Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Jo det vet jag ju om också. Har man gått i månader är det ju verkligen en piss i havet men som sagt, det är det där med att alla tecken har försvunnit. Det kanske är så att det säger poff rätt vad det är. Man vet inte!
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Jag tror du börjar få värkar imorgonnatt (natten mellan onsdag -torsdag) och torsdag morgon/fm kan vi sen få läsa din bebisuppdatering här :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Har du badkar? Kan din sambo handla lite åt dig?

Då rekommenderar jag spakväll (eller spadag för allt i världen, det kan ju kvitta). Beställ lite blandade produkter som badbomb, hårinpackning, ansiktsmask etc etc. Sätt på musik, ta med en skål med godis (eller uppskuren frukt), något gott att dricka, tänd ljus osv.

Vissa rykten säger att bebisen kommer när mamman slappnar av - och om den inte gör det så är du i alla fall sysselsatt och har det skönt under tiden!

Jag sitter och väntar på min granne som eventuellt skulle komma förbi och klippa hår. Ffa på gullungen, men jag behöver också klippas. Men jag måste också åka in till stan med det förbaskade urinprovet under förmiddagen, så jag får väl ringa henne snart och höra hur det blir.

I övrigt planerar jag mest sonens födelsedagskalas (han fyller år precis en månad efter bf). Jag tror att jag lever lite i förnekelse, det känns inte alls som om jag kommer att ha två barn om allra senast sex veckor!
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Tyvärr har jag inget badkar :/ Kanske ska se vad annat jag kan göra för att ordna en trevlig dag. Jag är dock lite sugen på ett nytt försök att åka till stallet idag. Om inte annat blir man ju lugn och avslappnad när man kommer hem därifrån.
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Men gu va besviken jag blir på dig.
har du inte fött än?
Ska man behöva sitta här och vänta och vänta? Vad är det för stil? :yuck:

Apollo: way to go girl! Jag tänker också må så där bra om två månader. Hoppas kan man ju! ;)

*KL*
Jag har skrivit ned förlossningsberättelsen nu, hej å hå .... även de delar som inte live uppdaterades här alltså. :D Det blev fyra sidor i Word (!) (utförligt ska det va... :grin: ) så det skulle bli ett lååååååååååååååååååååååååångt inlägg här på Buke..med massor av bilder ... men eh .. *harkel* jag har ju en blogg som ... ja .. ni vet... :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Fråga ungen! :p Hon jävlas satan med mig alltså! ;) Jag trycker och pressar men inte sjutton vill hon ut för det!
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Du får jävlas lite med henne. Dricka massa isvatten, äta glass och annat kallt. Då borde hon ju vilja komma ut och värma sig? :D eller? :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Hon har ju aldrig reagerat på sånt, hon måste ha gener från sin far :cool: hög musik har heller inte varit nåt. Jag var inne ett tag på iiiiskall dusch men jag tror att jag lider mer av det än ungen :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Nuu har jag läst din berättelse och för första gången även sett bilder på underverket och måste säga att jösses vilken söt unge du väntade på! :) Nu är det inte många bilder på pappan men jag tycker mig se en tydlig likhet där ? :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Äh tig med dig! Den här ongen är lik mig och så är det!
Ok, ok... han är lik sin far.. också. ;) Grejen är den att dottern var/är så sjukt lik maken, :love: men Ludvig har min (sin egen) mun och näsa! ;)

Du kanske ska testa alla magiska trix? Fördknäpp? Studsmatta? Ellet sitta helt tyst och väldigt, stilla.. :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Färdknäppa, alltså.. Jag har nog haft mer sex den sista veckan än vad vi haft på en vanlig 3månadersperiod innan graviditeten... Ärligt talat vet jag inte om jag någonsin vill ha sex mer när ungen har kommit :eek: :rofl:

Tyst och stilla är jag också dagligen. Oftast med fjärrkontroll eller mobil i handen i och för sig. Eller så sover jag för jag är så äckeltrött jämt. Studsmatta äger jag ingen och är lite skeptisk till att prova. Varken knän eller fogar lär tycka att det är lattjolajban. Jag gick en sväng på Maxi igår men det hände inte mycket för det. Tro tusan att jag glömde att köpa en fönsterskrapa så jag kan fortfarande inte tvätta fönster :banghead: Näh, det är väl bara att vänta skulle jag tro. En kopp av det där smarriga teet vi köpte häromdagen och bänka sig i soffan kanske. Helt galet att jag skulle vilja göra massa saker men orken finns inte till att faktiskt ta tag i det.

För ett par timmar sedan var jag så less, jag loggade in på FB och fick 3 meddelanden på ett par minuter. Den ena säger i alla fall direkt vad hon vill: när kommer barnet? De andra försöker liksom linda in det i "hur är det?" "vad gör ni?" och massa andra bra sociala frågor när det enda de egentligen vill är att veta föda-barn-status. Jag sa till Alex att jag var sugen på att ringa till mammas farbror och fråga om vi kan hyra stugan på Ingarö tills barnet kommer men det är ju åt skogen fel sida av Stockholm för att det ska vara lämpligt om värkarna sätter igång. Man kanske kan ge sig på det ändå, bara för att få paus från allt och få lite mystid utan moderniteter som dator och tv... :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Tack för att du delade med dig av din förlossningsberättelse! Jag vet inte vad jag ska säga riktigt, men jag är så glad för din skull och grodan är ju verkligen :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

DS: håll ut! Det är en hel evighet kvar bara. ;)
och akta dig för studsmattan- det är nog inte bra för nån som ska föda, det var mest ett skoj!

Kul att du läste Micks! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Jaa, det känns långt när man är så gott som sysslolös. Nu är mobilen avstängd i alla fall, kanske ska "döda" fb också när jag ändå är igång.
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Ska vi också sluta tjata? Man är ju "vänligt intresserad" (läs: galet nyfiken) men om du hellre vill vara i fred eller prata om virkning eller något så får vi ju respektera det.

@Klockan: Vilken fin och intressant berättelse!
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Gissa för övrigt hur grinig jag blev efter att ha:

1) bett maken ta min bil (stor bensinare) till jobbet (han kör 10 mil om dagen, det är mer rimligt att han kör dieselbilen då) så att jag kunde ha den lilla som är enklare att parkera :D
2) packat in barn och urinprov i bilen under dagens få soltimmar
3) kört nästan tre mil till gynmottagningen och...
4) möts av en skylt om att de har stängt den förmiddagen :banghead:

Igår sa de att det bara var att komma, helst så snart som möjligt, de är där jämt... Jo tjena. I ren ondska knölade jag in provröret i brevlådan. :devil: (Nä, jag lade faktiskt in det fint och försiktigt och hoppas att ingen knölat in något ovanpå, för då måste ju hela proceduren upprepas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
113 573
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 902
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
84 663
Senast: Heulwen
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
94 514
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp