Vad gör vi? Kids edition del 5

Bukefalos 30 år!

Jag köper hellre lite för stort än urvuxet på en kvart. Tycker det brukar funka bra att försöka undvika dubbelstorlekarna i den här övergången, dvs 134 passar bättre än 134/140. Och så varierar ju storlek och passform kraftigt mellan olika butiker (inom också för den delen, har en nyköpt tjocktröja från Lindex i strl 104 som är exakt lika stor som en ärvd tjocktröja från Lindex i strl 116 😒)

När det handlar om ärvda saker så handlar det ju också om att olika plagg krympt olika mycket i tvätt mm. Även om det såklart också varierar från blrjan

När det handlar om ärvda saker så handlar det ju också om att olika plagg krympt olika mycket i tvätt mm. Även om det såklart också varierar från blrjan
Jo fast den är i nyskick så jag har svårt att tro att den krympt två storlekar. Eller så behöver jag be den vi fick den av om tvättråd 🤨😅

Jag köper hellre lite för stort än urvuxet på en kvart. Tycker det brukar funka bra att försöka undvika dubbelstorlekarna i den här övergången, dvs 134 passar bättre än 134/140. Och så varierar ju storlek och passform kraftigt mellan olika butiker (inom också för den delen, har en nyköpt tjocktröja från Lindex i strl 104 som är exakt lika stor som en ärvd tjocktröja från Lindex i strl 116 😒)
Ja de växer ju i kläderna väldigt fort. Jag hittade tre set med byxor och tröja i str 134. Hon är ju lång med långa ben, lång överkropp och inte pinnsmal så det borde funka.

Äntligen börjar vi närma oss lite rimligare rutiner igen 🥳 men min man har fått nytt jobb så stora (sju år) kommer behöva gå till bussen själv ibland och det känns jätteläskigt!
Behöva ha koll på tiden, låsa med nyckel osv. Men vi får väl testa :)
(Det finns fritids även på morgonen såklart men han vill inte gå på det).

Äntligen börjar vi närma oss lite rimligare rutiner igen 🥳 men min man har fått nytt jobb så stora (sju år) kommer behöva gå till bussen själv ibland och det känns jätteläskigt!
Dottern vill inte heller gå på fritids, hon tycker att det är för mycket folk där. Som hon själv uttryckte sig "Det är ju så mycket folk att vi går på varandra" :down:

Å nej va träligt! Vad hände? Krya på dig!
Min dotter tyckte att jag skulle hitta på en historia om att jag bråkat med en drake. Men så dramatiskt var det inte, sanningen är att jag snubblade på en trottoarkant 😅. Man ska titta vart man sätter fötterna när man går och inte åt ett annat håll. Det gjorde jag inte så jag bröt armbågen.
Har haft armen i gips från handleden till axeln men det läker bra så nu behöver jag bara ha ett enkelt stöd (mest som påminnelse), ska röra armen fullt men får inte belasta alls. Det är svårt, det är dessutom högerarmen.

Hejja 7 åringen! Vår 7 åring åker buss på morgonen tillsammans med storebror men på em kommer han själv hem och får gå en bit från bussen. Det går bra, min man är hemma med vår ettåring så han är sällan själv, men fy va nervöst på vägen mellan bussen och huset 😮‍💨

Jag har beställt kodlås till dörren av mannen tills när han ska börja vara helt själv så jag kan se på telefonen när han är hemma fast jag är på jobbet 🫣

Ikväll ska jag ut och äta med en kompis. Kan faktiskt inte komma ihåg när jag fick äta (och njuta av mat) i lugn och ro och ha ett ostört samtal med någon. Ska bli kul! Kanske återvänder jag hem till familjen med helt ny energi. Ska även göra mitt bästa för att ge en sansad bild av hur det är att ha barn (även om det inte är ett jävla dugg sansat hemma hos oss 😆). Hon har bf i oktober med första barnet.

Sitter på bussen och kom på att jag inte lyssnat på Glasvegas på hur länge som helst, och i listan kommer Flowers & Football Tops. Det är förundrande hur jag inte kan höra om barn som dör efter att ha fått egna. Det är som om hela kroppen bara vänds ut och in av tanken. Det är både häftigt och läskigt vilka känslor ens barn väcker hos en.

Ikväll ska jag ut och äta med en kompis. Kan faktiskt inte komma ihåg när jag fick äta (och njuta av mat) i lugn och ro och ha ett ostört samtal med någon. Ska bli kul! Kanske återvänder jag hem till familjen med helt ny energi. Ska även göra mitt bästa för att ge en sansad bild av hur det är att ha barn (även om det inte är ett jävla dugg sansat hemma hos oss 😆). Hon har bf i oktober med första barnet.

Älskar när man träffar gravida och bah.. ”Ja, nej men det är chill, SÅÅÅÅÅÅ mysigt!” 😄 🤪

Inte konstigt att folk känner sig chockade och att föräldrar ljuger för en sen när man väl fått egna. :laugh:

Precis! Jag tyckte att det blev otroligt tufft och undrade varför man inte pratade mer om det. Så när jag hade fått mitt första barn och träffade folk som var gravida så berättade jag hur jag hade mått och att jag ville att de ska veta att det är okej om det blir en tuff tid i början. Att alla inte får den där rosa bubblan. Men sen hörde jag flera prata om hur negativa alla är, och att alla bara berättar hur jobbigt det kommer att bli. Att det inte alls är roligt att få höra som gravid och förväntansfull. Så till slut sållade jag mig i ledet och säger inte så mycket alls, faktiskt. Det känns som att det inte går att göra rätt och man vet aldrig vad mottagaren uppskattar att höra.

Jag tycker att alla mest berättar hur jobbigt det är faktiskt. Nu när jag väntar två barn får man höra sjukt mycket om hur tufft det kommer bli. Och det fattar ju jag med att det blir. En jävla omställning från 1 till 3.
Jag har dock inte tyckt att det varit jobbigt att ha ett barn, men vi fick en chilledill unge som mest varit väldigt nöjd.

Jag tycker att alla mest berättar hur jobbigt det är faktiskt. Nu när jag väntar två barn får man höra sjukt mycket om hur tufft det kommer bli. Och det fattar ju jag med att det blir. En jävla omställning från 1 till 3.
Jag har dock inte tyckt att det varit jobbigt att ha ett barn, men vi fick en chilledill unge som mest varit väldigt nöjd.
Vi gick från ett till tre, klart att det stundtals varit utmanande, men jag tror också det beror på inställning. Vi valde tex att mer eller mindre helamma tvillingarna, vilket gjorde att jag nästan var fast i en fåtölj. För vissa hade det varit en skräck, men för mig var det ett val och en period i livet.
Vi väljer också att inte göra vad som helst när man är ensam med alla tre, vissa hade nog känt sig låsta av det, medan jag tycker att tiden går fort och att man snart kan göra nästan vad man vill ändå!
Det svåraste har varit åldersskillnaden, storebror var 5,5 när de föddes!

Vi gick från ett till tre, klart att det stundtals varit utmanande, men jag tror också det beror på inställning. Vi valde tex att mer eller mindre helamma tvillingarna, vilket gjorde att jag nästan var fast i en fåtölj. För vissa hade det varit en skräck, men för mig var det ett val och en period i livet.
Vi väljer också att inte göra vad som helst när man är ensam med alla tre, vissa hade nog känt sig låsta av det, medan jag tycker att tiden går fort och att man snart kan göra nästan vad man vill ändå!
Det svåraste har varit åldersskillnaden, storebror var 5,5 när de föddes!

Vi kommer ha 4 år mellan våra och det känns bra tycker jag. Visst att stora tjejen kommer vilja göra andra grejer än tvillingarna, men också skönt att hon är lite självgående ❤️
Utgår från att det kommer bli jobbigt, men kul! Och jag ser absolut framför mig att jag ska släpa iväg alla barn och hund på olika grejer men jag kanske ångrar mig 😅🙈😂
Kommer inte helaamma. Inte ens säkert jag ammar alls 😊

Kommer inte helaamma. Inte ens säkert jag ammar alls 😊
Jag vet att ämnet är oerhört känsligt för många. Men likväl... en stor framgångsfaktor för oss, kanske den största, under våra tvillingars bebistid var att de inte ammade. Det gjorde att båda föräldrarna kunde ta lika stort ansvar för matningen, eller i praktiken att det inte spelade någon roll vem som gjorde det. Det betydde för oss större handlingsfrihet i den stressiga och omtumlande vardagen, bättre balans, och på köpet en bättre anknytning mellan barnen och pappan. Det är inte rätt för alla, men det var det för oss.

Liknande trådar

• Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)
  • Särintressen hos barn
  • Vad gör vi? CCXXX
  • Ryggsäck till första klass

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka