Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wow, ja vissa är ute i tid! :D Jag började titta lite på barnvagnar men kände att det är en himla djungel. Det enda jag kom fram till är att jag ska köpa en begagnad för jag är nog alldeles för snål för en ny, haha! Vad blev det för sort? :) Skönt att ha det gjort att berätta för alla på jobbet! Jag har berättat för personalchefen, men resten har jag kvar. Skjuter liksom upp det en dag i taget... Svårt att dölja snart, måste ta tag i det.

----

Nu är det omöjligt att stänga mina vanliga byxor. Känns som en milstolpe, haha! Min kille lyfte min tröja igår och utbrast "holy f*ck!" :laugh: Han var inte riktigt beredd på att magen faktiskt börjat ta lite form nu. :p Jag köpte ett par jättesköna typ "yogabyxor" så det är förmodligen de jag kommer leva i hädanefter. När är det man normalt kan börja vänta att känna första rörelserna från bebisen?

Ja det är en jättedjungel! Vi var helt lost första gången vi gick in i en butik..vilket var förra helgen, vi bestämda oss fort antar jag :p Men kolla, känn igenom, ta isär alla, känn på knappar.. i slutändan gick vi på den som passade vår längd bäst!
Vi köpte begagnat, sparade ca halva priset :up: var lite därför vi köpte den så pass tidigt, var ett för bra erbjudande för att vänta.. precis i den färgen vi ville ha och allt :heart
 
Alltså kom igen kroppen :angel: åt frukost idag vid 8-tiden. Tidig lunch vid 10.15 då jag skulle åka till jobbet kl 11. Blev inte mätt på lunchen så slängde i mig en knäckemacka + frukt också. Fick sedan akutäta en macka på jobbet vid 12.30. Och sedan akutköpa en korv på vägen hem från jobbet vid 16 :laugh: åt middag kl 17.30. Nu sitter jag här jättehungrig igen... :d
 
Vill bara påminna om att det redan finns trådar om barnvagnar och om dessa inte har svar på era frågor - starta gärna nya trådar istället för att diskutera här /mod
 
Det där känner jag igen, Ja88. Jag kan ocksa äta hela tiden men bara väldigt fa saker. All lagad mat far mig att ma illa men "frukostmat", typ mackor, gröt, yoghurt skulle jag kunna äta hela tiden.
 
Lite läskig dag igår. Stod och hackade lök, allt frid och fröjd när det plötsligt bara small till och jag kände mig jättetörstig och sekunden senare tänkte jag att jag kommer spy om max tre sekunder. Sprang in till toan men där hände ingenting. Jag satt på golvet ett par minuter och efteråt kändes det lite konstigt i kroppen men det gick snart över.

På kvällen var jag på jobbet och plockade upp en låda med varor när det plötsligt kändes som det brände till i hela ansiktet i kanske 10 sekunder, sedan släppte det. Efteråt kände jag mig helt slut.

På kvällen kände jag mig illamående. Gått in i v 16 nu och hört att illamående kan komma tillbaka ungefär nu men jag vägrar ha tillbaka eländet igen. :(

Jag funderar på om de konstiga känslorna igår har med graviditeten att göra eller om det är något annat knas.

Förresten i v 16, borde man ha fått kallelse till ultraljud då?
 
Lite läskig dag igår. Stod och hackade lök, allt frid och fröjd när det plötsligt bara small till och jag kände mig jättetörstig och sekunden senare tänkte jag att jag kommer spy om max tre sekunder. Sprang in till toan men där hände ingenting. Jag satt på golvet ett par minuter och efteråt kändes det lite konstigt i kroppen men det gick snart över.

På kvällen var jag på jobbet och plockade upp en låda med varor när det plötsligt kändes som det brände till i hela ansiktet i kanske 10 sekunder, sedan släppte det. Efteråt kände jag mig helt slut.

På kvällen kände jag mig illamående. Gått in i v 16 nu och hört att illamående kan komma tillbaka ungefär nu men jag vägrar ha tillbaka eländet igen. :(

Jag funderar på om de konstiga känslorna igår har med graviditeten att göra eller om det är något annat knas.

Förresten i v 16, borde man ha fått kallelse till ultraljud då?
Blodtrycksfall? Hade lågt blodtryck under graviditeten, särskilt runt vecka 12-20. Kunde stå eller sitta och göra inget (en gång stod jag och vispade ägg till en kaka, med elvisp så inget jobbigt) och så bara svartnade det för ögonen och jag blev illamående och kallsvettig och fick sätta mig rätt ner på köksgolvet.

Man kan vara törstig vid lågt blodtryck också lärde jag mig. Drack massor de dagar det var som värst.
 
Blodtrycksfall? Hade lågt blodtryck under graviditeten, särskilt runt vecka 12-20. Kunde stå eller sitta och göra inget (en gång stod jag och vispade ägg till en kaka, med elvisp så inget jobbigt) och så bara svartnade det för ögonen och jag blev illamående och kallsvettig och fick sätta mig rätt ner på köksgolvet.

Man kan vara törstig vid lågt blodtryck också lärde jag mig. Drack massor de dagar det var som värst.

Ja då kanske det kan stämma med blodtrycksfall. Jag hade lågt blodtryck i tonåren men minns inte så konstiga symtom, minns bara att jag blev vinglig och ibland vaknade upp på köksgolvet :grin: Skönt att ha ett namn på det, det blir så mycket läskigare när man inte har en aning. Ska hälla i mig vatten och läsa mer om det. Tack! :)
 
Förresten i v 16, borde man ha fått kallelse till ultraljud då?

Det där verkar himla olika i olika landsting och olika Mvc. Jag fick datum för både KUB och RUL vid inskrivningen. Sen ändrades RUL vid KUB då jag var kortare gången än de beräknat. (Uppsala)

Förra gången fick jag kallelse per post typ 1 mån innan tiden. (Stockholm)

Jag tycker ju att man borde få besked i hyfsad tid så man kan planera med jobb etc så jag hade nog ringt och hört om jag var du.
 
Det där verkar himla olika i olika landsting och olika Mvc. Jag fick datum för både KUB och RUL vid inskrivningen. Sen ändrades RUL vid KUB då jag var kortare gången än de beräknat. (Uppsala)

Förra gången fick jag kallelse per post typ 1 mån innan tiden. (Stockholm)

Jag tycker ju att man borde få besked i hyfsad tid så man kan planera med jobb etc så jag hade nog ringt och hört om jag var du.

Idag kom brevet! :D 19 november är det dags. :)
 
@Anno Fy, det är verkligen inte roligt när den hamnar i kläm. I helgen gjorde det riktigt ont, jag kunde knappt gå och det strålade smärta ner i hela benet. Fick typ hålla i mig i sadeln för att ens kunna rida lätt i trav. Sen googlade jag fram en stretchövning som verkligen har hjälpt! Idag var jag och hopptränade precis som vanligt igen!

Dessa här två gjorde jag 10 ggr i tre omgångar varje dag.

Ligg på rygg med utsträckta ben. Böj ena benet och ta tag om knät. Dra knät mot dig så mycket du kan medan du slappnar av. Sträck sedan ut benet mot taket så högt och rakt du kan, flexa foten. Ta gärna hjälp av någon som kan hjälpa dig räta ut benet och sträcka det så högt och rakt uppåt taket som du kan. Det ska sträcka lite i ryggen. Böj sedan benet igen och dra mot dig. Gör så 10 gg per ben med tre repetitioner varje dag.

Ligg på rygg med böjda ben.
Lägg handlfatorna under svanken. Pressa ned handflatorna så hårt du kan i intervaller.
 
Åh vad jag är trött! Får man lägga sig under skrivbordet på jobbet och sova? :angel::p

Ska till BM på måndag för prover inför KUB och hoppas att jag får en tid för UL på en gång, vad jag längtar tills det är gjort! :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
20 105
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 666
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
412
· Visningar
43 648
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 105
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp