Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit hos kiropraktor.
Utlåtandet ”hmm, din bröstrygg är som klistrigt cement.. som har cementerat ihop sig med nacken dessutom”.

Tja, träffande beskrivning iaf, för exakt så känns det! Ska tillbaka redan på torsdag, och har fått lite övningar för att öppna upp.

Nu efter behandlingen har jag ont på andra sätt, men känns som en konsekvens av att dödscementen upp i ryggen lättat lite, lite.

Jag är förhoppningsfull!

Varit hos kiropraktor.
Utlåtandet ”hmm, din bröstrygg är som klistrigt cement.. som har cementerat ihop sig med nacken dessutom”.

Tja, träffande beskrivning iaf, för exakt så känns det! Ska tillbaka redan på torsdag, och har fått lite övningar för att öppna upp.

Nu efter behandlingen har jag ont på andra sätt, men känns som en konsekvens av att dödscementen upp i ryggen lättat lite, lite.

Jag är förhoppningsfull!
Själv har jag en låsning i bröstryggen efter en trafikolycka sedan väldigt många år, har gett upp att få loss den. Inga kiropraktorer har lyckats. :(

Själv har jag en låsning i bröstryggen efter en trafikolycka sedan väldigt många år, har gett upp att få loss den. Inga kiropraktorer har lyckats. :(
Har du varit till någon som kan justera stående? Det kan vara bättre på såna envisa saker. Då kan man isolera rörelsen mkt bättre och få "renare träff" liksom, precisera mer. Tyvärr kan väldigt få den tekniken.
Sambo behöver ofta få just den tekniken själv efter trafikolycka. Men det är knappt någon som kan. Och så är han ju för lång för att många kiros ska kunna hamna rätt i det läget.

Köpt klementiner för första gången i år. Ont i axel/skulderblad/arm. Mysko. Inget är dock brutet eller har fraktur så vet inte om jag orkar gå till vc. Smärtan kommer och går, så när det väl blir dags att boka (tidigt på morgonen) så gör det ändå inte ont och då struntar jag i det.

Har du varit till någon som kan justera stående? Det kan vara bättre på såna envisa saker. Då kan man isolera rörelsen mkt bättre och få "renare träff" liksom, precisera mer. Tyvärr kan väldigt få den tekniken.
Sambo behöver ofta få just den tekniken själv efter trafikolycka. Men det är knappt någon som kan. Och så är han ju för lång för att många kiros ska kunna hamna rätt i det läget.
Nej, har aldrig ens fått det förslaget. En jag gick till några gånger kunde visserligen lossa ett revben som fastnat så jag kunde andas bättre, men enligt honom skulle han behöva bryta revbenen för att få till låsningen och det kändes inte lockande. :crazy:

Nej, har aldrig ens fått det förslaget. En jag gick till några gånger kunde visserligen lossa ett revben som fastnat så jag kunde andas bättre, men enligt honom skulle han behöva bryta revbenen för att få till låsningen och det kändes inte lockande. :crazy:
Usch då! Det är just att man kan slippa använda så stor kraft om man justerar stående. På vissa kan det bli rätt trubbigt verktyg att försöka liggande. Det blir svårt att isolera trycket/kraften till just den led som man vill åt ibland iom att det rör sig mer runt omkring. Om man kör mot väggen så böjer men ryggen framåt på ett sätt som gör att det mer bara kan röra sig just där man vill justera. Jag har fått såna justeringar när jag varit sämre i bröstryggen allmänt. Så att mina muskler och nerver etc vant sig vid det där lite halvt krampaktiga läget. När jag tränar mer, rätt, andas bättre, inte sitter fel etc så mår min trasiga rygg mkt bättre och då släpper låsningarna bra även vid magliggande justeringar, trots att jag också har stor byst, som kan göra det ännu svårare iom att man lite ligger fel på britsen. Har du också det kan det påverka behandlingens precision också.

Vet inte var du finns. Och det kan ju vara så att du medicinskt inte kan/bör kiropraktas. Men det ska en kiro kunna avgöra och be om röntgen etc om det krävs. Finns iaf en i Sthlm tror jag och en i Södermanland som gör stående.

Usch då! Det är just att man kan slippa använda så stor kraft om man justerar stående. På vissa kan det bli rätt trubbigt verktyg att försöka liggande. Det blir svårt att isolera trycket/kraften till just den led som man vill åt ibland iom att det rör sig mer runt omkring. Om man kör mot väggen så böjer men ryggen framåt på ett sätt som gör att det mer bara kan röra sig just där man vill justera. Jag har fått såna justeringar när jag varit sämre i bröstryggen allmänt. Så att mina muskler och nerver etc vant sig vid det där lite halvt krampaktiga läget. När jag tränar mer, rätt, andas bättre, inte sitter fel etc så mår min trasiga rygg mkt bättre och då släpper låsningarna bra även vid magliggande justeringar, trots att jag också har stor byst, som kan göra det ännu svårare iom att man lite ligger fel på britsen. Har du också det kan det påverka behandlingens precision också.

Vet inte var du finns. Och det kan ju vara så att du medicinskt inte kan/bör kiropraktas. Men det ska en kiro kunna avgöra och be om röntgen etc om det krävs. Finns iaf en i Sthlm tror jag och en i Södermanland som gör stående.
Ja, jag har tyvärr en stor byst.
Skicka gärna PM på den i Sthlm.

Så skönt att det äntligen börjar röra lite på sig ang lägenheten och dödsboet. Dödsboet är registrerat hos SKV och vi ska åka ner i helgen och äntligen bli av med alla återstående råttbo. Det finns en massa Billy bokhyllor i bra skick, la ut en annons på FB och har redan i princip fått allt bortskänkt. De är ju i bra skick och Billy är en klassiker.

Vad i he*** min halsduk är borta. Fattar inte, jag hämtade min mikro och tog definitivt inte av den i tobaksaffären. Tog av den när jag kom hem och nu är den borta. Precis som min kobo e-läsare tidigare. Helt sjukt.

Varit hos kiropraktor.

Jag är förhoppningsfull!

Jag brukar också få ont på ett annat sätt efter naprapaten men jag ser det som en bättre smärta eftersom jag känner att jag rör mig på ett helt annat sätt :D

Och jag har beställt ett par gudomligt goda semlor från ett favoritställe i stan. Fast till på torsdag, så att jag kan hämta efter jobbet - vägrar att stå i kö imorgon kväll (plus att jobbet bjuder på semla imorgon) ! :rofl:

Edit: Ja, den här veckans matbudget går till stor del till semlor. Jag älskar semlor och fördelen med att vara vuxen är att jag kan välja semla till middag! Snart är säsongen slut! :laugh::rofl:

Jag och sambon:
Nej men nu får vi allt skärpa oss med öl efter jobbet och så mycket äta ute och grejer!

Också jag och sambon:
Men kanske en öl efter jobbet?
Ska vi inte ta och äta på den där indiska vi pratat om?

:bag: :angel:
Nu var den stängd på måndagar…
Så köpte fin-entrecote istället. Jag ser det som revansch på alla hjärtans dag, då jag råkade beställa fel köttbit :D
Dessutom ska alla chanser att göra rödvinssåsen med timjan tas tillvara på.

Jag och sambon:
Nej men nu får vi allt skärpa oss med öl efter jobbet och så mycket äta ute och grejer!

Också jag och sambon:
Men kanske en öl efter jobbet?
Ska vi inte ta och äta på den där indiska vi pratat om?

:bag: :angel:
Nu var den stängd på måndagar…
Så köpte fin-entrecote istället. Jag ser det som revansch på alla hjärtans dag, då jag råkade beställa fel köttbit :D
Dessutom ska alla chanser att göra rödvinssåsen med timjan tas tillvara på.

"Äh. Vi börjar på måndag!"

:laugh::angel::idea:

Rensat lite, tränat, lagat mat. Blir dusch och soffläge senare.

Min vänstra biceps har ryckt hela dagen. Sjukt störande faktiskt.

Slitsam dag på jobbet.
Fick ett meddelande från en kollega som gav mig beröm. Ibland kommer det när det när det bäst behövs.
Sprang en runda när jag kom hem.
Njutit av kaffe.
Skrivit till hen som är chef där jag hyr lägenhet.
Bett dom kolla om det finns ngt mer dom kan göra med myrorna och bett om hyresredusering. Hen är inte så lätt att ha att göra med men jag får prova.
Ligger i sängen och tittar på trav.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Att bryta mig loss