Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså kom igen kroppen :angel: åt frukost idag vid 8-tiden. Tidig lunch vid 10.15 då jag skulle åka till jobbet kl 11. Blev inte mätt på lunchen så slängde i mig en knäckemacka + frukt också. Fick sedan akutäta en macka på jobbet vid 12.30. Och sedan akutköpa en korv på vägen hem från jobbet vid 16 :laugh: åt middag kl 17.30. Nu sitter jag här jättehungrig igen... :d

I förrgår var min extra frukost och förmiddagsfika slut kl 8.05 :D
 
Är det fler här som är sjuka mycket? Tänker på det nedsatta immunförsvaret.. var ordentligt förkyld i september, nu har jag åkt på något igen. Varit krassslig resp. ordentligt förkyld i en och en halv vecka nu, och det ger sig inte! Så less! :yuck:
 
Även om bebis kommer ärva de flesta kläder, måste hon ju få nånting nytt... :love:
IMG_20181027_152324.jpg


@Undeniable jag har nu gått från oftast täppt näsa till rinnsnuva, men lyckats ducka riktiga förkylningar hittills. Tänker dock vaccinera mig mot influensa när vaccinet kommer, för säkerhets skull. Krya på dig!
 
Jag är väldigt sällan sjuk, mitt starka immunförsvar verkar inte paverkas av graviditeter heller.
Min man verkar ha tagit den biten istället, han har ocksa starkt immunsförsvar i vanliga fall men för tva veckor sen hade han halsfluss och nu är han genomförkyld.
 
Är det fler här som är sjuka mycket? Tänker på det nedsatta immunförsvaret.. var ordentligt förkyld i september, nu har jag åkt på något igen. Varit krassslig resp. ordentligt förkyld i en och en halv vecka nu, och det ger sig inte! Så less! :yuck:
Jag har alltid kasst rätt immunförsvar och brukar ha som "standard" att bli rejält och långdraget sjuk (alltså må svindåligt, bli sängliggandes och orka absolut inget) åtminstone ett par gånger varje vinter. För två år sen lyckades jag med konststycket att få influensa x 2 under en tremånadersperiod :crazy: Så jag kommer definitivt att ta influensavaccinet när det kommer. Det blir inte direkt bättre av att vara gravid så jag fasar lite för denna vinter, med tre barn i skola och förskola... :eek: just nu är jag förkyld sen snart 2 veckor tillbaka. Håller på och detoxar från nässprayen nu, blir alltid dyngtät av förkylningar och inte heller det blir ju bättre av graviditet. Och sjuksäsongen har ju jämt bara börjat....
 
Även om bebis kommer ärva de flesta kläder, måste hon ju få nånting nytt... :love:

Såklart! Jag sålde undan en hel del babykläder efter trean, för vi hade inte tänkt oss några fler :angel: det som är kvar befinner sig på vinden, det känns liite tidigt än men så småningom blir det att inventera vad som blir kvar och vad som behöver kompletteras med. :)
 
Femman kommer nog ocksa fa lite nytt, framförallt har vi inte ngr sommarkläder i mindre storlek. Men en grund har vi sa börjar med det sa köper vi sen när vi märker vad som behövs. Jag har ocksa gjort sa med alla barnen att "aka-hem-fran-sjukhuset-kläderna" är deras egna, ingen av syskonen har använt det plagget.
 
Är det fler här som är sjuka mycket? Tänker på det nedsatta immunförsvaret.. var ordentligt förkyld i september, nu har jag åkt på något igen. Varit krassslig resp. ordentligt förkyld i en och en halv vecka nu, och det ger sig inte! Så less! :yuck:

Nej jag har inte varit sjuk än och brukar i princip alltid klara mig trots sjuk sambo då och då samt ett jobb bland mycket folk. Hoppas det håller i sig. Jag läste att gravida rekommenderas ta influensavaccin men jag vet inte hur jag ska göra... Ska alla ni andra ta det? Jag är så löjlig med sådant där, vill helst inte ta sådant. Blir nojig.

Krya på dig Undeniable! :heart
-------------------------
Jag hörde förresten något så fascinerande, att en person som aldrig kunnat vara ute när någon i närheten klippte gräs pga allergi plötsligt själv kunde klippa gräs när hon var gravid helt utan problem. Hon var även allergisk mot en massa sorters frukt men inte under graviditeten, då kunde hon äta allt. Efter förlossningen kom dock alla allergier tillbaka direkt... Kroppen, så himla konstig och fantastisk.
 
Nej jag har inte varit sjuk än och brukar i princip alltid klara mig trots sjuk sambo då och då samt ett jobb bland mycket folk. Hoppas det håller i sig. Jag läste att gravida rekommenderas ta influensavaccin men jag vet inte hur jag ska göra... Ska alla ni andra ta det? Jag är så löjlig med sådant där, vill helst inte ta sådant. Blir nojig.

Krya på dig Undeniable! :heart
-------------------------
Jag hörde förresten något så fascinerande, att en person som aldrig kunnat vara ute när någon i närheten klippte gräs pga allergi plötsligt själv kunde klippa gräs när hon var gravid helt utan problem. Hon var även allergisk mot en massa sorters frukt men inte under graviditeten, då kunde hon äta allt. Efter förlossningen kom dock alla allergier tillbaka direkt... Kroppen, så himla konstig och fantastisk.

Är mer nojjig för att inte ta det och kommer att vaccinera mig i v16 enligt rekommendationerna. Aldrig gjort det förut och har nog aldrig åkt på influensan förut, men tar hellre det säkra före det osäkra när det faktiskt finns något jag kan göra.
 
Är det fler här som är sjuka mycket? Tänker på det nedsatta immunförsvaret.. var ordentligt förkyld i september, nu har jag åkt på något igen. Varit krassslig resp. ordentligt förkyld i en och en halv vecka nu, och det ger sig inte! Så less! :yuck:

Japp :yuck: Är normalt sett extremt sällan sjuk (har exempelvis inte varit sjukskriven en enda dag på över 6 år, lyckades dock klämma in vinterkräksjukan på julafton ett år men du var jag ju ledig ändå) . Nu har jag haft förkylningssymtom i säkert 2 månader. Ibland värre och ibland lindrigare men aldrig helt bra inte hittills har jag kunnat jobba iaf. Min annars superbra immunförvar har verkligen nedreglerat. Hade ju tänkt att fortsätta jogga så långe som möjligt under graviditeten men det har inte riktigt blivit av pga förkylningarna :(

Sen är det ju andra "trevliga" symtom som illamående, uppsvälldhet, trög mage, öm i buken, andfåddhet och huvudvärk men de är väl inte "sjukdom" på samma sätt. Hittills diggar jag inte att vara gravid, saknar min annars ganska välfungerande kropp och delvis även huvud. Hade sett fram emot denna helg men har haft typ konstant huvudvärk eller illamående. Hoppas resultatet av detta känns betydligt roligare i längden :nailbiting:

Slut på gnäll :angel:
 
Nej jag har inte varit sjuk än och brukar i princip alltid klara mig trots sjuk sambo då och då samt ett jobb bland mycket folk. Hoppas det håller i sig. Jag läste att gravida rekommenderas ta influensavaccin men jag vet inte hur jag ska göra... Ska alla ni andra ta det? Jag är så löjlig med sådant där, vill helst inte ta sådant. Blir nojig.

Krya på dig Undeniable! :heart
-------------------------
Jag hörde förresten något så fascinerande, att en person som aldrig kunnat vara ute när någon i närheten klippte gräs pga allergi plötsligt själv kunde klippa gräs när hon var gravid helt utan problem. Hon var även allergisk mot en massa sorters frukt men inte under graviditeten, då kunde hon äta allt. Efter förlossningen kom dock alla allergier tillbaka direkt... Kroppen, så himla konstig och fantastisk.
Jag ska ta influensavaccin. Brukar inte göra det, men det rekommenderas ju när man är gravid och sambon som är läkare tycker absolut att jag ska ta det. Ska bara ta mig tiden att gå från jobbet...
 
Jag har aldrig haft influensa och aldrig vaccinerat mig heller (tva av de andra barnen är ocksa födda pa varen) sa jag tror inte att jag kommer vaccinera mig den här gangen heller men tänkte fraga min läkare pa mandag.

Skulle det finnas ett magsjukevaccin skulle jag däremot vaccinera oss alla direkt, det är en mardröm med manga barn.
 
Idag har minst två olika personer på jobbet undrat vart min mage är. Tydligen ser jag inte så tjock ut som jag känner mig. Hade nog lätt kunnat dölja det ett tag till ;) Går in i vecka 22 imorgon. Syns det mycket på er än?
 
Syns det mycket på er än?

Ja, jag har en ordentlig mage och är bara i v.13. Är tjock sen innan sa därför kan jag dölja det hysat. Om allt ser bra ut pa ultraljudet pa mandag tänkte vi göra graviditeten officiell da. Med första barnet tog det lang tid innan magen syntes, var nog inte fören runt v.25 det började synas för dom som kände mig.
 
Idag har minst två olika personer på jobbet undrat vart min mage är. Tydligen ser jag inte så tjock ut som jag känner mig. Hade nog lätt kunnat dölja det ett tag till ;) Går in i vecka 22 imorgon. Syns det mycket på er än?
På mig syns det om man känt mig sen innan. Har en hel del extra så magen kan fortfarande tas för bara lite mkt hull dock.
Jag hade ju gravidmage senast i mars, som inte hunnit gå tillbaka helt än så inte konstigt att jag är större tidigare nu..
Är i vecka 14 nu. Ultraljud om 3 veckor igen :nailbiting:
 
Idag har minst två olika personer på jobbet undrat vart min mage är. Tydligen ser jag inte så tjock ut som jag känner mig. Hade nog lätt kunnat dölja det ett tag till ;) Går in i vecka 22 imorgon. Syns det mycket på er än?

Jag har hunnit få en ordentlig kula! :D Växte på sig snabbt i slutet av senaste veckan typ, nu blir det nog svårt att dölja på jobbet.. är i v.16, trodde inte att jag skulle vara så här stor redan. Men så har jag ibs sen innan plus att min kropp föredrar att förvara fett på toppen av magen.. :cautious:
 
På mig syns det mer eller mindre beroende på kläder, men syns gör det. Hade ganska tydlig mage förra gången med, även om den nog är lite större denna gången ;)
 
Är ju sist ut här i tråden, v12, men tycker inte att det syns alls än. Gick upp några kilon i sommras, så än så länge är det mest bara allmänt fluff som jag försöker vänja mig vid :p
 
Nej jag har inte varit sjuk än och brukar i princip alltid klara mig trots sjuk sambo då och då samt ett jobb bland mycket folk. Hoppas det håller i sig. Jag läste att gravida rekommenderas ta influensavaccin men jag vet inte hur jag ska göra... Ska alla ni andra ta det? Jag är så löjlig med sådant där, vill helst inte ta sådant. Blir nojig.

Krya på dig Undeniable! :heart
-------------------------
Jag hörde förresten något så fascinerande, att en person som aldrig kunnat vara ute när någon i närheten klippte gräs pga allergi plötsligt själv kunde klippa gräs när hon var gravid helt utan problem. Hon var även allergisk mot en massa sorters frukt men inte under graviditeten, då kunde hon äta allt. Efter förlossningen kom dock alla allergier tillbaka direkt... Kroppen, så himla konstig och fantastisk.
Jag ska vaccinera mig. Vad är det du känner dig orolig för?
 
Idag har minst två olika personer på jobbet undrat vart min mage är. Tydligen ser jag inte så tjock ut som jag känner mig. Hade nog lätt kunnat dölja det ett tag till ;) Går in i vecka 22 imorgon. Syns det mycket på er än?
Jag var och köpte ny bh och expediten, som var sådär närgången som expediter i dyra underklädesbutiker kan vara, vägrade tro att jag var i vecka nitton. ”Var är magen, skojar du med mig?” utropade hon flera gånger. Hon satte rentav lite myror i skallen på mig och fick mig att fundera på om något var fel för en stund, men jag vet ju att det kan variera väldigt, så det slog jag snart ur hågen. Hon påstod att hon var ovan vid att någon är ”så slank” och jag som mest känner mig som en blobb! Både jag och min partner tycker min mage är enorm och det är länge sen jag kunde ha mina vanliga byxor (som iofs samtliga har hög midja, lågmidjade hade ju gått än!), men för någon som inte känner mig syns det kanske inte så mycket än.

Vi gör RUL imorgon och fick kallelsen för en vecka sen🙄, men det gick lyckligtvis att få ihop tidsmässigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 111
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 077
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
45 160
Senast: Human
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 728
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp