Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har 9 dagar på fröken som började 18 augusti!VAB idag igen.. Vår tjej född 2021 har feber och är förkyld. Det är 18nde dagen detta år vi vabbar, trodde man skulle komma ur det här? 18 vabbdagar, det är liksom nästan fyra veckor, är inte det ovanligt mycket?
Alla jag känner har haft såna år där man inte lyckas få mer än en tvån vabbfria veckor på 6 månader. Det är psykiskt nedbrytande. Men sen nästa år kan man vara nästan befriad från VABVAB idag igen.. Vår tjej född 2021 har feber och är förkyld. Det är 18nde dagen detta år vi vabbar, trodde man skulle komma ur det här? 18 vabbdagar, det är liksom nästan fyra veckor, är inte det ovanligt mycket?
Oj, nio känns lite tycker jag! Vi är uppe i elva än i år och då har nog inte min sambo anmält alla sina dagar för det ser lite spretigt ut i vab-kalendern och han brukar glömma det.Jag läste någonstans att snittet med småbarn är 9 dagar per år. Men det är vab som folk anmäler, sannolikt är det väl det dubbla räknat med när en mor- eller farförälder har barnet, föräldrar jobbar hemifrån och byter av varandra osv.
Men jag håller med det som skrivits ovan. Det kan nog variera kraftigt från år till år och längre sjukdomar slukar ju verkligen dagar. Dotterns kusin, som är jämnårig (2022) var sjuk otroligt ofta förra vintern. Jag tyckte så synd om dem, han hann knappt komma tillbaks innan han skulle hem igen och det kändes som det aldrig skulle ta slut.
Nej 9 är verkligen lite.. men så var ju mitt (och även era) mindre under pandemin med tillkommande regler också. I år har jag inte vabbat mycket men varit sjuk desto mer själv, tror jag kommit upp i 15 sjukdagar på egen hand och kanske sammanlagt 5-6 vab dagar. Min sambo vabbar inte (kan inte pga ej schemalagd när han är hemma) så kanske är vi uppe i 9 sjukdagar ändå? Då vobbar jag ändå en del nuförtiden.Oj, nio känns lite tycker jag! Vi är uppe i elva än i år och då har nog inte min sambo anmält alla sina dagar för det ser lite spretigt ut i vab-kalendern och han brukar glömma det.
Oj, nio känns lite tycker jag! Vi är uppe i elva än i år och då har nog inte min sambo anmält alla sina dagar för det ser lite spretigt ut i vab-kalendern och han brukar glömma det.
Jag var tvungen att kolla. Vi har 9 dagar hittills och tror vi har anmält nästan alla, mormor kan ha haft sonen en dag också. Det på två barn då.
Enligt Försäkringskassan är det 9 dagar per år i snitt år 2024 per 2-åring. Så det är ju för ett barn då, och som sagt anmälda dagar. Har man fler barn blir det väl fler dagar, även om barnens sjukdomar ibland infaller samtidigt.
Men, känns som att det är hiskeligt individuellt? Ett snitt säger ju inte hur ofta en familj vabbar utan lika gärna att vissa vabbar mycket mer och andra mindre.
Lånar knapp..Ja om nio dagar per barn är vad man anmäler så är ju antalet sjukdagar något helt annat egentligen. Många som inte tar ut vab från FK även om barnen är hemma sjuka från förskolan. Men även om vab alltid tagits ut så påverkar det ju även om man har fler barn. Det är ju inte säkert att föräldrarna till de här tvååringarna vabbat för just dem ifall flera syskon är sjuka samtidigt. Sen har ju även just tvååringar en högre tendens att ha föräldrar som är föräldralediga med nyfödda syskon, vilket gör uttagen vab ännu lägre för just dem...
Ah såklart, jag glömde att jag har två barnJag var tvungen att kolla. Vi har 9 dagar hittills och tror vi har anmält nästan alla, mormor kan ha haft sonen en dag också. Det på två barn då.
Enligt Försäkringskassan är det 9 dagar per år i snitt år 2024 per 2-åring. Så det är ju för ett barn då, och som sagt anmälda dagar. Har man fler barn blir det väl fler dagar, även om barnens sjukdomar ibland infaller samtidigt.
Men, känns som att det är hiskeligt individuellt? Ett snitt säger ju inte hur ofta en familj vabbar utan lika gärna att vissa vabbar mycket mer och andra mindre.
Samma här. Under Marodörens två levnadsår har jag en vabdag och sambon en. Båda i samband med vaccin. Han har varit förkyld en gång bara men det ledde visserligen till förkylningsastma som hängde i i typ sex månader.Vågar nästan inte skriva pga rädd att jinxamen barnen är nästan aldrig sjuka. I år har pappan och jag totalt 3,25 dagar vab och förra året 6,5 dag totalt. Har dock vobbat 2 eller 3 dagar med stora barnet i år som inte är inräknade.
Har en kollega som inte jobbade en fullständig vecka mellan årsskiftet och april ett år, barnen var sjuka omlott hela våren![]()