Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har beslutsångest. Ska köpa ny handväska, har letat lääänge och nu hittat två olika på rea som ändå känns bra. En är i "perfekt" modell, men blå. Den andra är lika stor, men har annan, tråkigare stängning. Den andra är dock svart, vilket jag gillar. Hade den blåa varit svart så hade det inte varit något att fundera på, men... blå?! Jag klär mig normalt sett inte i någon färg som skär sig mot blått, så det skulle nog inte bli fult så sett, men jag gillar svart... Det skiljer bara 80kr mellan dem, så inte heller priset är något som avgör.

Jag pallar själv inte blått och har valt bort kläder/accessoarer pga blåa... det är inte en färg som funkar på mig helt enkelt. Dvs jag hade tagit den svarta.

Just nu är det uppehåll och jag har druckit te och tagit några mackor, så jag funderar på att koppla släpet och ställa mig närmare garaget och ha hundarna i bilen. Då kan jag tömma släpet på däck och grejer och ställa in det, ha grinden vidöppen utan att någon av hundarna riskerar att hamna på vägen och även ställa in utemöblerna så kan jag låsa in allt. Är bara ett bord jag ska försöka bära ut först och ta in i huset. 🤔

Bäst att inte fundera så mycket utan sätta fart innan det kommer mer regn!

Till Katrineholmstrakten kommer regnet om c:a 1,5 timma och sen regnar det ett helt dygn enligt SMHI fast jag litar inte på dom när regnet ska börja och sluta, då kör jag med Regnradar.se för där stämmer det och då ser man i realtid vad som händer.

Det kommer att bli en lång och het eftersommar, jag ska sätta upp takrännan vid bostadsdelen strax efter midsommar så då lär det inte komma en droppe mer i sommar om jag känner mitt gamla vanliga flyt.:D
Upp med den omedelbums för tusan! :angel: :D

Tänkte rida men sen nån timme tillbaka har vi åska som bara eskalerar och regn som kommer och går och jag rider aldrig i åska.
Känner två som fått åsknedslag i sig vid ridning där hästen dött men ryttaren klarat sig. Då får dom heller ha en vilodag.
Men jag tänkte ta en sväng till med trimmern mellan skurarna däremot. Har lite till jag vill få bort här hemma.

Mamma fyller år.
Började med tacos och sen favorittårtan. Tur att jag hade sprungit 1.5 mil innan.😉
IMG_0577.webp

Stekt nypotatis, stekt ägg och sallad på salladsblad, gurka och tomater = sommarmat :d!

Vi hann få en regnfri runda med hunden, men mitt i hörde vi åskmuller och såg svarta moln torna upp sig... :nailbiting: Ja, sedan har det såklart ösregnat igen... 🤪
Här åskar det med. Men inte så mycket moln. Men det kanske kommer…

Det har kommit bara lite regn idag, regnar mer längre bort men jag har kunnat tända grillen. Nu har jag tömt hela släpet, fick hjälp av en granne att bära in gersåg med kapbord och resten fixade jag själv. Katterna och hundarna har fått mat men jag vet att jag kommer följas noga av fyra par ögon när det är min tur. Ett förhoppningsfullt par, två krävande par och ett par som som är helt förvissad om att hon ska få.

Glömde lägga på tomaten men gör det när jag ska vända köttet och potatisarna. :d

Vi åkte upp till huset igår, fyllde bilen med prylar och renoveringsgrejer. Målat sonens rum, målat inne på glasverandan och spacklat flera rum. Sov över på luftmadrass och vaknade till stormigt väder och regn. 😅

Haft ett litet sammanbrott över saker som säljaren mörkat och över hur fruktansvärt skitigt det är överallt i huset, men jobbar på att bara andas igenom det och ta tag i saker och ting istället. (Jag vet att jag borde bråka, men jag orkar inte.)

Nåja, sonens rum blev jättefint i nya färgen! 😍

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn