Vårföräldrar 2017 del 9

Vi hade premiär i badhuset idag. Var en mycket trött kille efteråt.
20190319_130352.jpg
 
Cornelis har inte varit sjuk sen slutet av jan/början av feb men nu, när min VFU äntligen är slut och vi återgår till vanlig vardag, då passar han på att få feber, fick hämta honom lite tidigare på föris...
 
Vi var på VC idag för Oskar har fått svamp i munnen. Hade nog den kassaste läkaren någonsin. Hon försökte med förtäckta hot få honom att gapa. Efter 20 min gråt blev jag arg. Skulle sagt till tidigare kände jag efteråt. Totalt meningslöst läkarbesök också. Fick varken tips eller medicin. Så vi fortsätter med vichyvatten och hoppas på att han börjar äta och dricka igen. Idag har han ätit två klämmisar och några köttbullar, i helgen bara soyguhrt.
 
Vi var på VC idag för Oskar har fått svamp i munnen. Hade nog den kassaste läkaren någonsin. Hon försökte med förtäckta hot få honom att gapa. Efter 20 min gråt blev jag arg. Skulle sagt till tidigare kände jag efteråt. Totalt meningslöst läkarbesök också. Fick varken tips eller medicin. Så vi fortsätter med vichyvatten och hoppas på att han börjar äta och dricka igen. Idag har han ätit två klämmisar och några köttbullar, i helgen bara soyguhrt.

Surt med läkare som inte förstår sig på barn...
 
Vi var på VC idag för Oskar har fått svamp i munnen. Hade nog den kassaste läkaren någonsin. Hon försökte med förtäckta hot få honom att gapa. Efter 20 min gråt blev jag arg. Skulle sagt till tidigare kände jag efteråt. Totalt meningslöst läkarbesök också. Fick varken tips eller medicin. Så vi fortsätter med vichyvatten och hoppas på att han börjar äta och dricka igen. Idag har han ätit två klämmisar och några köttbullar, i helgen bara soyguhrt.
Men va dåligt:down: Kan inte din bvc sköterska skriva ut medicin? Vår skrev ut direkt till båda barnen när Caspian va nyfödd och hade svamp, Sammy fick också eftersom han stal napparna och blev smittad såklart. Hon kollade aldrig i munnen på Sammy eftersom han inte ville utan hon passade på att kika när han pratade.
 
Men va dåligt:down: Kan inte din bvc sköterska skriva ut medicin? Vår skrev ut direkt till båda barnen när Caspian va nyfödd och hade svamp, Sammy fick också eftersom han stal napparna och blev smittad såklart. Hon kollade aldrig i munnen på Sammy eftersom han inte ville utan hon passade på att kika när han pratade.


Ringde bvc först men de hänvisade till VC. Tyvärr.
 
Idag tror jag att Cornelis haft en toppendag! Jag jobbar i kristinehamn, tre mil från degerfors där vi bor. Jobbade fm idag, så sambon och Cornelis tog tåget till Khamn från Dfs. Det tar bara ca 15-20 min. C är fullkomligt galen i tåg så han blev riktigt lycklig när han fick åka tåg för första gången! Sedan åkte vi till badet i Khamn och även där hade han jättekul! Hoppade från kanten säkert 15 ggr, första gången han vågade det idag och så provade han att sitta i sambons knä i stora rutschkanan! Dock tyckte sambon det gick lite för fort (med barn) men det tyckte inte C, han hade gärna åkt flera gånger!
 
Sammy började bli en nattsuddare här hemma som gärna höll igång till 22 på kvällen så vi nu har vi plockat bort dagsvilan helt. Va skönt det är med barn som somnar 19-19.30 plus att han sover hela nätterna utan att vakna till vid 03 för att komma till oss:bow:

Nästa vecka den 19:e fyller han 2år min lille skit, Filippa skulle blivit 3dagen före:heart och Caspian blir 6mån den 22:e.
Älskade fina ungar:heart
BAF0B788-993D-4064-BA1C-8A9BEF797A0A.jpeg
 
Stackarn! Hur mår han idag?

Fortfarande ont så vi åkte tillbaka till Vc enl gårdagens ”order”. Där blev vi skickade på röntgen i karlskoga. Dock inget brutet bara rejäl stukning så nu blir det vila för våran aktiva grabb :( men bättre stukning än något brutet!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 153
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
15 823
Svar
734
· Visningar
38 258
Senast: Sryoqwe
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
858
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp