Vad händer med min ros?

Sv: Vad händer med min ros?

Nu får jag skämmas och säga att jag inte sett denna tråd förrän nu. Men det blev sträckläsning och ett leende på läpparna.
Heja rosorna!:banana:
 
Sv: Vad händer med min ros?

kl

måste putta upp tråden lite, köpte snittblommor själv till ett fotoprojekt, två röda och en rosa ros, sedan klippte jag av själva blomman på två av dem och eftersom att den 3e röda blev kvar så fick allt stå framme, den var ju fin då den levde ;P

nu har det hänt mig också! har inte hunnit kasta då lillen tar upp all min tid, kanske var lika bra?
sedan undrar jag.. är det den rosa eller röda rosen som börjar växa?
hm...

vill gärna veta hur ts gjorde med sin för att få den att överleva ;) (jag som inte orkar eller har tid att läsa igenom hela tråden)

ros_508a56ff9606ee1a7d0509be.jpg


Det kanske blir det nya, låta de döda stå framme och växa ;)
 
Sv: Vad händer med min ros?

Hittade tråden idag (har nog nästan aldrig varit inne på Hem & hobby innan) och har nu sträckläst jag också, vilken feelgood-tråd! Helt underbart :love:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Wow vilken häftig tråd!! Minns att jag kollade i den när den startade men sedan glömde jag bort den och här är den nu igen :love:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Vilken härlig och positiv läsning denna frostkalla lördagmorgon! Jag blir inspirerad till att flytta undan katterna på täcket och gå upp och vattna blommorna!
 
Sv: Vad händer med min ros?

Jag behöll min i vasen tills den fått ett ordentligt rotsystem, då planterade jag den i kruka. I våras planterade jag ut den till en spaljé vid altanen, och nu är den 1,5 meter hög med riktig stam och grenar sig massor. Den har blommat med 10cm/diameter stora röda rosor hela sommaren!

Ser ut att klara frosten och hösten bra också, så det blir nog en mångårig buske/klätterros :D :love:
 
Sv: Vad händer med min ros?

så den får bra rötter i vasen? inte dessa "vattenrötter" som försvinner då de kommer i jord som vissa säger?
kanske ska göra så då, låta den få vara i vasen och se om det får rötter :p
 
Sv: Vad händer med min ros?

Hej! Vad roligt att fler har hittat hit, och fler har fått rosor som växer och står i! Hur går det för alla, minns att det var nån ros i första halvan av tråden också som betett sig likadant!

Här går det utmärkt, allt i det fönstret växer som attans. Jag har ställt dit en krokusknöl som blev över, den tittar upp över jorden nu. Orkidéerna har fått spader och slänger blomstänglar åt alla håll. Stor-rosen ska blomma igen, dottern står still i växt och allt eftersom hon behöver planteras om, men hon mår bra. En är levererad, ytterligare tre redo för leverans. Här sprids det friskt. :) :banana:
 
Sv: Vad händer med min ros?

vill gärna veta hur ts gjorde med sin för att få den att överleva ;) (jag som inte orkar eller har tid att läsa igenom hela tråden)

Ja, hur gjorde jag... Den fick stå tills det började komma lite vattenrötter på den, "originalblomman" var hemskt långsam på det medan de rosor jag klippt av varit mycket snabbare. De har kanske lärt sig av mammarosen. ;)

Sedan, när vattenrötterna har sett ut som en liten knippa gräs, har jag helt enkelt planterat rosen i en kruka med vanlig jord, jag har tagit det jag har haft hemma. Vanlig blom/plantjord. Lecakulor i botten av krukan. I början får man mer eller mindre vattna så att jorden är dränkt eftersom rosen behöver utveckla vanliga rötter också, den klarar inte att dra vatten ur jorden direkt. Sen har jag minskat på vattningen när jag märker att den klarar det, och så... ja, så har de börjat blomma helt enkelt. Och vuxit som fasen. :D
 
Sv: Vad händer med min ros?

Älskar din tråd, den är Bukes bästa, och så fylld av glädje och tillförsikt inför framtiden!!! :love:


En är levererad, ytterligare tre redo för leverans. Här sprids det friskt. :) :banana:

Behöver du ett nytt hem åt nån av döttrarna så blir jag gärna vid en av dom! Betalat frakten, och en slant som du bestämmer, för besväret! Blir glad av din tråd, och skulle bli glad av att få ta hand om nån av barnen!
 
Sv: Vad händer med min ros?

Min ros klarade sig inte och dog, synd det.. för rosor är ju mina favoriter, får väl testa igen någon gång då jag köper haha:P
 
Sv: Vad händer med min ros?

Hej! Vad roligt att fler har hittat hit, och fler har fått rosor som växer och står i! Hur går det för alla, minns att det var nån ros i första halvan av tråden också som betett sig likadant!

Här går det utmärkt, allt i det fönstret växer som attans. Jag har ställt dit en krokusknöl som blev över, den tittar upp över jorden nu. Orkidéerna har fått spader och slänger blomstänglar åt alla håll. Stor-rosen ska blomma igen, dottern står still i växt och allt eftersom hon behöver planteras om, men hon mår bra. En är levererad, ytterligare tre redo för leverans. Här sprids det friskt. :) :banana:

Då måste jag ju såklart fråga i vilket läge det där fönstret är.
Jag har förgäves försökt så svartöga, men efter två månader var de fortfarande typ fyra cm höga, tills katten åt upp dem :cry: I min gamla lägenhet växte de jättefint, och det var ändå ett norrfönster :confused:

Ska påbörja rosprojektet så snart jag springer på en ros att köpa. Kan hoppas att kattskrället sticker sej på nosen :devil:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Vilken otroligt söt tråd! Tom jag som är fullkomligt oduglig med blommor blev sugen på att skaffa ett projekt.. fast jag vet den inte skulle må bra av mig! ;-(
Men jätteskoj med din ros och det här kommer jag fortsätta följa!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 075
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 211
Senast: Karminnie
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 813
Senast: Gry
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp