Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2019 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon mer som fått en kräkbebis? Vår tjej kräks ständigt och inga små kräkningar efter mat utan riktiga kaskader så både hon och jag är helt blöta :wtf: BVC säger att det är normalt med omogen magmun och så länge hon går upp i vikt behöver man inte oroa sig eller göra något. Är så trött på att byta kläder många gånger varje dag både på henne och mig:down:
 
Någon mer som fått en kräkbebis? Vår tjej kräks ständigt och inga små kräkningar efter mat utan riktiga kaskader så både hon och jag är helt blöta :wtf: BVC säger att det är normalt med omogen magmun och så länge hon går upp i vikt behöver man inte oroa sig eller göra något. Är så trött på att byta kläder många gånger varje dag både på henne och mig:down:
August kräks lite men vill minnas att det med storebror kom lite senare - omkring 2-4 månader kanske. Han kräktes MASSOR. Det blev många klädbyten på honom och mig, lakansbyten, tvätt av babynest etc. Kändes som att ALLT kom upp men han ökade fint i vikt så tydligen inte.

EDIT: om det är många riktiga kaskadspyor så kan det vara tecken på mjölkproteinallergi så det är lite nonchalant av BVC att avfärda det bara sådär...
 
Någon mer som fått en kräkbebis? Vår tjej kräks ständigt och inga små kräkningar efter mat utan riktiga kaskader så både hon och jag är helt blöta :wtf: BVC säger att det är normalt med omogen magmun och så länge hon går upp i vikt behöver man inte oroa sig eller göra något. Är så trött på att byta kläder många gånger varje dag både på henne och mig:down:
Nora kräktes en hel del i början, men nu har det lugnat sig betydligt. Det är ett jäkla besvär när de kräks så mycket och ofta!
 
Det är ju tur att man har egen tvättmaskin ;)Tar upp kräkningarna varje gång på bvc tycker jag men kanske ska nämna mjölkprotein också och se vad de säger. Testade ni att utesluta mjölkprotein när er son kräktes mycket? Det kan jag ju göra själv egentligen och se om det blir någon skillnad.

Verkar som att vissa blir bättre när de börjar äta vanlig mat och andra kan kräkas typ hela första året.
 
Någon mer som fått en kräkbebis? Vår tjej kräks ständigt och inga små kräkningar efter mat utan riktiga kaskader så både hon och jag är helt blöta :wtf: BVC säger att det är normalt med omogen magmun och så länge hon går upp i vikt behöver man inte oroa sig eller göra något. Är så trött på att byta kläder många gånger varje dag både på henne och mig:down:

Här är en till med kräkbebis 👋 Det varierar mellan små kräkningar till riktiga kaskadspyor, samt att hon äter som en liten gris och det hamnar mjölk både här och där. Hon går dock stadigt upp i vikt så hon lär ju få i sig mer än som hamnar utanför. Är också trött på att byta kläder och tvätta, plus att jag tycker jag luktar sur mjölk precis hela tiden. Ibland tror jag det skulle vara enklast att helt enkelt klä av oss innan det ska ätas
 
Någon mer som fått en kräkbebis? Vår tjej kräks ständigt och inga små kräkningar efter mat utan riktiga kaskader så både hon och jag är helt blöta :wtf: BVC säger att det är normalt med omogen magmun och så länge hon går upp i vikt behöver man inte oroa sig eller göra något. Är så trött på att byta kläder många gånger varje dag både på henne och mig:down:
Frank kräktes en hel del från födsel till 2 mån. Nu är han snart 3 mån och det har minskat betydligt. Ffa kaskadspyorna. Igår kunde han tom ha samma body hela dagen 👍🏻
 
Någon mer som fått en kräkbebis? Vår tjej kräks ständigt och inga små kräkningar efter mat utan riktiga kaskader så både hon och jag är helt blöta :wtf: BVC säger att det är normalt med omogen magmun och så länge hon går upp i vikt behöver man inte oroa sig eller göra något. Är så trött på att byta kläder många gånger varje dag både på henne och mig:down:

En till med kräkbebis! Vårt rekord på byten på en dag är 7 outfits :) Fast jag tror att det i vårt fall hänger ihop med mjölkallergi (som vi iofs inte bekräftat än) och koliken. När hon får sina kolikanfall på kvällen så vill hon äta fastän hon är mätt, och då kommer allt upp...
 
Loke kräks någon gång per dag bara, men det kan väl ändras fort.

Vi har använt pysventil i några dagar nu och först tycker jag vi fick bra effekt och han var gladare ett par dagar, inte så hysterisk som han varit innan.
Men nu är det samma igen... Hysteriskt ledsen både på förmiddagarna och kvällarna och jag kan inte trösta honom.
Byter blöja, matar, vaggar, vyssjar, låter han vara ifred, testar med napp, går med vagnen (vilket hjälper oftast men kan inte springa ut med vagnen varje gång).

Jag får liksom ingen tid till att äta, gå på toa eller liknande när han är såhär ledsen. Inget av det jag gör, gör att det blir bättre och jag har slut på idéer. Det tar ca 2-4 timmar varje fm/kväll och vi har testat allt tills han somnar. Och när han somnar däckar han bara, det kan vara full skrik och sen knäpptyst. Finns liksom inte någon metod som vi känner funkar bättre utan ena dagen kan det vara babysittern, andra dagen att vi har gått runt och vaggat honom. Det är så jäkla svårt.
 
Så tråkigt att flera av er har det så kämpigt. :( Man har ju hört om att det kan vara väldigt tufft under bebistiden men jag hade faktiskt inte ens kunnat föreställa mig det ni beskrivit. Vilka kämpar ni är, jag är så imponerad av er. Hoppas det blåser över väldigt snart :heart

Idag har vi varit hos doktorn på enmånaderskoll. Han gick igenom besiktningen! :) Och vikten är 4910 g. Sedan vi var där för 1,5 v sedan har han skaffat sig en dubbelhaka. :D Och minsta blöjstorleken har vi nog köpt sista paketet av...
 
Ellen småkräks sporadiskt precis som alla hennes syskon har gjort. Idag var första gången jag fick byta en body pga kräks.

Vi får nog också gå upp en blöjstorlek snart men till 3or. Insåg just att det kanske inte är så konstigt att 4-6 kg läcker ibland när hon vägde nästan 6.7 kg förra veckan :angel: vi får smörja med inotyol så det inte blir rött mellan dubbelhakorna/halsvecken och låren har väldigt goa veck :love::D
 
Ellen småkräks sporadiskt precis som alla hennes syskon har gjort. Idag var första gången jag fick byta en body pga kräks.

Vi får nog också gå upp en blöjstorlek snart men till 3or. Insåg just att det kanske inte är så konstigt att 4-6 kg läcker ibland när hon vägde nästan 6.7 kg förra veckan :angel: vi får smörja med inotyol så det inte blir rött mellan dubbelhakorna/halsvecken och låren har väldigt goa veck :love::D

Jag har inte ens tittat vad det är för kg på blöjorna, haha! Jag har bara tittat så att de passat någorlunda. *nybörjarförälder*

Åååh, låren! :love: Gudars, de är så gosiga.
 
Här kommer det lite kräks ibland men hittills inte några stora mängder men hon är ju bara en vecka. Amningen fungerar bra men är hon ledsen innan hon börjar äta fungerar det ibland inte alls så bra. Då bökar hon mest runt och blir lätt ännu mer ledsen.

Jag har huvudvärk nästan konstant. Gissar på uttorkning då måste bli bättre på att dricka. Kan ibland bli toktrött helt plötsligt också. Gissar att det hänger ihop med huvudvärken.
 
Vi byter också snart blöjstorlek (måste bara få slut på de gamla, köpte nog på oss lite mkt..) , också till Strl 3 som @Ja88 ,dock är min lille bara 6 veckor 😜 Massa goa veck här med! 😍 Vägde in oss på stadiga 5,5 kg hos BVC idag! 😁❤️
 
Jag har huvudvärk nästan konstant. Gissar på uttorkning då måste bli bättre på att dricka. Kan ibland bli toktrött helt plötsligt också. Gissar att det hänger ihop med huvudvärken.
Jobbigt! Jag får också lätt huvudvärk om jag hamnar minsta efter med vätskeintaget. Särskilt när det är varmt måste jag dricka massor, annars dyker en väldigt elak huvudvärk upp.
 
Ellen småkräks sporadiskt precis som alla hennes syskon har gjort. Idag var första gången jag fick byta en body pga kräks.

Vi får nog också gå upp en blöjstorlek snart men till 3or. Insåg just att det kanske inte är så konstigt att 4-6 kg läcker ibland när hon vägde nästan 6.7 kg förra veckan :angel: vi får smörja med inotyol så det inte blir rött mellan dubbelhakorna/halsvecken och låren har väldigt goa veck :love::D
Vi måste också smörja mellan hakorna :love: så gosigt!
 
@Skrottiskrott är väl kvar tror jag :)

Oh ja, BF+2 idag och jag känner mig så VÄLDIGT mycket kvar. :rofl: Vet att två dagar efter BF inte är någonting alls men har ändå redan fått den hopplösa känslan av att det aaaaldrig kommer att starta igång av sig självt. Märker inte av några tecken överhuvudtaget. En del sammandragningar som inte gör ont men det har jag haft i en månad så det ser jag inte som något tecken på att förlossningen skulle vara nära. Ingen slempropp, ingen molvärk, ingen mage som sjunkit som alla tjatar om så fort de ser mig. "Har magen sjunkit då? Nähä, nä då är det allt ett tag kvar!" Bebis är inte fixerad heller, eller var inte det förra veckan i alla fall, ska till BM idag men känner som sagt inte att magen sjunkit eller någon annan skillnad så jag tror fortfarande att han ligger högt och rörligt.

MEN jag försöker verkligen att njuta, vila och göra precis vad jag vill. Mår jättebra så jag har verkligen inget att klaga på, ändå är det som inbyggt i mig att bli otålig nu känns det som.

Grattis alla ni andra! :bump:
 
Oh ja, BF+2 idag och jag känner mig så VÄLDIGT mycket kvar. :rofl: Vet att två dagar efter BF inte är någonting alls men har ändå redan fått den hopplösa känslan av att det aaaaldrig kommer att starta igång av sig självt. Märker inte av några tecken överhuvudtaget. En del sammandragningar som inte gör ont men det har jag haft i en månad så det ser jag inte som något tecken på att förlossningen skulle vara nära. Ingen slempropp, ingen molvärk, ingen mage som sjunkit som alla tjatar om så fort de ser mig. "Har magen sjunkit då? Nähä, nä då är det allt ett tag kvar!" Bebis är inte fixerad heller, eller var inte det förra veckan i alla fall, ska till BM idag men känner som sagt inte att magen sjunkit eller någon annan skillnad så jag tror fortfarande att han ligger högt och rörligt.

MEN jag försöker verkligen att njuta, vila och göra precis vad jag vill. Mår jättebra så jag har verkligen inget att klaga på, ändå är det som inbyggt i mig att bli otålig nu känns det som.

Grattis alla ni andra! :bump:
Hang in there! Oavsett är det inte många dagar kvar nu :)
 
Oh ja, BF+2 idag och jag känner mig så VÄLDIGT mycket kvar. :rofl: Vet att två dagar efter BF inte är någonting alls men har ändå redan fått den hopplösa känslan av att det aaaaldrig kommer att starta igång av sig självt. Märker inte av några tecken överhuvudtaget. En del sammandragningar som inte gör ont men det har jag haft i en månad så det ser jag inte som något tecken på att förlossningen skulle vara nära. Ingen slempropp, ingen molvärk, ingen mage som sjunkit som alla tjatar om så fort de ser mig. "Har magen sjunkit då? Nähä, nä då är det allt ett tag kvar!" Bebis är inte fixerad heller, eller var inte det förra veckan i alla fall, ska till BM idag men känner som sagt inte att magen sjunkit eller någon annan skillnad så jag tror fortfarande att han ligger högt och rörligt.

MEN jag försöker verkligen att njuta, vila och göra precis vad jag vill. Mår jättebra så jag har verkligen inget att klaga på, ändå är det som inbyggt i mig att bli otålig nu känns det som.

Grattis alla ni andra! :bump:

Va skönt att du mår bra iaf! 🙂

Jag hade inte heller några som helst tecken på att det var på g. Sen satte det bara igång en kväll vid 21.00 med att slemproppen gick och dagen efter 13.10 var han ute.
Så det behöver inte betyda något att du inte känt nåt än 😉
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 471
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 601
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 514
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 692
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp