag stänger inte av helt för där finns tvättmaskin, frys etc. Jag försörjer ju också en person till som jag måste ta hänsyn till.
När huset stängs av är det det kanske 70 kvm.

Ja, jag stänger inte av helt för där finns tvättmaskin, frys etc. Jag försörjer ju också en person till som jag måste ta hänsyn till.
När huset stängs av är det det kanske 70 kvm.
Vi är två personer och bor på 70 kvm. Och en lägenhet skulle väl kunna funka, så länge ni har ett sovrum var?

Vi är två personer och bor på 70 kvm. Och en lägenhet skulle väl kunna funka, så länge ni har ett sovrum var?

Vår trea (hyreslägenhet) är 74kvm. Badrummet är litet (ingen möjlighet att installera tvättmaskin i lägenheten, alltså, men gemensam tvättstuga med bra maskiner finns), vardagsrummet stort och det finns två sovrum. Nu ska vi bli särbos snart men det är inte pga lägenheten - storleken har funkat bra för oss, två vuxna (som visserligen delar sovrum men det hade ju gått att ha varsitt).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39