Vårföräldrar 2017 del 9

Det var länge sedan jag uppdaterade här.
Ebba är en tjej som vet vad hon vill så man får ibland vara lite listig för att få med henne ;) Hon pratar väldigt mycket och det mesta förstår man. Hon trivs även bra på förskolan.
I somras tog vi bort sovstunden på dagen, innan vi gjorde det somnade hon sent på kvällen och vaknade på natten. Nu sover hon 10-11 timmar på natten och orkar med hela dagarna utan att sova. Tycker att det har blivit mer fritt när man inte måste passa in sovstunden på dagen.
I söndags blev hon dessutom storasyster då lillebror kom till världen :love: Än så länge har det gått bra och hon verkar finna sig bra i rollen som storasyster.
Grattis till lillebror :heart
 
Tänk att våra ungar ska fira sin tredje jul redan, hur fort har inte detta gått?! Sammy kommer få ”aktivitetsleksaker” av oss, han älskar att måla och pyssla så sånt blir det i år. Släkten lär väl ösa över ungarna julklappar i vanlig ordning men det lägger jag inga värderingar i, vill dom det så får dom det.

8:e Jan börjar Sammy förskolan och det ska bli riktigt roligt, man märker att nu börjar han behöva det.

God-Jul till er alla!
 
Tänk att våra ungar ska fira sin tredje jul redan, hur fort har inte detta gått?! Sammy kommer få ”aktivitetsleksaker” av oss, han älskar att måla och pyssla så sånt blir det i år. Släkten lär väl ösa över ungarna julklappar i vanlig ordning men det lägger jag inga värderingar i, vill dom det så får dom det.

8:e Jan börjar Sammy förskolan och det ska bli riktigt roligt, man märker att nu börjar han behöva det.

God-Jul till er alla!

Jag har också köpt mest aktivitetsleksaker, pussel, lera, nån typ ”pärlplatta”!

Kul med förskola! Cornelis byter avdelning 8/1! Det kommer bli jättebra, jag är dock sentimental då hans pedagoger varit så jäkla bra!!! Men han har vuxit ur den avdelningen nu och kommer inte att uppskatta att vara kvar där vare sig jag vill eller inte :p

God Jul!
 
Första julfirandet avklarat, Sammy fick det vi önskat -Pyjamaser och duplo i horribla mängder. Han fullkomligt strålade och sa Woooouw om alla paket :love: Tomten va livsfarlig och inte värt att hälsa på.
Caspian tyckte tomten va helt ok och verkade snäll:up:
Nu laddar vi om och vilar ett par dagar sedan drar vi 35mil söderut för att fira jul med min familj i Skåne.
 
BA2DA3F5-E97A-46CC-87CC-03AD8B6B498A.jpeg

Viktor har varit på Åland med pappan och ska vidare till farmor och Finland. Och snö!
Jag tar hand om djuren, städar och pluggar :)
 
Julafton var toppen! Cornelis fick alldeles för många paket, han har grejat hela fm med paketen och väntar på att pappan ska komma hem från jobbet, då ska de öppna en byggsats (typ mekano fast för yngre barn) som Cornelis längtar efter! Men det är mer en pappagrej så då får de pyssla :)
 
Här har vi firat jul med öroninflammation. Paketen var kul fem sekunder sedan orkade hon helt enkelt inte mer. I morgon kommer min sida av släkten hit för julfirande, hoppas lillskruttan har mer ork då.
 
Här har vi firat jul med öroninflammation. Paketen var kul fem sekunder sedan orkade hon helt enkelt inte mer. I morgon kommer min sida av släkten hit för julfirande, hoppas lillskruttan har mer ork då.

Tråkigt att vara sjuk över jul :(
 
Vi har inte ammat sen 23 december. Igår när de till slut kom hem igen så prövade han två gånger på dagen men ”bläh” var reaktionen.

Sen somnade han på kvällen utan att ens vilja tutta, ville ligga näsa mot näsa och pilla (huvud)hår.

Försökte tutta vid två uppvak också men samma reaktion då ”bläh”.

Så ev har vi slutat amma efter två år och nästan exakt 10 månader 😳
 
Vi har inte ammat sen 23 december. Igår när de till slut kom hem igen så prövade han två gånger på dagen men ”bläh” var reaktionen.

Sen somnade han på kvällen utan att ens vilja tutta, ville ligga näsa mot näsa och pilla (huvud)hår.

Försökte tutta vid två uppvak också men samma reaktion då ”bläh”.

Så ev har vi slutat amma efter två år och nästan exakt 10 månader 😳
Skönt! I ditt läge hade jag nog inte erbjudit bröstet mer. Jag slutade amma lillebror 1v före jul och han efterfrågar det inte heller. Tycker det är rätt skönt, även om det är en stor mysfaktor också. Men man slutar ju inte mysa bara för att tuttarna inte är framme:):heart
 
Vi har inte ammat sen 23 december. Igår när de till slut kom hem igen så prövade han två gånger på dagen men ”bläh” var reaktionen.

Sen somnade han på kvällen utan att ens vilja tutta, ville ligga näsa mot näsa och pilla (huvud)hår.

Försökte tutta vid två uppvak också men samma reaktion då ”bläh”.

Så ev har vi slutat amma efter två år och nästan exakt 10 månader 😳

Skönt att det i så fall blev ett så lugnt avslut. Jag valde ju att sluta amma men sörjde det rätt länge efteråt ändå.
 
Skönt! I ditt läge hade jag nog inte erbjudit bröstet mer. Jag slutade amma lillebror 1v före jul och han efterfrågar det inte heller. Tycker det är rätt skönt, även om det är en stor mysfaktor också. Men man slutar ju inte mysa bara för att tuttarna inte är framme:):heart

Har inte erbjudit på länge utan han har fått fråga :)
 
Vi har också en 2,5 åring nu ju. 🥳
95cm och 14kg, stora tjejen alltså.
En blandning av lilla My, Lotta på Bråkmakargatan och Pippi har vi tydligen fått så det är sällan en lugn stund här hemma. 🙈 Om hon inte pysslar eller bygger lego, hon är mycket för småpill den här tjejen.

Annars är det simning som gäller och fotboll, till min förskräckelse, hon absolut älskar fotboll och kan lätt roa sig med att dribbla en timme eller två på egen hand.
IMG_20200101_115755_349.jpg

Om några veckor ska vi till Sälen, ska bli mycket spännande att se hur det går. Åldersgränsen i skidskolan är 3år så det faller på morfar och mostrar att lära henne åka medan storebror är i skidskolan.
 
Vi har också en 2,5 åring nu ju. 🥳
95cm och 14kg, stora tjejen alltså.
En blandning av lilla My, Lotta på Bråkmakargatan och Pippi har vi tydligen fått så det är sällan en lugn stund här hemma. 🙈 Om hon inte pysslar eller bygger lego, hon är mycket för småpill den här tjejen.

Annars är det simning som gäller och fotboll, till min förskräckelse, hon absolut älskar fotboll och kan lätt roa sig med att dribbla en timme eller två på egen hand.
Visa bifogad fil 43473
Om några veckor ska vi till Sälen, ska bli mycket spännande att se hur det går. Åldersgränsen i skidskolan är 3år så det faller på morfar och mostrar att lära henne åka medan storebror är i skidskolan.
Kul med skidskola, jag och sambon pratade om det igår, att det är synd att varken han eller jag åker skidor för det skulle vara kul med vintersemester i fjällen. Men känns lite konstigt att sätta C på skidskola medan vi dricker drinkar eller så 😅
 
Vi har sjukstuga här hemma, börjar bli rätt trött på det. Oskar börjar bli ganska sliten han med och har varit hemma från förskolan hela veckan. Men det är ju vabruari så...

Han börjar bli stor och i mitten av januari sov han borta för första gången medan vi var på kryssning med mina kollegor. Det kändes stort och det var första gången vi var barnfria och lediga tillsammans mer än någon timme. Men vi har bestämt att försöka göra det oftare!
 

Bifogade filer

  • 20200202_123438.jpg
    20200202_123438.jpg
    756,5 KB · Visningar: 16
Vi har sjukstuga här hemma, börjar bli rätt trött på det. Oskar börjar bli ganska sliten han med och har varit hemma från förskolan hela veckan. Men det är ju vabruari så...

Han börjar bli stor och i mitten av januari sov han borta för första gången medan vi var på kryssning med mina kollegor. Det kändes stort och det var första gången vi var barnfria och lediga tillsammans mer än någon timme. Men vi har bestämt att försöka göra det oftare!
Krya på er!

Härligt med kryssningen! Och fin bild!
 
Vi har sjukstuga här hemma, börjar bli rätt trött på det. Oskar börjar bli ganska sliten han med och har varit hemma från förskolan hela veckan. Men det är ju vabruari så...

Han börjar bli stor och i mitten av januari sov han borta för första gången medan vi var på kryssning med mina kollegor. Det kändes stort och det var första gången vi var barnfria och lediga tillsammans mer än någon timme. Men vi har bestämt att försöka göra det oftare!

Tråkigt med sjukdomar, vi är hemma också. Ev magsjuka, svårt att veta om han bara var dålig i magen i måndags på föris eller om det faktiskt är magsjuka, så vi är hemma men imorrn får han åka igen!

Kul med kryssning! Vi har åkt iväg typ en gång per halvår sen Cornelis var runt 10-11 månader, det är väldigt trevligt och man samlar energi. Eller vi har inte varit just på kryssning men åkt iväg på olika saker. Sist var vi i Tallin och var borta fyra nätter :)
 
V tog upp amningen igen men frekvensen är betydligt lägre än förut. Och han har börjat hänga med pappan på kvällarna även om han förstås sover med(på) mig.
Han ska snart få ett eget rum med en ny säng, det lär väl dröja innan han vill sova där men förutsättningarna finns ju iaf.

Han har slutat sova middag på förskolan men än så länge så slocknar han så fort vi kommer hem, tänker att det ger sig med tiden och ljuset :)

737ABA0B-5DA4-4249-9C61-9D1F458A943A.jpeg
 
Vi var i Lindvallen för 2 veckor sedan och båda barnen tyckte det var toppen så det får väl bli till att åka vartannat år eller så.
Flisan var tokarg för att hon var för liten för skidskola men åkte med förtjusning med morfar istället.
Min lilla spelevink 😍
20200121_161118.jpg
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 242
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
15 939
Svar
763
· Visningar
39 645
Senast: Enya
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
858
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp