Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick tårar i ögonen när jag läste att den svenska ponny som mäts för stor på EM fick rida dressyren utom tävlan innan de andra...

Förra graviditeten räckte det nästan med en söt kattunge 😆😂

Rimlig reaktion över kattungar dock, haha! Men å, det var ju faktiskt väldigt fint men ponnyn :love:
 
Phu, nu har jag ringt barnmorskemottagningen och fått en tid om två veckor för hälsosamtal. Jag avskyr att prata i telefon så skönt att detta är över. :p

Igår berättade jag för min mamma. :love: Elakt bara att hon får hålla det för sig själv ett gäng veckor, haha! Det får hon nog kämpa lite med. :D
 
Två veckor kvar till KUB. Vill att tiden dit ska gå fort! Vi vill inte berätta för våra familjer förrän efter det och det skulle kännas bra att berätta på jobbet efter det. Just nu blir det mycket undanflykter från min sida när folk frågar om min sjukskrivning, det finns vissa ärenden jag inte vill ta eftersom det inte känns långsiktigt etc.

Chefen kom in och pratade idag om ett ärende och då påminde jag om att jag förhoppningsvis ska gå hem i mitten av februari. Då frågade han om det var okej att han berättade för vår teamsamordnare, men jag sa att jag gärna ville se nästa ultraljud innan. Vilket han förstod. Sen sa han att han hade gått som på nålar fram till v. 12 med båda sina barn så han förstod precis. Han är fin alltså 👍🏻
 
2 veckor till KUB här med! Familjerna vet redan, men jag vill kunna berätta på jobbet eftersom det är rätt mycket som måste ändras i planeringen. Och så vill jag att närmsta arbetsgruppen ska veta, eftersom jag går runt och känner mig som en zombie :p ena kollegan fattade nog förra veckan när jag köpte nikotinfritt "snus", hon känner mig :laugh:
 
2 veckor till KUB här med! Familjerna vet redan, men jag vill kunna berätta på jobbet eftersom det är rätt mycket som måste ändras i planeringen. Och så vill jag att närmsta arbetsgruppen ska veta, eftersom jag går runt och känner mig som en zombie :p ena kollegan fattade nog förra veckan när jag köpte nikotinfritt "snus", hon känner mig :laugh:

Jag har faktiskt peppar, peppar... börjat må bättre och är inte lika illamående längre även om jag tar lergigan ibland. Vi ska på utflykt med jobbet och då kom frågan om önskekost upp. Jag äter inte kött och ”gillar inte” rökt lax, sushi och brie och blåmögelost.

Hehe. Tror att kollegan har fattat vinken 😂
 
Jag har faktiskt peppar, peppar... börjat må bättre och är inte lika illamående längre även om jag tar lergigan ibland. Vi ska på utflykt med jobbet och då kom frågan om önskekost upp. Jag äter inte kött och ”gillar inte” rökt lax, sushi och brie och blåmögelost.

Hehe. Tror att kollegan har fattat vinken 😂
Ja mitt illamående är också borta! Istället är jag så hungrig :o och fortfarande trött...

Haha, den är svår att ducka ;)
 
Känns inte som att jag gör annat än skriver i tråden idag, men måste nämna att jag äntligen börjar jag se ljuset i tunneln. Eftersom jag varit överstimulerad så har jag i över 5 veckors tid tagit blodförtunnande spruta varje! dag. Jag är så less. Det gör ont vilket gör att jag ligger som på nålar varje dag när sambon ska sticka. Det är typ som ett getingstick varje dag. Dessutom får jag sjuka blåmärken över hela magen så jag inte vekar ha bikini på hela sommaren. Nu är det tolv dagar kvar. Säger nån att jag av nån anledning ska fortsätta efter det vet jag inte vad jag gör. Slut på klagomål.
 
Känns inte som att jag gör annat än skriver i tråden idag, men måste nämna att jag äntligen börjar jag se ljuset i tunneln. Eftersom jag varit överstimulerad så har jag i över 5 veckors tid tagit blodförtunnande spruta varje! dag. Jag är så less. Det gör ont vilket gör att jag ligger som på nålar varje dag när sambon ska sticka. Det är typ som ett getingstick varje dag. Dessutom får jag sjuka blåmärken över hela magen så jag inte vekar ha bikini på hela sommaren. Nu är det tolv dagar kvar. Säger nån att jag av nån anledning ska fortsätta efter det vet jag inte vad jag gör. Slut på klagomål.
Jag hade nog varit betydligt gnälligare i ditt läge, det låter verkligen inte kul! Skönt att det börjar närma sig slutet nu :)
 
Hej! :) Får jag vara med? BF 30/3 med fjärde barnet vilket känns lite overkligt. Typ att kan man få ha sån tur en gång till? Mår lite illa av och till, är hungrig jämt, trött och har redan fogvärk till och från. Imorgon ska jag på inskrivning hos mvc och nästa torsdag har jag bokat ett tidigt UL för att förhoppningsvis få se liv där inne - som sagt, det känns lite overkligt, trots att jag gjort detta några gånger nu ;)



Mars
2- KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
18 - Flixon, 31 år, 2a barnet.
30 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
2 - elinapril, 30 år, 2a barnet.
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet

Maj
 
Hej! :) Får jag vara med? BF 30/3 med fjärde barnet vilket känns lite overkligt. Typ att kan man få ha sån tur en gång till? Mår lite illa av och till, är hungrig jämt, trött och har redan fogvärk till och från. Imorgon ska jag på inskrivning hos mvc och nästa torsdag har jag bokat ett tidigt UL för att förhoppningsvis få se liv där inne - som sagt, det känns lite overkligt, trots att jag gjort detta några gånger nu ;)



Mars
2- KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
18 - Flixon, 31 år, 2a barnet.
30 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
2 - elinapril, 30 år, 2a barnet.
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet

Maj

Välkommen!

Är lite imponerad (och smått avundsjuk) över er som orkar så många graviditeter och barn!
Har inte alls varit självklart att jag ville bli gravid igen.

Ser ut att vi är ett helt gäng som ska på inskrivning imorgon 😊
 
Välkommen!

Är lite imponerad (och smått avundsjuk) över er som orkar så många graviditeter och barn!
Har inte alls varit självklart att jag ville bli gravid igen.

Ser ut att vi är ett helt gäng som ska på inskrivning imorgon 😊

Tack :) Haha jadu, ibland kan en undra vad en tänker och om en egentligen riktigt orkar... ;) Efter tredje, som fyller 4 nu i höst, så var vi nöjda och överens om att vi var klara. Men sen har längtan smugit sig på igen... :o Men sen får det allt vara nog - jag är snittad två gånger så det blir ju planerat snitt igen, och fler än tre vill jag nog inte utsätta kroppen för.
 
Hej allesammans! :)

Jag hoppar gärna också in i tråden.
Plussade för några veckor sedan på BIM, och är nu i vecka 9 (8+1).
Hittills har jag känt mig rätt illamående, men i övrigt märker jag inte av så mycket av graviditeten.
Inskrivningssamtal är bokat i slutet av augusti, men det är också det enda som är inbokat.
Allt är så nytt, men jag antar att allt klarnar med tiden. :D
 
Mars
2- KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
18 - Flixon, 31 år, 2a barnet.
26 - Panamera, 25 år, 1a barnet
30 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
2 - elinapril, 30 år, 2a barnet.
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet

Maj
 
Igår natt sov jag 10 timmar och hade en ganska lugn dag och jobbade sex timmar men var helt slut och började gråta på kvällen på grund av att jag var helt övertrött. Hittills idag känns det lite bättre med energin och snart får jag långhelg och det känns så välbehövligt. :)

En trevlig bieffekt är att min hud i ansiktet blivit bättre. Jämnare och lugnare. Jag var beredd på att den skulle bli sämre, tycker jag läst om att till och med en del som aldrig haft några problem med hyn kan börja få det i och med graviditet så jag var beredd på det värsta. Det ändras säkert med tiden men jag är glad åt förbättringen för stunden i alla fall!

Om jag förstått och räknat rätt ska ett litet hjärta börja picka omkring nu. :love:
 
En fråga ang KUB. Jag har tid för ultraljud 28/8. Då kommer jag vara i 13+2 eller 13+4 beroende på om man räknar från BIM eller från äggplock. Känns sent! När jag ringde och beställde tiden sa de att jag kunde lämna blodprov som på fredag, 4 dagar innan men eftersom jag ska på begravning ringde sambon och frågade om jag kan ta dem idag. Då sa de att det är osäkert om det räcker att ta dem idag för att ha dem klara till på tisdag.

Ni som gjort KUB tidigare. Hur många dagar har det tagit för er att få proverna klara?
 
Jag har haft det oförskämt bra fram tills i förrgår, men nu mot slutet av v 6 börjar illamåendet krypa fram. Inte jätteilla, än så länge i alla fall, men så att det känns att det ligger där och lurar hela tiden. Har ni några knep mot illamående? Jag läste att det kunde hjälpa att suga på karameller, av någon anledning? Jag får väldigt lätt kväljningar också, till och med om jag är ute och går och börjar andas med öppen mun och luften åker bak mot svalget är det nära till kväljningar. Why?! :crazy: Lite kämpigt att få i sig vitamin-pillrena nu.

Jag tar tillbaka det där med hyn förresten, den är inte vacker längre. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
20 204
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 668
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
412
· Visningar
43 682
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 106
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp