Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom jag är under 35 erbjuds jag inte KUB, vet att det är annat i andra landsting men inte här. Bor smått avsides och det kryllar inte av privata aktörer, dom jag har pratat med har fullbokat till slutet av november och då är det nästan dags för RUL ändå.
Vad synd! Men då får du försöka tänka att det faktiskt mycket väl kan vara normalt, så länge du inte blöder eller så finns det ju egentligen inget skäl till oro. Även om jag helt och fullt förstår känslan. Jag hade symtom, men inte sådär vrålmycket, men valde denna grav att åka en bra bit för ett svindyrt privat UL bara för att få se att där fanns liv. Fast i ärlighetens namn är det ju ingen garanti det heller.
 
Känner inga rörelser, har för mig att jag kände tidigt med sonen trots första barnet och moderkaka i framvägg... hade varit mysigt med något livstecken.

Värsta illamåendet är över med denna mataversion...... kan för mitt liv inte komma på en enda maträtt som jag inte mår dåligt av blotta tanken på än mindre är SUGEN på.

Gick upp 30 kg förra grav, hittills har jag gått ner 2 denna. Utan att egentligen kräkas. :(
 
Du säger precis samma som min barnmorska och alla andra snälla människor i min närhet :love: Försöker ta det med ro men ibland slår demonerna till och jag går in på familjeliv och läser skräckhistorier :angel:

Nej finns ju aldrig några garantier för någonting, jäkla unge som man ska oroa sig för från verkligen dag ett :cautious:

Vad synd! Men då får du försöka tänka att det faktiskt mycket väl kan vara normalt, så länge du inte blöder eller så finns det ju egentligen inget skäl till oro. Även om jag helt och fullt förstår känslan. Jag hade symtom, men inte sådär vrålmycket, men valde denna grav att åka en bra bit för ett svindyrt privat UL bara för att få se att där fanns liv. Fast i ärlighetens namn är det ju ingen garanti det heller.
 
Känner inga rörelser, har för mig att jag kände tidigt med sonen trots första barnet och moderkaka i framvägg... hade varit mysigt med något livstecken.

Värsta illamåendet är över med denna mataversion...... kan för mitt liv inte komma på en enda maträtt som jag inte mår dåligt av blotta tanken på än mindre är SUGEN på.

Gick upp 30 kg förra grav, hittills har jag gått ner 2 denna. Utan att egentligen kräkas. :(


Meh, ogilla på illamåendet :down: Har du gjort ultraljud eller har du tid snart?
 
*Gnäll*

Usch, jag blir så frustrerad av att inte duga något till! :down: Blir liksom så uppenbart efter några lediga dagar...för i ett hem med tre barn finns ju alltid något att greja med (och vi bor på en gård i ett gammalt hus - säger väl allt om att det alltid finns saker att göra ;)). Igår plockade jag in tvätt och skruvade isär en soffa vi ska kasta, resultat en massa sammandragningar och helt förstörd i fogarna... inte ens något tungt, bara att jag hållit igång ett tag. Undrar hur länge det funkar att jobba öht? Mår inte mentalt bra av att vara så inaktiv och man blir ju ingen toppenpartner/mamma då heller...
 
Du säger precis samma som min barnmorska och alla andra snälla människor i min närhet :love: Försöker ta det med ro men ibland slår demonerna till och jag går in på familjeliv och läser skräckhistorier :angel:

Nej finns ju aldrig några garantier för någonting, jäkla unge som man ska oroa sig för från verkligen dag ett :cautious:
Familjeliv gör man bäst i att hålla sig borta ifrån :D (säger hon som också läser där... :angel:) Och jo men så är det verkligen. Tyvärr! Oron tar inte slut bara för att man sett liv på UL liksom. Det har bara börjat, peppigt va :angel: Nä men det här kroppsanalyserandet och grubblandet som präglar tidig graviditet är riktigt drygt, det har jag alltid tyckt. Men här erbjuds iaf alla UL i v 12.
 
Idag har vi köpt barnvagn! Väääldigt tidigt, men vi tycker om att ha saker fixade :D
Imorgon blir min graviditet officiell för alla på jobbet, ska bli sååå skönt att inte behöva dölja det längre, samtidigt lite nervöst..
 
*Gnäll*

Usch, jag blir så frustrerad av att inte duga något till! :down: Blir liksom så uppenbart efter några lediga dagar...för i ett hem med tre barn finns ju alltid något att greja med (och vi bor på en gård i ett gammalt hus - säger väl allt om att det alltid finns saker att göra ;)). Igår plockade jag in tvätt och skruvade isär en soffa vi ska kasta, resultat en massa sammandragningar och helt förstörd i fogarna... inte ens något tungt, bara att jag hållit igång ett tag. Undrar hur länge det funkar att jobba öht? Mår inte mentalt bra av att vara så inaktiv och man blir ju ingen toppenpartner/mamma då heller...

Du ägnar ju faktiskt 24 timmar av dygnet åt att producera en liten människa också! :heart Jag förstår att det är frustrerande, själv är jag inne i en period där jag är så infernaliskt trött mest hela tiden och det känns sådär när man får prioritera bort saker bara för att ligga och sova på soffan :o Men samtidigt försöker jag tänka att det är en övergående period, och att det förhoppningsvis resulterar i något bra i slutändan :heart
Finns det inget annat som kanske behöver göras men som inte är så fysiskt som du kan sysselsätta dig med istället?
 
Du ägnar ju faktiskt 24 timmar av dygnet åt att producera en liten människa också! :heart Jag förstår att det är frustrerande, själv är jag inne i en period där jag är så infernaliskt trött mest hela tiden och det känns sådär när man får prioritera bort saker bara för att ligga och sova på soffan :o Men samtidigt försöker jag tänka att det är en övergående period, och att det förhoppningsvis resulterar i något bra i slutändan :heart
Finns det inget annat som kanske behöver göras men som inte är så fysiskt som du kan sysselsätta dig med istället?

Tack för de orden snälla du :love: jo visst finns det väl saker att göra som inte är av fysisk natur också. Men jag är ju inte bara fysiskt ofärdig utan också galet trött och orkeslös. Säkert delvis pga att jag är så inaktiv men också rätt och slätt pga graviditeten (plus att man ju blir sliten av daglig värk, dålig nattsömn osv). Så jag har liksom inte energi att ta för mig så mycket. Allt är jobbigt typ. Läser en kurs på 25% om kost under graviditet och amning (passande :p) så det grejar jag lite med men är glad att den inte är på högre procent för det skulle jag inte orka.

Men visst borde man inte vara så hård mot sig själv, det är ju en stor påfrestning att vara gravid och tiden det varar är begränsad. Är väl bara att det känns så himla länge i mitt fall. Det är drygt 5 månader kvar än liksom.
 
Idag har vi köpt barnvagn! Väääldigt tidigt, men vi tycker om att ha saker fixade :D
Imorgon blir min graviditet officiell för alla på jobbet, ska bli sååå skönt att inte behöva dölja det längre, samtidigt lite nervöst..

Wow, ja vissa är ute i tid! :D Jag började titta lite på barnvagnar men kände att det är en himla djungel. Det enda jag kom fram till är att jag ska köpa en begagnad för jag är nog alldeles för snål för en ny, haha! Vad blev det för sort? :) Skönt att ha det gjort att berätta för alla på jobbet! Jag har berättat för personalchefen, men resten har jag kvar. Skjuter liksom upp det en dag i taget... Svårt att dölja snart, måste ta tag i det.

----

Nu är det omöjligt att stänga mina vanliga byxor. Känns som en milstolpe, haha! Min kille lyfte min tröja igår och utbrast "holy f*ck!" :laugh: Han var inte riktigt beredd på att magen faktiskt börjat ta lite form nu. :p Jag köpte ett par jättesköna typ "yogabyxor" så det är förmodligen de jag kommer leva i hädanefter. När är det man normalt kan börja vänta att känna första rörelserna från bebisen?
 
Jag har känt rörelser relativt sent med alla fyra, runt v.20-22.

Med barn 3 köpte vi en ny barnvagn, köpte den redan i v.16 da för just den modellen jag ville ha fanns sällan begagnad och ny för dyr. Nu funderar vi pa om vi klarar oss utan syskonvagn, min man är övertygad att vi gör det jag är mer tveksam.
 
Så olika när man känner rörelser. Med första kände jag inte ett dugg förrän v 22. Med de andra har jag känt lite diffust innan RUL men tydliga rörelser först någon gång efter. Placenta i framvägg med alla tre. Med denna har jag känt små "pet" sedan flera veckor tillbaka (men väldigt sporadiskt), och de senaste dagarna lite tydligare fisksprattel vid några tillfällen :love: Är nu i v 18.
 
Det stämmer bra! Det gick jättebra :love::banana:. Allt såg ut som det skulle och vi fick två ultraljud till bokade, ett i november och ett i december. BF är 5/5 :bump::heart
Helt underbar bm som gjorde ul!!

Lyckades även tillslut få blodproven klara, efter MÅNGA försök.
Vad skönt att ni får fler ultraljud, måste ge en liten trygghet i alla fall, även om jag misstänker att oron alltid kommer finnas där.
Heja bebis!
 
Ultraljud även här idag, en liten tjej som verkade pigg och frisk :love: storasyster blev väldigt nöjd över att det är en lillasyster som gömmer sig därinne :D fast hon tycker det tar för lång tid innan den kommer ut... Jag håller med henne! Fogarna har varit helpaj i tre dagar nu, jag hoppas det lättar lite snart. Imorgon är jag ledig och ska bara vila!
 
Vad skönt att ni får fler ultraljud, måste ge en liten trygghet i alla fall, även om jag misstänker att oron alltid kommer finnas där.
Heja bebis!
Jätteskönt att det inte var några problem alls med ultraljuden!
Sen hoppas jag att bebis har börjat kännas mer efter RUL samt hörs med dopplern efter det..
 
Ultraljud även här idag, en liten tjej som verkade pigg och frisk :love: storasyster blev väldigt nöjd över att det är en lillasyster som gömmer sig därinne :D fast hon tycker det tar för lång tid innan den kommer ut... Jag håller med henne! Fogarna har varit helpaj i tre dagar nu, jag hoppas det lättar lite snart. Imorgon är jag ledig och ska bara vila!

Åh va mysigt :)
Jag vill också veta kön, men det var för tidigt på mitt ultraljud i v. 14 så jag hoppas det går på nästa när jag hunnit gå till v. 19 :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
20 049
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 664
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
412
· Visningar
43 601
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 102
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp