Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2019 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, det låter lite kämpigt, det där! Mår du fortsatt bättre, bortsett från sömnbristen?
Och hur länge är det storasyster ska vara hemma?
Ja jag mår enormt mycket bättre, det är otroligt vad avsaknaden av gravidmage (med tillhörande krämpor) och/eller 40 graders feber gör för ens allmäntillstånd :D

Jag pratade med förskolan idag, inga nya smittade och inga alls som blivit sjuka på hennes avdelning, så imorgon går hon tillbaka! De är ute mycket och de tider hon är där är de inte blandade med andra avdelningar, så det känns rätt lugnt. Hon är överlycklig, hon har ju inte varit där på över 3 veckor och saknar sina kompisar nu ❤️
 
Trots snuttande bebis och kojbygge med storasyster tog vi oss iväg, bara en halvtimme senare än jag planerat :angel: vi har rätt nära till BVC så vi tog vagn respektive springcykel i finvädret. Vi bor på andra våningen utan hiss så för att få med allt fick lillasyster åka sjal ner till vagnen, vilket var tur eftersom vagnen slutade duga halvvägs... Hem försökte jag inte ens med vagnen, hon fick åka sjal hela vägen.
Men hon växer bra, 2 veckor gammal och 54 cm lång, 4114 gram tung nu. Hon verkar följa storasysters exempel med +ca 300 gram/vecka :D och nu sover hon äntligen gott, så jag hinner förhoppningsvis laga lite mat...
 
Vi har också varit på BVC idag, läkarbesök eftersom plutt blir en månad imorgon. Tyvärr blev besöker rätt jobbigt pga nyvaken, hungrig bebis som skrek sig igenom hela besöket och avslutade med att kissa ner mig när vi skulle väga honom.

Har nu gått upp till blygsamma 3450 och är 55 cm lång, men följer sig kurva fint och läkaren var nöjd med tillväxt och medicinsk bedömning. Var en gammal kollega till sambon som han har dejtat för typ 8 år sen. Hon är av olika anledningar ingen favorit, så tur att det är rätt glest mellan läkarbesöken 😉
 
Ja jag mår enormt mycket bättre, det är otroligt vad avsaknaden av gravidmage (med tillhörande krämpor) och/eller 40 graders feber gör för ens allmäntillstånd :D

Jag pratade med förskolan idag, inga nya smittade och inga alls som blivit sjuka på hennes avdelning, så imorgon går hon tillbaka! De är ute mycket och de tider hon är där är de inte blandade med andra avdelningar, så det känns rätt lugnt. Hon är överlycklig, hon har ju inte varit där på över 3 veckor och saknar sina kompisar nu ❤
Härligt att höra att du mår bättre (hehe, no shit att du mår bättre utan 40 graders feber!) och vad skönt att storasyster kan gå tillbaka r3dan imorgon och att hon trivs så bra på förskolan att hon längtar dit!
 
Snuttandet minskade markant efter att hon bajsat (och kissat) på sin pappa vid blöjbyte ikväll :D Hoppas det innebär att natten blir bättre än förra!
 
På ngr dagar har jag gått från att vara gravid till att vara väldigt gravid. Allt har blivit så tungt och magen har blivit gigantisk. Måte kissa typ två gånger i timmen och gå upp för en trappa känns som ett maratonlopp

Tvåan hade ansvar för mellanmålet i skolan idag och imorgon fyller trean 5 år så mkt tid tillbringades i köket med att göra fruktsallad till 15 barn och att baka muffins och chokladbollar som trean ska ta med sig till förskolan imorgon. Fötter och fogar värker.

5 veckor kvar i morgen, hoppas på mindre.
 
På ngr dagar har jag gått från att vara gravid till att vara väldigt gravid. Allt har blivit så tungt och magen har blivit gigantisk. Måte kissa typ två gånger i timmen och gå upp för en trappa känns som ett maratonlopp

Tvåan hade ansvar för mellanmålet i skolan idag och imorgon fyller trean 5 år så mkt tid tillbringades i köket med att göra fruktsallad till 15 barn och att baka muffins och chokladbollar som trean ska ta med sig till förskolan imorgon. Fötter och fogar värker.

5 veckor kvar i morgen, hoppas på mindre.

Har samma känsla som dig! 26 dagar kvar till BF och kändes som om det var typ igår jag blev väldigt gravid. Allt är obekvämt. Hur jag än sitter eller ligger är jag obekväm. Bebis stöter i bäckenet när jag går min promenad och allt är tungt.

5 dagar kvar till 37+0, sen får hon komma när hon vill!
 
Med tanke på min livmoders totala ointresse för träning så borde jag väl dricka hinkvis med hallonbladste. Jag gick in i v 37 idag och antal sammandragningar hittills: eventuellt 1.

Det känns ungefär som om min livmoder förbereder sig lika bra som om man skulle åka vasaloppet om tre veckor och i förrgår började träna genom att åka ett varv runt gårdsplanen. Sedan efteråt tänkt: Ah, det får räcka med träning för ett tag. :idea:

Tack, ska definitivt tänka på det om jag känner att det börjar barka ur och jag behöver ta till en ny strategi! :up:


Mitt facit på totalt antal sammandragningar/förvärrar på två fullgångna graviditeter är 2. Båda kom i typ vecka 25 med första barnet :p

Så en del verkar inte ha sånt helt enkelt.
 
Vaknade med kraftigt mensmol. Precis så började det förra gången. Gick upp och kissade och sen tvärdog det :cautious:
 
Åh så frustrerande!
Haha ja en vecka till BF och jag håller på att bli tokig redan... Tänk om jag går över :nailbiting:

Lite nojig för att det kanske blir en stor bebis... Sambon var en närmare 5 kilosbebbe och sonen var visserligen normal (3,5 kg) men ändå stor för att vara så tidigt född. Just ett stort barn är inte min stora skräck utan mer om den är bredaxlad och skulle fastna typ. Nej, den får gärna titta ut nu som sagt.
 
Haha ja en vecka till BF och jag håller på att bli tokig redan... Tänk om jag går över :nailbiting:

Lite nojig för att det kanske blir en stor bebis... Sambon var en närmare 5 kilosbebbe och sonen var visserligen normal (3,5 kg) men ändå stor för att vara så tidigt född. Just ett stort barn är inte min stora skräck utan mer om den är bredaxlad och skulle fastna typ. Nej, den får gärna titta ut nu som sagt.
Haha, vet känslan :D

Att de fastnar måste väl vara ovanligt ändå?
 
Magsjukealarm i skolan och förskolan, har lust att halla barnen hemma men det är lite svart med skolbarnen och da kan lika gärna trean ga till förskolan ngr timmar.
1,5 skolvecka sen är det 1,5 v pasklov och efter det är bebis mer än välkommen.

Jag är väldigt trött idag men det beror nog snarare pa för lite sömn och en bebis som trycker mot lungorna sa det känns som jag har konstant syrebrist.

Slutgnällt fran mig.
 
Här händer fortfarande ingenting...
10 dagar över idag :yuck:
Ska till barnmorskan imorgon. Hon har sagt att om jag vill det så kan vi titta om hinnsvepning är aktuellt. Tror faktiskt att hon ska få göra det under förutsättning att tappen börjat mogna. Och sen kommer hon även boka tid till mig på KK på måndag för att prata ev igångsättning om bebis inte har kommit innan dess.
Vill bara bli klar med detta nu!
Vill dock gärna undvika medicinsk igångsättning. Mammas extremt dåliga erfarenhet av det när jag föddes har färgat mig...
 
Haha, vet känslan :D

Att de fastnar måste väl vara ovanligt ändå?
Ja det är det nog, och oftast finns ju riskfaktorer som diabetes etc. men det hände sambons syster så nu har det satt sig på min hjärna :cautious:

Vore så skönt om det bara kunde starta typ NU. När jag ätit mat och är hyfsat utvilad.
 
Här händer fortfarande ingenting...
10 dagar över idag :yuck:
Ska till barnmorskan imorgon. Hon har sagt att om jag vill det så kan vi titta om hinnsvepning är aktuellt. Tror faktiskt att hon ska få göra det under förutsättning att tappen börjat mogna. Och sen kommer hon även boka tid till mig på KK på måndag för att prata ev igångsättning om bebis inte har kommit innan dess.
Vill bara bli klar med detta nu!
Vill dock gärna undvika medicinsk igångsättning. Mammas extremt dåliga erfarenhet av det när jag föddes har färgat mig...
Åh din stackare! Måste vara skittufft att gå över tiden.. jag har drygt två veckor kvar till BF och vill gärna att ungen kommer nu typ :p Men lär väl säkert gå över jag med..
håller tummarna att det sätter igång för dig snart!
 
Här händer fortfarande ingenting...
10 dagar över idag :yuck:
Ska till barnmorskan imorgon. Hon har sagt att om jag vill det så kan vi titta om hinnsvepning är aktuellt. Tror faktiskt att hon ska få göra det under förutsättning att tappen börjat mogna. Och sen kommer hon även boka tid till mig på KK på måndag för att prata ev igångsättning om bebis inte har kommit innan dess.
Vill bara bli klar med detta nu!
Vill dock gärna undvika medicinsk igångsättning. Mammas extremt dåliga erfarenhet av det när jag föddes har färgat mig...
Usch jag lider med dig... Hoppas hinnsvepning kan reta lite.

Efter att jag vaknade med molvärken imorse och den försvunnit lika snabbt smög jag in till sambo (vi har fortfarande separata sovrum för bägges sovro) och "tjatade" till mig ett ligg ;) Känner mig lika sexig som ett hangarfartyg ungefär. Det är dock sjukt frustrerande för det ger INGENTING. Trodde jag hade kommit på ett knep eftersom sonens förlossning verkligen startade direkt efter en färdknäpp men nu får jag inte ens en sammandragning.
 
När man passerat två veckor så räknas bebis som överburen. Då får man träffa läkare och göra undersökningar och kolla hur bebis mår där inne.
Sen diskuterar man sina alternativ om man avvaktar eller sätter igång osv
 
13 dagar gammal, BVC idag och hon hade gått upp nästan 300 gram (295 närmare bestämt) sen PKU-testet vilket ju är gott och väl godkänt, skönt! Har varit lite orolig då hon varit lite missnöjd de senaste dagarna (natten till igår sov vi typ inget) och jag upplever hennes grepp om bröstet som lite nätt - vilket gör ONT och ju kan leda till att de får i sig dåligt. Men mat verkar hon ju få i sig så då känns det lugnare. :)

Fogarna känns mycket bättre med, känner inget direkt av promenader nu och försöker hinna gå dagligen, det är ju så skönt :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 443
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 568
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 496
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 626
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp