Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skriver under på bristande aptit, yrsel, illamående och alla ovan nämnda symptom :p det sjukaste är ändå att jag inte kan äta något med minsta gnutta sötningsmedel i. Inte ens vanligt tuggummi, blir kräkfärdig direkt!

Vi har berättat för våra föräldrar redan, tillbringade första veckorna på semester hos min släkt så det var liksom oundvikligt. Jag tackar i vanliga fall inte nej till vin till maten liksom, så både mamma och pappa gissade direkt :p så när vi kom hem berättade vi för makens mamma också.
På jobbet kommer jag berätta efter KUB/v 12. Jag har dels ett riskfyllt och fysiskt jobb, så jag kommer byta tjänst under graviditeten, plus att jag är instruktör i bla skytte och självförsvar, två aktiviteter som inte är superförenliga med graviditet...
 
Smått illamående och oändligt trött på denna värmen. Har ett fysiskt jobb så svettas massor. Gör många lyft under ett arbetspass. Försöker unvika dem tyngsta men inte lätt. Känns som man hade velat berätta för sina kollegor. Har annars också tänkt berätta efter KUB.
 
Jag har mått väldigt bra senaste veckan. Knappt märkt något alls vilket gör att det känns än mer overkligt. Men idag har jag vaknat med yrsel känner mig orimligt trött så helt förskonad är jag väl inte. Dessutom är jag inte alls sugen på kaffe längre :eek:

Vi har redan berättat för våra föräldrar. Skulle umgås med dem längre perioder nu under semestern så svårt att undvika att säga något här också. Andra tänkte jag vänta ett tag med att berätta för, troligtvis till största risken är över iallafall.
 
Jag har mått väldigt bra senaste veckan. Knappt märkt något alls vilket gör att det känns än mer overkligt. Men idag har jag vaknat med yrsel känner mig orimligt trött så helt förskonad är jag väl inte. Dessutom är jag inte alls sugen på kaffe längre :eek:

Vi har redan berättat för våra föräldrar. Skulle umgås med dem längre perioder nu under semestern så svårt att undvika att säga något här också. Andra tänkte jag vänta ett tag med att berätta för, troligtvis till största risken är över iallafall.

Skriver under på att kaffe är fruktansvärt motbjudande. Kan iofs ha med värmen att göra, men mår illa så fort jag tänker på det. Mår också illa av vår ena handtvål som sambon har fått byta ut 🤮och typ korv och salami som nu är förbjudet i vår kyl 🙄
 
Vecka 10+0 idag. Känns som en milstolpe 😉 Imorgon börjar jag jobba igen efter 5 veckor sjukskrivning/ semester. Vet att det kommer bli en del frågor om varför jag varit sjukskriven, men har bestämt mig för att försöka svara att jag inte vill prata om det. Nånstans känns det lättare att börja jobba när jag vet att det inte är jobb till nästa sommar (förhoppningsvis).

Trodde att fler skulle börja ansluta sig till vår tråd, men det kommer väl.
 
Fick rejält ont i magen i går kväll. Blev så rädd och nojig ffa för missfall men även för att det skulle accelerera och bli som förra gången då jag blev inlagd. Naturligtvis var sambon (som är läkare) jour och inte hemma. Tog två alvedon, sov några timmar, vaknade vid 01 och var säkert vaken 1,5h, men kände inte att jag var så dålig att jag ville åka in till akuten. Hade ont när jag vaknade i morse, men det släppte efter nån timme och när jag hade telefontid med kk hade det släppt så vi bestämde att vi inte bokar nån koll idag. Nu känns det bättre igen även om jag är spänd över buken. Hoppas på en okej natt. Sambon är iaf hemma i natt vilket är en trygghet för mig...
 
Fick rejält ont i magen i går kväll. Blev så rädd och nojig ffa för missfall men även för att det skulle accelerera och bli som förra gången då jag blev inlagd. Naturligtvis var sambon (som är läkare) jour och inte hemma. Tog två alvedon, sov några timmar, vaknade vid 01 och var säkert vaken 1,5h, men kände inte att jag var så dålig att jag ville åka in till akuten. Hade ont när jag vaknade i morse, men det släppte efter nån timme och när jag hade telefontid med kk hade det släppt så vi bestämde att vi inte bokar nån koll idag. Nu känns det bättre igen även om jag är spänd över buken. Hoppas på en okej natt. Sambon är iaf hemma i natt vilket är en trygghet för mig...

Läskigt! Hoppas verkligen att det inte är någon fara och att du fortsatt känner dig bättre :heart
 
Mars
2- KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
18 - Flixon, 31 år, 2a barnet.

April
2 - elinapril, 30 år, 2a barnet.
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet

Maj
 
Kul med fler i gruppen @Aprilbarn :) Jag har fått bokat tid till barnmorska nu. Fick tid när jag är i v9. Vill gärna hinna få en tid till kub. Men borde väl hinnas med hoppas jag. Mår lite smått illa några gånger om dagen och brösten är nästan en storlek större redan. :o
 
Mars
2- KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
18 - Flixon, 31 år, 2a barnet.

April
2 - elinapril, 30 år, 2a barnet.
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet

Maj
 
Nu ansluter jag äntligen till en gravidtråd efter att ha läst dessa i många månader. Jag plussade världens svagaste streck som man väldigt nätt och jämnt kunde se för tre dagar sedan, men igår på BIM + 1 kunde plusset knappt bli tydligare. Jag har känt det på mig så jag har vant mig lite med tanken men min man blev mer chockad och känslosam än jag trodde när jag berättade igår ikväll. :) Jag känner mig inte så sugen på frukost men annars är allt lugnt än så länge.
 
Mars
2- KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
18 - Flixon, 31 år, 2a barnet.

April
2 - elinapril, 30 år, 2a barnet.
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet

Maj
 
Igår fick jag känna på första mentala hormon-spökningen. Det var fordonsuppvisning i närheten och när jag hemifrån gården såg ett fordon åka förbi fick jag kämpa mot tårarna när jag tänkte på att det står folk och väntar och blir glada när den kommer, haha! Tydligen så himla FINT att gråten var nära en stund. :laugh: Ja jösses, jag kommer nog bli intressant att umgås med om det ska fortsätta på det här viset...
 
Igår fick jag känna på första mentala hormon-spökningen. Det var fordonsuppvisning i närheten och när jag hemifrån gården såg ett fordon åka förbi fick jag kämpa mot tårarna när jag tänkte på att det står folk och väntar och blir glada när den kommer, haha! Tydligen så himla FINT att gråten var nära en stund. :laugh: Ja jösses, jag kommer nog bli intressant att umgås med om det ska fortsätta på det här viset...

Jag fick tårar i ögonen när jag läste att den svenska ponny som mäts för stor på EM fick rida dressyren utom tävlan innan de andra...

Förra graviditeten räckte det nästan med en söt kattunge 😆😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
20 245
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 668
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
412
· Visningar
43 719
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 106
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp