Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Läser man Dahl i ordning får man bättre koll på personerna...

KL

Valde mellan två när jag skulle börja på nästa bok: Kajsa Grytts självbiografi och Den odödliga Henrietta Lacks av Rebecca Skloot. Valet föll på Lacks eftersom cancer har en stor roll där.... Jag ska snart åka till Grekland och vill inte ta med den för då riskerar jag få semestern förstörd av min jobbiga hypokondri:meh:. Bättre att läsa den hemma.

Henrietta Lacks är en vetenskapsroman om kvinnan vars tumörceller ligger till grund för massor av genombrott i den moderna medicinska forskningen. Gammalt tips från honung i den här tråden:)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Läser man Dahl i ordning får man bättre koll på personerna...

Ja, det förstår jag :) Jag hade inte fattat att den var del av en serie förrän jag redan hade börjat. Tyckte att jag fick ordning på huvudpersonerna och utredarna ganska bra, men det var så mycket folk i periferin att jag blev alldeles snurrig. Men det är tack vare att du har sagt att han är bra som jag köpte denna, så jag ska absolut se till att börja från början i den takt jag hittar dem :)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag kollade nu, Mörkertal är åttan i serien om A-gruppen. Då finns det mycket god läsning innan den:)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Håller med om Dahl!:love: Jag har sparat hans senaste till semestern....:D

Nu har jag avverkat sista boken i kassen med loppisfynd (sju? bra böcker för 5-10 kr styck): Långt borta från Nifelheim av Maj-Gull Axelsson. Oj, ytterligare en bra bok i denna kasse! Rekommenderas! Det är hennes debutroman och kom 1994.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Är det Hela havet stormar? Den är skitbra. Bättre än Viskleken, tycker jag. Visklekens intrig var så krånglig att jag aldrig orkade fatta upplösningen. Dessutom har han blandat in så satans många personer i den där Opcopgruppen, ännu svårare att hålla reda på än A-gruppen. Men Hela havet stormar var verkligen bra.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Då har du förstås läst Dennis LeHanes Patient 67 också? Liknande miljö, mer komplex, ännu bättre:)

Lyssnar just nu på Dennis LeHanes senaste, Nattens dåd. Gillar verkligen hans sätt att skriva, det är brutalt men med en skruvad humor. Att det är Reine Brynolfsson som läser gör inte saken sämre.

Och hans liknelser och beskrivningar, jag bara smälter. Har njutit hela dagen av hur han beskrev en man med dåliga tänder att tänderna påminde om gravstenarna på en översvämmad kyrkogård...:love:

Kunde verkligen se tänderna framför mig, grå och sneda ... Jag är väl sjuk på nåt sätt, men sånt gör mig riktigt lycklig.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Har du skrivit det där om tänderna innan? Om inte, så måste någon recensent ha gjort det. Eller så har jag déjà vu:D
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Har du skrivit det där om tänderna innan? Om inte, så måste någon recensent ha gjort det. Eller så har jag déjà vu:D

:D

Nej, det har jag absolut inte skrivit någonstans tidigare för jag hörde den biten idag! Men visst ÄR det underbart bra?!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag tycker att det låter lite krystat:o. Fast det är nog för att det är taget ur sitt sammanhang. Dennis LeHane har ju ett sällsynt bra språk, särskilt när han skriver utanför krim-genren. Jag läste Ett land i gryningen, den var grymt välskriven.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag tycker att det låter lite krystat:o. Fast det är nog för att det är taget ur sitt sammanhang. Dennis LeHane har ju ett sällsynt bra språk, särskilt när han skriver utanför krim-genren. Jag läste Ett land i gryningen, den var grymt välskriven.

Den har jag också liggande här, och ska snart sätta igång med. En arbetskompis till mig har sagt att det är bland det bästa han läst, så det är kul att du också gillar den. Det har visst nyss kommit en fortsättning också.

Var det inte förresten du som rekommenderade Gillian Flynn? Jag läste Gone Girl; riktigt bra! Dark Places finns nedladdad till läsplattan; den får nog vänta till semestern så jag inte behöver packa så många böcker.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag tycker att det låter lite krystat:o. Fast det är nog för att det är taget ur sitt sammanhang. Dennis LeHane har ju ett sällsynt bra språk, särskilt när han skriver utanför krim-genren. Jag läste Ett land i gryningen, den var grymt välskriven.

Det här är fortsättningen på Ett land i gryningen. Och nej, det är inte krystat inte i just den personens tankar som tänker det. Det är perfekt.:)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Var det inte förresten du som rekommenderade Gillian Flynn? Jag läste Gone Girl; riktigt bra! Dark Places finns nedladdad till läsplattan; den får nog vänta till semestern så jag inte behöver packa så många böcker.

Ja, henne har jag tokrekommenderat här. Dark Places var mycket bra, Sharp Objects nästan ännu bättre. Gone Girl ligger här, den ska bli premiärboken på nästa semester (vilka böcker man tar med är viktigt, i vilken ordning man läser dem är ännu viktigare:D)

Det här är fortsättningen på Ett land i gryningen. Och nej, det är inte krystat inte i just den personens tankar som tänker det. Det är perfekt.:)

Jodå, jag vet att det är fortsättningen. Blev lite förvånad när han skrev en sådan, faktiskt.

Förstår att det kan funka jättebra i en persons tankar. Lösryckta citat är ju alltid svårare... Men han skriver verkligen bra.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Den har jag också liggande här, och ska snart sätta igång med. En arbetskompis till mig har sagt att det är bland det bästa han läst, så det är kul att du också gillar den. Det har visst nyss kommit en fortsättning också.

Var det inte förresten du som rekommenderade Gillian Flynn? Jag läste Gone Girl; riktigt bra! Dark Places finns nedladdad till läsplattan; den får nog vänta till semestern så jag inte behöver packa så många böcker.

Inte förrän nu fattade jag att Gillian Flynn skrivit Vass egg också! Den läste jag för jättelänge sen. Den var oförglömlig på grund av några tänder (den med!) men jag har inte haft en tanke på att det var samma författare som till Dark Places.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jo, det är den! Den gavs ut för längesedan men satte inga större spår, såvitt jag förstått. Det är först nu hon blivit hajpad i Sverige. Mörka platser är också utgiven här en gång innan, då hette den Mörka vrår.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jo, det är den! Den gavs ut för längesedan men satte inga större spår, såvitt jag förstått. Det är först nu hon blivit hajpad i Sverige. Mörka platser är också utgiven här en gång innan, då hette den Mörka vrår.

Kopplade inte alls tidigare! Där ser man ...
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Hmmm. jag tar nog och köper den andra också innan semestern. Amazon tar en del avlöningen. ;)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Det är inte så konstigt, hennes namn fäster inte riktigt och böckerna är ändå inte i serie...
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag har glömt vad det var med tänder i den trots att det var nyss jag läste den:o

Men jag googlade nu i stället för att fråga dig, vill inte spoila. Googlade Sharp objects teeth och hittade svaret direkt, visst ja, så var det ju:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 174
Senast: Badger
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
11 997
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 164
Senast: Madalitso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 636
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp