Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det får nog vänta lite, men vad kul! Var det något roligt i dem? :D
Jag är på tok för tidig men älskar att hämta ut dom, det är som julafton :laugh:
På fyra boxar har jag fått 6 nappflaskor, tre blöjpaket, 5 nappar, våtservetter, trosskydd och massa rabattcheckar :angel:
Har beställt på sambon också så flaskor och nappar behöver vi inte köpa några :bow::grin::angel:
 
Någon mer än jag som har beställt/hämtat gratisboxar från apoteken? :rofl:

Har varit inne och kikat runt på vilka som man kan beställa ifrån, men tänker hålla mig tills vi har ett rum att lägga alla grejerna i. Lite renoveringskaos här, samtidigt som den tidigt inköpta vagnen står bredvid soffan i vardagsrummet :angel: Kankse bäst att inte skapa mer oreda! :D
 
Har varit inne och kikat runt på vilka som man kan beställa ifrån, men tänker hålla mig tills vi har ett rum att lägga alla grejerna i. Lite renoveringskaos här, samtidigt som den tidigt inköpta vagnen står bredvid soffan i vardagsrummet :angel: Kankse bäst att inte skapa mer oreda! :D
Du kan ju lägga sakerna i vagnen :angel::idea:
 
Så roligt med en pojke. Gissar att det känns lite mer verkligt när man får veta kön? Vi ska på RUL om 3 veckor. Känns som en lång väntan! Jag vill veta kön men min sambo vill inte det. Så jag vet inte hur jag ska hålla det hemligt för honom haha.

Angående vikt så har jag gått upp 2,5kg och allt sitter typ på brösten. För mig är det ganska trevligt eftersom jag alltid varit platt och bredaxlad och önskat mig lite bröst. Var tvungen att köpa ny BH nu och är numera en C kupa. Aldrig kunnat fylla ut en sån i hela mitt liv innan!

Det känns som att det kommer bli enklare att relatera till mini, nu när vi vet vad det är för kön. Även fast det inte spelar någon roll alls i slutändan, så hjälper det i alla fall oss att just skapa känslan av att det faktiskt är en liten person där inne. Och samtidigt så var det så längesen vi senast såg mini, så bara det gjorde att allt kändes mer verkligt.

Hoppas att även ditt RUL går bra när det väl är dags. Och att tiden fram tills dess flyger fram!

Haha jag hade inte lyckats med det, men då är jag i allmänhet sämst på att undanhålla saker för min sambo. Så om du är som jag, så blir det kanske en rejäl prövning :D

Vad härligt att du känner så inför hur kroppen förändrats! :bump: Önskar att jag kanske också kunde fått lite mer på brösten och rumpan, men det har istället satt sig på alla andra ställen :cautious: Haha men jag är nöjd ändå, kroppen håller ju på att tillverka en ny liten människa så den får förändra sig så som den vill under tiden.
 
[QUOTE="unicornia, post: 18731248, member: 143088" Jag vill veta kön men min sambo vill inte det. Så jag vet inte hur jag ska hålla det hemligt för honom haha.

[/QUOTE]

Med vart tredje ville jag veta men inte min man, halla det hemligt var inte sa svart men det kändes konstigt att veta när han inte visste. Barn nr 4 valde vi tillsammans att inte ta reda pa det och det kändes bra. Den här gangen är jag väldigt nyfiken, men min man vill inte veta. Far se om jag övertalar honom, annars far jag vara nyfiken till maj.
 
Nu har vi gjort första ultraljud och KUB. Inga konstigheter. Blev lite flyttat BF så uppdaterar listan (hoppas jag hittade den senaste, den var långt bak.) 6 maj är tydligen det populäraste BF i denna tråd :D

RUL bokat i december får se då om vi hade rätt med barnets kön vilket vi tror vi såg idag.

Lite läskigt och häftigt att se en minimänniska där inne och jisses vad den sprattlade.

Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
24 - Lady_D, 35 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
6 - Elin_b, 29 år, 2a barnet
1? - Safir, 31 år, 2a barnet
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
15 - unicornia, 32 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
20 - Undeniable, 29år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet

Maj
1 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
6 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
6 - Winifred, 30 år, 1a barnet
6 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
7- Turbofling, 34 år, 5te barnet
19 - Nejlica 27år, 1a barnet
 
Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
24 - Lady_D, 35 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
6 - Elin_b, 29 år, 2a barnet
1? - Safir, 31 år, 2a barnet
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
15 - unicornia, 32 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
20 - Undeniable, 29år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet

Maj
1 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
5 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
6 - Winifred, 30 år, 1a barnet
6 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
7- Turbofling, 34 år, 5te barnet
19 - Nejlica 27år, 1a barnet

Jag blev flyttad en dag på UL senast, så jag överger er 6 majare :sneaky:
Däremot var den lite för liten för att datumbestämma på skallmått, så det kan hända att vi blir flyttade på ultraljudet den 19/11, men sen är det det datumet som gäller - oavsett datum på RUL 10/12 :angel:

Med dottern född 16 gjorde vi ett tidsbestämmande UL i vecka 13, fick då 13/8. På KUB en vecka senare, samt RUL fick vi 8/8 men bm vägrade ändra. Dottern kom 8/8 :D
 
Heja sjätte maj! Kul om dom kommer i tid med :D fast sambon hoppas innerligt att det blir den fjärde maj aka ”may the fourth be with you”. Nördig? Japp. Söt? Mycket :rofl:

Inte en chans att denna här är i tid om man ser till hur sena jag och min bror var samt att det är första barnet :cautious:

Hahah det var ju kul :rofl:
 
Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
24 - Lady_D, 35 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
6 - Elin_b, 29 år, 2a barnet
1? - Safir, 31 år, 2a barnet
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
15 - unicornia, 32 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
18 - Undeniable, 29år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet

Maj
1 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
5 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
6 - Winifred, 30 år, 1a barnet
6 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
7- Turbofling, 34 år, 5te barnet
19 - Nejlica 27år, 1a barnet

Jag blev också flyttad på KUBen för ngr veckor sedan, glömde uppdatera!
 
Klockan är 09.20 och jag äter för andra gången idag. Senaste dagarna har jag varit konstant hungrig eller illamåendes mätt, det finns inget mellanting just nu.
Är dessutom konstant trött. Har börjat med järn för att se om det blir bättre :banghead:
 
Igår hade jag sammandragningar hela arbetspasset och de bara fortsatte... fick ligga på soffan hela em-kvällen för att det skulle lugna sig. Trots att det var lugnt på jobbet, dock stod/gick jag typ hela passet. Svårt att undvika, har inte så många stillasittande uppgifter... så idag är jag hemma. Vet inte vad det ska bli av det här, nu är jag ledig till onsdag och jag tänkte prova att jobba då men är det lika illa nästa vecka får jag ringa mvc och be om läkartid igen för hel sjukskrivning. Det är liksom ohållbart det här. :(
 
Klockan är 09.20 och jag äter för andra gången idag. Senaste dagarna har jag varit konstant hungrig eller illamåendes mätt, det finns inget mellanting just nu.
Är dessutom konstant trött. Har börjat med järn för att se om det blir bättre :banghead:

Det gör jag jämt, oavsett graviditet eller ej, då är det ju dags för frukost på jobbet ju! :o:p

Hoppas att järnet hjälper! Min BM pratade om att sätta in det i v20 sist jag var där, så jag antar att depåerna ändå såg hyfsat okej ut än så länge.
 
@lilleknodd2 svikare! :D Fast får ju säkert flyttat datum sen jag med, verkar som det är standard?

@Lönn och jag är förstfödd och är född tre veckor för tidigt, hade inget tålamod på den tiden heller haha. Asch vi får se

För övrigt har jag fått svar på blodproven jag tog häromsistens och mina järnvärden har dalat. Har bestämt att i brist på andra symtom så duger det och jag kan landa i att jag är preggers
 
Jag har bf 8 maj, sa nästan 7de :) Datumet gav min gynekolog pa ultraljud i v.8 men jag undrar om jag inte är ngr dagar längre egentligen, känslan säger det. Far se pa ul pa mandag. Fast sen kommer dom ju (oftast) när dom vill ända. Min första föddes 5 dagar före bf, min andra 2h efter, tredje 10 dagar före. Till nr 4 sa alla att jag inte skulle ga tiden ut, hon föddes 6 dagar efter bf sa sa var det med det.
 
Blev också flyttad ett par dgr vid KUB men avvaktar med att uppdatera till RUL om en vecka då det kanske ändras igen.

Ang att berätta - med första barnet hade jag ganska nyligen kommit ur ett 10 år långt förhållande och precis träffat min nuvarande sambo. Vi blev alltså väldigt oplanerat gravida precis i början. Jag berättade för jobbet och de närmaste vännerna men undvek att posta något announcement på fb eftersom många inte ens visste att jag och exet gått isär...

Det blev officiellt när sonen var ett par månader gammal istället.

Tyckte det var ganska skönt att ha graviditeten för oss själva och har tänkt köra på samma nu med. Annars är jag rätt offentlig på sociala medier. Tänker att det kanske kan få bli ett familjefoto i juletid där magen syns.
 
Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
11 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
24 - Lady_D, 35 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
6 - Elin_b, 29 år, 2a barnet
1? - Safir, 31 år, 2a barnet
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
15 - unicornia, 32 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
18 - Undeniable, 29år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet

Maj
1 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
5 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
6 - Winifred, 30 år, 1a barnet
6 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
7- Turbofling, 34 år, 5te barnet
19 - Nejlica 27år, 1a barnet

Passar också på att uppdatera listan då vi blivit flyttade en dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 726
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 815
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
44 312
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 221
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp