Vad gör vi? Kids edition del 5

Bukefalos 30 år!

Handlingskraft och motivation - en alfakille! 😅
Våra killar fyller 3 om två månader, vi fasade bort nattmaten för en dryg månad sedan. Sedan dess upplever vi att de sover mycket mer stabilt... med reservation förstås för mardrömmar, växtvärk etc... Men de vaknar sällan eller aldrig för att de är hungriga.
Sockermotivationen går inte kritisera. Säkert väldigt lättränad :D

Vi fasade bort nattmatningen mellan 5-6 månader och har förutom tandnätter haft det bra med sömnen. Vi har dock samsovit och håller nu på att träna in att sova i egen säng. Det är nog det som stället till det. Normalt kommer han ju och vill sova i storsänge men fick väl inatt en mer storslagen idé

imponerad av mina barn, idag har vi gått lite mindre men ändå behövt transportera oss mellan busshållplatser och målpunkter. Vi har haft det varmt, mött upp vänner till mig, lekt med deras barn, varit på lekplatser, badat i havet och ätit på restaurang. Vi har haft ett enda utbrott från lilla E (och det var nog jag som framkallade) och i övrigt bara glada miner. Båda barnen har hjälpt till att bära badkläder och andra saker i sina ryggsäckar. Det är så himla kul att vara på resa med dom att jag redan har mersmak för att åka iväg fler dagar nästa år! 😊

På Kolmården. Vad många som har med sig pottor! Mannen och stora (sju år, bara åkt Bamsekaruseller innan) åkte Wild Fire utan att mannen riktigt förstod vilken typ av bergochdalbana det var.. :eek::rofl:
Potta är ett måste på sommarutflykterna när man pottränar 😁 Vi har en bilpotta i bagageutrymmet, perfekt att sätta ungen där så är hon både skyddad mot insyn och väder. När vi pottränade storebror knatade vi runt ALV med pottan i skrindan, men vi hann aldrig använda den utan tillslut låg 4 kissiga ombyten på tork överallt istället 😂

På Kolmården. Vad många som har med sig pottor! Mannen och stora (sju år, bara åkt Bamsekaruseller innan) åkte Wild Fire utan att mannen riktigt förstod vilken typ av bergochdalbana det var.. :eek::rofl:
Hur var det? Vi ska dit nästa vecka och jag är lite nervös över att det ska vara helt sjukt mycket folk?

Vad tyckte barnet?

Jag håller mig till bamse-karusellerna :D. Sambon var askgrå i ansiktet när han åkte wildfire förra året :rofl: . Han åkte inte i år :confused::p.

Vad tyckte barnet?

Jag håller mig till bamse-karusellerna :D. Sambon var askgrå i ansiktet när han åkte wildfire förra året :rofl: . Han åkte inte i år :confused::p.
Mycket skräckblandat tror jag? Läskigt och roligt säger han, men är inte sugen att åka igen 😅
Pappan hade inte förstått riktigt vad det var de skulle åka, utan mer "det är kort kö, vi kör" :laugh:
Hur var det? Vi ska dit nästa vecka och jag är lite nervös över att det ska vara helt sjukt mycket folk?
Det är mycket folk, absolut, men inget extremt. Kön till safaribanan var dock 75-90 minuter så där har vi bokat tid till imorgon.....
Är ju helg och toppenväder också, veckodag borde vara lugnare?

Åhh fy fan. Mitt barn idag 14 år åker typ allt. Vi var mycket på Kolmården fram till 2019 men wildfire hann hon inte med.

Potta är ett måste på sommarutflykterna när man pottränar 😁 Vi har en bilpotta i bagageutrymmet, perfekt att sätta ungen där så är hon både skyddad mot insyn och väder. När vi pottränade storebror knatade vi runt ALV med pottan i skrindan, men vi hann aldrig använda den utan tillslut låg 4 kissiga ombyten på tork överallt istället 😂
Vi har aldrig haft potta med på utflykter trots tre barn som pottränat sommartid 😅

Oh, vad sa sjuåringen? Min sjuåring åker inte ens Bamses godiståg. När jag upplyste honom om att han faktiskt är tillräckligt lång för Wildfire såg han ut som han skulle dö av skräck 😁

Vi har äntligen landat hos mormor och morfar igen. Konstaterar att det tar tid att åka med barn. Anledningar att stanna/att resan tar tid kan vara:
- dags att tanka
- dags att köpa dricka för att någon är törstig
- köpa mat
- MÅSTE. BAJSA. NU! (upprepa x4)
- barn mår illa och behöver andas frisk luft

Och INGEN av anledningarna synkar med varandra :arghh: Men alla har varit på hyfsat gott humör ändå. Lilla E är iofs en miniligist som mest är motvalls i alla lägen det går, men storebror har kämpat på riktigt bra ❤️

Kryper ner bredvid sonen som har sträckt ut sig i sängen. Kan inte fatta hur den lilla bebisen plötsligt är en nästan meter lång liten pojke. Den charmigaste och roligaste människan som jag känner, som knackar mig på armen som om det vore en dörr och säger ”Komma in?” när han vill hållas om. Som har bus och solsken i blicken jämt. När han är vaken tar han nästan kål på mig men såhär när han sover så är det nästan så man blir religiös.

Kolmården dag två, dundertimmen (betala extra och få gå in till Bamses värld en timme tidigare). Vilken grej!
Låtsas som om det inte är svindyrt att vara här men alltid dundertimmen är lyx! Ingen kö till någonting, lugnt på teatern, jag och mini fick åka två varv i Skalmans bilar.
1000022489.webp

Som barn var vi i Kolmården varje sommar, då var det bara en djurpark. Att det är mer än en djurpark nu vet jag men jag läser nästan inget om att någon varit på Kolmården för att titta på djur. Är djurparken bara en liten, liten del nu för tiden?

Barnveckan är slut, nästa gång hämtar jag dom från fritids och förskola när jag börjat jobba igen 🙈
Vi fick ett fint avslut med stopp hos mormor och morfar, Storebror hann leka en stund med kusinen imorse och sen åkte vi hem och mötte upp en kompis på badet.

Det hände också en sak i Malmö som gjorde mig så stolt. Vi var på lekplats med vattenlek, och snart kom lite andra barn fram och var med. En pojke (typ i sonens ålder) sa till en något yngre tjej att hon inte fick vara med och knuffade sen till henne, varpå min fina unge sa ifrån "Hallå! Sådär gör man väl inte!" Hans stora hjärta och rättvisepatos skojar man inte bort ❤️

Som barn var vi i Kolmården varje sommar, då var det bara en djurpark. Att det är mer än en djurpark nu vet jag men jag läser nästan inget om att någon varit på Kolmården för att titta på djur. Är djurparken bara en liten, liten del nu för tiden?
Djurparken är en stor del!
Vi gör lite olika och berättar noga för sonen först. Om det är mest djur eller om det även är karuseller.
Jag gillar djurdelen! Men för barn är det ju svårt att trumfa adrenalin och karuseller….

Vi var också där i lördag och reflekterade över samma sak! Vår blivande treåring är torr men går på vanlig toalett tack och lov. Sådär ordningsamma skulle vi aldrig klara 😁

Hur reagerade 7 åringen? Våra stora övervägde den också men vågade inte till slut! De var nog klokt!

2 åringen somnade mellan att jag satte honom i bilen och mannen lyft in ettåringen i bilen och plockat in vagnen 😅 gott betyg på en bra dag! Lite väl mycket folk för min smak dock

Liknande trådar

• Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)
  • Särintressen hos barn
  • Vad gör vi? CCXXX
  • Ryggsäck till första klass

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka