Vårföräldrar 2019 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon fler som tappar hår förresten? Jag hade glömt hur mycket jag fäller efter graviditet, vårt golv är värre än när vi hade två stora hundar... :arghh:
 
ang att äta ofta.
Leo ammar väldigt ofta, är vi hemma och man gå undan och liggamma äter han mer ordentligt och klarar sig 2 h. Är vi iväg eller ngt stör här hemma dricker hab bara en liten slurk och är hungrig igen efter 30 min. Det börjar bli väldigt jobbigt så jag funderar på att minska amning och ge flaska men det känns också lite fel när jag har så mkt mjölk.

Hår: Jag tappade massor för ngn månad sen men det verkar ha lugnat sig. Eller så beror det på att jag klippte av mig hälften av håret förra veckan så det känns mindre.
 
Mitt fällande bara ökar känns det som, men nu börjar håret kännas tunt så jag hoppas det börjar ge sig nu. Har ganska tjockt hår i vanliga fall så där är ju en del att ta av, men nu räcker det tycker jag...
 
Jag fäller också, men även här känns det som att det har minskat i intensitet senaste tiden. Tur det, för håret är verkligen märkbart tunnare nu...
 
Är det någon fler som tappar hår förresten? Jag hade glömt hur mycket jag fäller efter graviditet, vårt golv är värre än när vi hade två stora hundar... :arghh:

Ja, massor sen en månad eller två. Håret är överallt. Mer irriterande än hundhåren. Än så länge är håret inte märkbart tunnare men fortsätter det såhär så lär det vara det om några månader.
 
Vad gör ni med era bebisar om dagarna?

Jag försöker leka och aktivera Loke vaken tid men känns som det blir typ samma hela tiden, babygym, sitta/stå i knäet, sjunga lite, sitta i babysittern lite osv.
 
Vad gör ni med era bebisar om dagarna?

Jag försöker leka och aktivera Loke vaken tid men känns som det blir typ samma hela tiden, babygym, sitta/stå i knäet, sjunga lite, sitta i babysittern lite osv.

Känner lika här, blir bara samma grejer dag ut och dag in och ibland får jag känslan av att Nomi är så jäkla less på mig 😅

Förutom det du redan skrivit läser vi böcker, hälsar på bebisen som bor i spegeln, går runt och tittar på saker som står i hyllor och på krukväxter och leker pussleken, dvs N kastar sig skrikandes över mitt ansikte med vidöppen mun och drägglar ner hela mig. Det sistnämnda är en favorit 😂
 
Jag fäller också massor med hår. Hoppas jag får behålla något stackars strå på huvudet.

Idag var vi på fyramånaderskoll. 67 cm och 9690 g. Han var jättetrött när vi kom dit, hade bara hunnit sova en kvart i bilen, men han var glad ändå. Plockade med grejer, babblade och skrattade åt sköterskan. Han kan inte rulla runt riktigt än men han kan flytta saker från en hand till den andra vilket hon tyckte var lite grann tidigt. Vi fick med oss broschyrer om mat också. Vi har ju tjuvstartat lite redan, men roligt att han ska få börja kladda mer med mat! :D

Vad gör ni med era bebisar om dagarna?

Jag försöker leka och aktivera Loke vaken tid men känns som det blir typ samma hela tiden, babygym, sitta/stå i knäet, sjunga lite, sitta i babysittern lite osv.

Jag försöker att inte vara så väldigt barncentrerad utan mer att han får vara med när jag gör vardagliga saker, antingen i selen eller ligga på golvet en stund. I selen sitter han ofta tills han somnar helt nöjd, och på golvet tar jag upp honom efter en stund när han börjar få nog. I knät sitter han ibland men det blir tungt efter en liten stund. Han är med hela tiden men inte i absolut centrum, liksom.

Sen emellanåt får han all uppmärksamhet och vi busar, pratar strunt, sjunger, pratar om föremål han håller i, ligger på mage etc. Förut kände jag att jag tog på mig jobbet att vara lekledare hela dagarna men inte längre, och det var väldigt skönt att slippa det heltidsjobbet. Jag tror han tycker att det är skönt och spännande att bara sitta och titta på vad vi gör också. :)
 
35687


Alltså denna gosklump 😭:love::heart Han ligger och sover efter att ha vaknat tidigt idag och jag är trött men istället för att sova tittar jag på bilder på honom från frukosten. Vad gör du med mig, pojk.
 
Vad gör ni med era bebisar om dagarna?

Jag försöker leka och aktivera Loke vaken tid men känns som det blir typ samma hela tiden, babygym, sitta/stå i knäet, sjunga lite, sitta i babysittern lite osv.

Vi brukar hänga kvar i sängen en stund på morgonen, då räcker det i princip att jag pratar med bebis för att hon ska vara nöjd och glad :love: Sen när vi väl kommit upp är det betydligt högre krav på aktivering :p leka med leksakerna (typ lite olika små skallror och så), bli runtburen och titta på saker, stå upp, ligga på mage, titta på djuren och emellanåt försöker jag roa henne med att titta på när jag hänger tvätten eller liknande hushållssysslor (men det är mindre populärt...). Det blir minst en promenad i vagn med hunden och ibland åker vi till stallet på dagen också. Om hon inte somnar i bilen (då blir jag ibland för lat för att väcka henne och gå ut :o) händer det att vi tar en promenad i bärsele med hästen också.

Sen försöker jag planera in någon liten aktivitet varje dag så att vi kommer ut lite utöver det. Igår var det babysim, idag ska vi besiktiga bilen och imorgon åker vi till mitt gamla jobb och hälsar på till exempel. Vi behöver nog det båda två tror jag, annars tycker bebis att jag är världens tråkigaste mamma om hon bara ser mig hela dagen, och jag tycker att det är rätt skönt att få en anledning att klä på oss och komma utanför huset lite.
 
Vad gör ni med era bebisar om dagarna?

Jag försöker leka och aktivera Loke vaken tid men känns som det blir typ samma hela tiden, babygym, sitta/stå i knäet, sjunga lite, sitta i babysittern lite osv.

Haha jag fick tänka efter... Vad gör vi egentligen? Barnvagnspromenader (då är han oftare vaken än sover), städ och fix i stallet med honom i vagnen eller sele, han hänger med när jag handlar m.m., hemma ligger han mycket på golvet och tittar när jag grejar, mycket soffhäng blir det också då hans favoritsyssla fortfarande är att somna i amningen, vakna och äta igen, somna om... Fast bara i famnen vid bröstet då. Bli nedlagd att sova någon annanstans - nej tack säger bebis.

Har inte fullt fokus på att underhålla honom hela tiden men pratar och sjunger hela dagarna ändå. Och när jag fokuserar mer på bara honom så är det också prat och sång, "nu kommer det en liten mus...", "läsa" bok, ligga på mage och kolla på mig eller en leksak.

Babycafé har vi varit på också, det är en gång i veckan här i kommunen, bara att komma och gå som man vill. Kul för mamma att träffa andra och kul för bebis att titta på de lite äldre bebisarna när de leker. Sen har vi eget babycafé flera gånger i veckan, eftersom min svägerska är hemma med kusinen på 6 månader. :heart Idag ska vi åka och bada!
 
Vad gör ni med era bebisar om dagarna?

Jag försöker leka och aktivera Loke vaken tid men känns som det blir typ samma hela tiden, babygym, sitta/stå i knäet, sjunga lite, sitta i babysittern lite osv.
Ja, vad gör vi ... man hinner inte fundera så mkt på det när man får nr 4. Hon hänger med i den dagliga logistiken med syskonen, hemmet, djuren osv helt enkelt :D när syskonen är i fsk/skola så det bara är hon och jag så promenerar vi, babblar, hon ligger i babygymmet, åker sele osv. Jag tror absolut inte att bebisar behöver stimuleras i den bemärkelsen att det ska hända en massa varje dag men däremot kan man ju som vuxen tycka att det är trevligt, kanske. :)
 
Vad gör ni med era bebisar om dagarna?

Jag försöker leka och aktivera Loke vaken tid men känns som det blir typ samma hela tiden, babygym, sitta/stå i knäet, sjunga lite, sitta i babysittern lite osv.
Här är det ungefär samma, pilla på leksaker, titta i spegeln, sjunga barnsånger, korta stunder i babygymmet och babysittern (fast i sittern bajsar hon bara 😅). I övrigt hänger hon med i vardagen, hämtar och lämnar syrran, sitter i selen medan vi tvättar, handlar, lagar mat osv. Det där vardagliga tar ju rätt mycket tid!

Förra veckan fick hon prova gunga för första gången när vi var på lekplats med storasyster och hennes kompis. Det var en höjdare!
IMG_20190822_204948_874.jpg
 
Här är det ungefär samma, pilla på leksaker, titta i spegeln, sjunga barnsånger, korta stunder i babygymmet och babysittern (fast i sittern bajsar hon bara 😅). I övrigt hänger hon med i vardagen, hämtar och lämnar syrran, sitter i selen medan vi tvättar, handlar, lagar mat osv. Det där vardagliga tar ju rätt mycket tid!

Förra veckan fick hon prova gunga för första gången när vi var på lekplats med storasyster och hennes kompis. Det var en höjdare!
Visa bifogad fil 35697


Söt hon är! 😍

Känner igen det där med att bajsa i sittern! Det händer här också dagligen 😂 det värsta är ju att då blir det bajs på hela ryggen, kläderna och i babysittern! 😫
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 057
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 233
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 213
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 003
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp