Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker få i mig knäckemacka. Går sådär. Har ingen matlust. Har en ledig dag i dag också så gör inte mycket. Väntar på att äta upp så kan gå med födelsedagsgrisen och spionen. :) Vid lunchrundan slängde spionen sig på marken i en snöhög här utanför och vägrade gå in, rullade och hade sig, älskar snön. Nog för att han älskar promenader också, men att bara ligga och gräva i snöhögar är nog favoriten :D Tyvärr är snön hård och inte så bra för det längre. Skönt för mig att den är på väg bort, men synd om honom.
Det där är så gulligt! När hundar går igång så, ofta på såna lite rasbundna saker. Som din med snö eller en labbe som har the time of its life i vatten. 😍

Min lilla flicka brukar få spunk och gräva ner sig bakom och lite under kuddar och rulla och morra där under. Så ser man ett stort, uppspärrat skelöga titta fram under kuddarna ibland. 😂😍
Hon gjorde så när vi skulle gå upp idag och hon ville vara kvar i sängen. Alltid skrattfest! 😍

De är gulliga på håll... men när jag var på Cypern så trasslade en in sig i min kompis hår när vi kvällsbadade i poolen. Det var mindre gulligt. 😅
Jag tror dig! 😂 Även om det jag var mest rädd för på Cypern var kanel i typ all mat. 😱
Det var länge sedan jag var där. Vet inte om det är så nu.
Vi undrade om fladdermössen skulle köra in i oss iom att de flög så fort och nära. Men vi klarade oss.

Jag tror dig! 😂 Även om det jag var mest rädd för på Cypern var kanel i typ all mat. 😱
Det var länge sedan jag var där. Vet inte om det är så nu.
Vi undrade om fladdermössen skulle köra in i oss iom att de flög så fort och nära. Men vi klarade oss.
Väldigt längesedan jag var där också. Inget minne av kanel i maten. 😅

Nu prickade jag av det sista på dagens to do lista på jobbet och jag har drygt en halvtimme kvar att jobba innan jag känner att det är okej att stänga ner 😅 Jag har massa att göra så det är inte för det, men man känner sig ju liksom klar när listan är "slut" 🤭

Hjälp vad jag är trött. Har kört tung flytt av blytypsnitt och tryckpressar och annat allmänt bökigt och tungt sedan 8 i morse.
Hjälper inte att lokalen är full av tighta svängar och 20cm nivåskillnader i vissa rum med tillhörande lustiga huset golv.
Puh.
Nu vill jag åka hem och gosa med katten 😅

Det där är så gulligt! När hundar går igång så, ofta på såna lite rasbundna saker. Som din med snö eller en labbe som har the time of its life i vatten. 😍

Min lilla flicka brukar få spunk och gräva ner sig bakom och lite under kuddar och rulla och morra där under. Så ser man ett stort, uppspärrat skelöga titta fram under kuddarna ibland. 😂😍
Hon gjorde så när vi skulle gå upp idag och hon ville vara kvar i sängen. Alltid skrattfest! 😍
Ja jag står och garvar högt varje gång, och huskytjut varje gång jag "kom nu så vi kan gå in, det är kallt" och så sätter han kroppen i spjärn :D Han går fint bredvid mig till vi ser hans snöhög och då springer han med hög svans och hoppar på den :D Han är som ett barn!

Haha kan se framför mig det din hund gör :D Vem vill lämna sängen liksom, rottisen vill inte heller :D Råkade slänga över hela täcket på henne häromnatten när spionen ville ut en extra runda, hon låg kvar tills jag kom in utan att röra en fena. "Jag går inte ut i det där, det är många minus och mitt i natten, det är skönt här" :D

Lillördag sa någon.
Jajjemen tänkte jag.😇
IMG_8818.webp

Väldigt längesedan jag var där också. Inget minne av kanel i maten. 😅
Inte jag heller. Men jag minns en vattenmelon-odling. O när vi skulle ta lokalbussen till Aya Napa så sa bonden att ”ta en melon”! Jag blev så tacksam och glad men tänkte jag på att jag skulle behöva bära runt den där stora vattenmelonen hela dagen och natten? Korkad redan då :rofl:
Det var 26 år sen :D

Rensat en del hemma, ska köras till loppis och/eller insamling. Också preppat en skrälldus med äggkartonger med etiketter osv så att jag kan fylla dem med ägg framöver, mina ”äggkunder” kommer bli glada när de äntligen får köpa igen. 😍

Lagade lax till kvällsmat, så gott! :d

Var bättre i armar/händer idag och tog ut gubbhästen för hand. Vilken energibomb han är. Både själv och vad han ger. Älskade gamle galning! Som jag skrattat! 😂😍❤️
Nu fixa stall innan laga mat! Älskar att få tid att lyssna på ljudbok medans jag gör stallet! 🥳
IMG_2879.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn