Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Vi har försökt förbereda henne genom att läsa syskonböcker och vill försöka låta henne ta del av det hon vill så mycket som möjligt, samtidigt som vi vill ge henne lite exklusiv tid med oss föräldrar. Det blir ju med en i taget, men målet är att hon iaf ska få fortsätta med sin nattrutin där jag och maken är inne var för sig och läser en saga, pratar lite och säger god natt. Så att hon någon gång under dygnet får full uppmärksamhet och tillfälle att prata om hon behöver det.

Jag ser inte heller fram emot att vara konflikthanterare, men jag ser fram emot att förhoppningsvis få se och känna syskonkärleken dem emellan åtminstone ibland.
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Hur gammal är hon? Jag har fått för mig att hon är jämngammal med min onge (Juli-11) ... Vad läser ni för syskonböcker? Vi fick hem "Emma och Lillebror" och den har varit storfavorit i flera dagar nu...

*kl*
Kan någon förklara för mig varför jag blir så satans (ursäkta) törstig på kvällen?! hopplöst! jag dricker litervis under dagen men just på kvällen då är det som tungan fnasar ihop till ett torrt skinn och det känns som jag skulle kunna hälla i mig hur mycket som helst.... vilket jag ju inte vill. ju färre turer till toa desto bättre....
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Samma här.. Blir hysteritörstig på kvällarna och sen får jag gå upp på nätterna femhundrafemtioelva ggr.. El om jag sover hårt så vaknar jag med så full blåsa tillslut att det är riktigt smärtsamt att både ta sig till toa och uträtta behoven..:crazy: så nu har jag ett glas vatten vid sängen som jag väter munnen ned när det är som värst på kvällen så bälgar jag på morgonen ist :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Hon är ett år äldre, född i juni -10.
Vi har läst Emma och lillebror mycket, en bok jag inte kommer ihåg namnet på som handlar om en liten elefantfamilj och nu är det Håkanbråkan och bebismysteriet som gäller. Den är mer om hur bebisar blir till än om hur bebisar är, handlar om en gravid dagisfröken och barnens funderingar runt den växande magen och hur en bebis kom in där, vilket förklaras på enkelt men rakt vis.

Jag blir också hysteriskt törstig på kvällen, ingen aning om varför det är så...
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Jag vet inte, har inte velat träffa psyk någe mer för att diskutera saken närmare.. Grundproblemet är ju inte mitt psyke utan allt annat, så det känns fel att börja medicinera i den änden.

Till att börja med vill jag bara ge dig en stor kram, även om det känns futtigt att skriva så... önskar man kunde göra mer.

Sen vill jag också säga att om du känner att mediciner inte är rätt väg att gå så stå på dig! Mediciner kan vara en hjälp på vägen, men det är definitivt ingen lösning i fall där man faktiskt har en anledning att må dåligt (hoppas du/ni hänger med på hur jag menar... )

Jag har fått ganska mycket bannor för att jag på eget bevåg slutade med mina mediciner när jag plussade, trots att det står i FASS att man inte ska äta dem som gravid. Psykiatrikern menar att det inte är sååå stor fara för bebisen, men jag vill inte ha nån fara alls. :crazy:

Sen har dessutom både läkaren på MVC och min psykiatriker hela tiden tjatat på mig om att man inte MÅSTE amma, utan att jag kanske borde gå tillbaka på medicinerna istället så snart bebis är ute. En av medicinerna bör man definitivt inte ta som ammande, medan jag skulle kunna ta Litiumet som vanligt under amningstiden. Jag känner iofs inte att jag till varje pris måste amma, men jag vill gärna försöka i alla fall. Visst vet jag att det är viktigare med en psykiskt fungerande mamma än just amingen men jag hoppas på att klara mig utan ändå. Det är rätt jobbigt att nästan bli på-tvingad att direkt börja med ersättning osv utan att ens få prova hur det ska gå.

Förlossningsdepression har de pratat en hel del om med mig och där är jag väl iofs beredd på att det kan komma med tanke på att jag har en djup depression sedan 12-15 år tillbaka i alla fall, även om den har lättat lite de senaste åren så finns den ju ändå kvar där bakom. Däremot vill jag inte bara sitta och vänta in den utan tänker som så att det får vi ta ställning till om det sker i såna fall. (Jag kommer dock förbereda genom att ha både flaskor och amningsinlägg hemma så att säga)

Sen ska jag inte sticka under stolen med att jag visst känner av att jag är medicinfri. Det är inte helt lätt, och jag får små krasher varje dag när jag gråter och allt bara känns rent hopplöst och skit... men jag kan ändå hålla mig balanserad, även om sambon får ta en del skit. En del förtjänt (känner igen det där med att ständigt behöva påminna om att hästarna behöver vatten t.ex.) och en del oförtjänt.

Inte alls samma situation som du har förstås, för vi har det väldigt bra ändå... men ville ändå ge dig lite "inside"-perspektiv om det här med mediciner och psykiskt mående.
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

*knapp*

Gnnh... några timmar nu på kvällen har jag haft lite fler SD än vanligt och med tillhörande, mensvärksliknande mol-stickningar... :crazy:
Äh, säkert ingenting att oroa sig över, det är väl ett steg till i graviditeten liksom... Men alla förändringar, stora som små, i graviditeten får det ju att pirra till lite... :crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Jag blir också galet törstig på kvällen förresten, jag har en liten vattenflaska vid sängen och gör som pan - "väter munnen" lite då och då men får ju gå på toa ett par gånger varje natt i alla fall. Försöker jag hålla mig så får jag bara såna jäkla sammandragningar så det blir än mer plågsamt att ta sig ner och uppför trappen...

Funderar på hur länge till jag klarar att faktiskt sova i sovrummet där uppe... skulle inte bli förvånad om jag får tillbringa sista månadens nätter på soffan istället. Min stackars rygg :crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Åh, samma här! Spelar ingen roll hur mycket jag dricker under dagen, jag är alltid tok-törstig på kvällen ändå! :cool:
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

kl

Det var den våren det ja... :( FYRA decimeter snö sedan i går och det snöar fortfarande... det har iofs slutat storma men ändå. Allt hopp om att kunna få vara ute lite hos hästarna igen försvann...
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Fy bubblan! Här har skiten äntligen börjat Tina bort och 0.0mm nederbörd och sooool så långt ögat kan nå i prognoserna! :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Åh nej vad trist!
Här kom det kanske runt en cm igår, men jag hoppas att det blir 6 grader och strålande sol idag som SMHI sa, då fortsätter nog snömängden att minska.

Kl
Jag känner mig helt blåslagen downthere idag, liten bus hade någon konstig gympa igår kväll där det kändes som att jag fick hålla emot för att en hand inte skulle ramla ut och hela insidan misshandlades.
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Var precis så jag beskrev det i fb-gruppen, en blandning av snor och manet :D happ.. Får väl ringa fl då..
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Fick strikt sängläge och ska avvakta om molvärken avtar el eskalerar och hålla koll på sd.. Hjälp :eek:
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

vilken vecka är du i nu?

Ja att slemmis lossnar är väl inget konstigt i sig, men med molvärk oxh sd låter det mycket mer äventyrligt. hoppas dock att det det lugnar sig, det är väl fortfarande väldigt tidigt för dej?
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Ja är ju bara i v28+2.. Tyvärr verkar värken eskalera snarare än o minska.. :crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4K

Jag har vanligtvis jätte tydliga ÄLflytningar och min slemmis var precis som dem. Super klibbig och lossnade i ett stycke bär jag tog bort den. Påminner lite om slime i konsistensen, det är en leksak som var poppis var liten ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
113 580
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 903
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
84 670
Senast: Heulwen
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
94 522
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp