Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gått ned i vikt hittills, men nu tror jag bestämt att det har börjat vända. Från att ha varit illamående konstant och äcklats av mat har jag faktiskt börjat bli hungrig ibland och det är så skönt. Min inställning till viktuppgång är lite kluven, eftersom jag har en bakgrund med ätstörningsbesvär, men jag tror att jag ska klara ut det och oftast resonerar jag sunt i frågan.

Mina bröst har vuxit från ganska små och diskreta till vad som känns som rena rama bröstchocken. Jag kan bara inte förmå mig att köpa nya bh:ar utan går med missklädsamma och obekväma för trånga sportbilar mest eftersom det känns så onödigt att lägga dyra pengar på något jag bara kommer använda en begränsad tid. Jag lär få tänka om...

Idag har jag förresten köpt ett första gravidplagg - ett par strumpbyxor:D Jag tänker avvakta med att köpa saker till dess att jag verkligen vet vad jag behöver, men sedan igår har min annars rätt platta mage definitivt blivit rund och strumpbyxorna stramar ordentligt. Jag trodde faktiskt att det skulle dröja lite längre innan det började synas - jag är på väg in i vecka 15 nu. Syns det nåt på er än?
 
Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
24 - Lady_D, 35 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
6 - Elin_b, 29 år, 2a barnet
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet

Maj
1 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
6 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
6 - Winifred, 30 år, 1a barnet
10 - Lönn, 30 år, 1:a barnet


Hej! Hoppas få hänga på här, eller framför allt få stanna.

Har bf 6/4-19. Sedan tidigare en son född i juni -17 så jag hängde i Sommarföräldrar -17 tråden under förra grav.

Har dock en orolig känsla denna gång. Har två graviditeter sedan tidigare (en abort) och har alltid haft väldigt mycket symptom. Extrem trötthet och förlamande illamående med kräkningar. Denna gång inget så tydligt. Det kommer vågor av illamående nu och då och det gör lite ont när min son ammar (vilket han gör än). Har även en jobbig typ foglossning i höger SI-led. Annars mår jag typ som vanligt.

Kub-ul 27/9 och det känns som att jag vill stålsätta mig utifall att det skulle upptäckas ett MA/ofostrig grav etc. Så trist känsla men är livrädd att bli blåst av min egen kropp :(
Välkommen och jag förstår att känslan av ovisshet måste vara jobbig! Men visst är det väl så att det kan skilja ganska mycket i hur illamående man blir från en graviditet till en annan? Hoppas det går bra för er :heart
 
Grattis till lyckat ul! Vad kul med någon mer som har ett gäng barn sen innan :) hur gamla är syskonen?

Ettan är 9 år
Tvåan fyller 8 nu i oktober
Trean är 4,5
Fyran fyller 1 nu i oktober.

Äldsta kommer vara ungefär 10år och två månader när bebisen är beräknad.

Hur gamla är dina?
 
Senast ändrad:
Ettan är 9 år
Tvåan fyller 8 nu i oktober
Trean är 4,5
Fyran fyller 1 nu i oktober.

Äldsta kommer vara ungefär 10år och två månader när bebisen är beräknad.

Hur gamla är dina?
Äldsta är 7, tvåan är 6 och trean fyller 4 år om en vecka. Äldsta hinner bli 8 innan bebisen är beräknad. :)
 
Jag har gått ned i vikt hittills, men nu tror jag bestämt att det har börjat vända. Från att ha varit illamående konstant och äcklats av mat har jag faktiskt börjat bli hungrig ibland och det är så skönt. Min inställning till viktuppgång är lite kluven, eftersom jag har en bakgrund med ätstörningsbesvär, men jag tror att jag ska klara ut det och oftast resonerar jag sunt i frågan.

Mina bröst har vuxit från ganska små och diskreta till vad som känns som rena rama bröstchocken. Jag kan bara inte förmå mig att köpa nya bh:ar utan går med missklädsamma och obekväma för trånga sportbilar mest eftersom det känns så onödigt att lägga dyra pengar på något jag bara kommer använda en begränsad tid. Jag lär få tänka om...

Idag har jag förresten köpt ett första gravidplagg - ett par strumpbyxor:D Jag tänker avvakta med att köpa saker till dess att jag verkligen vet vad jag behöver, men sedan igår har min annars rätt platta mage definitivt blivit rund och strumpbyxorna stramar ordentligt. Jag trodde faktiskt att det skulle dröja lite längre innan det började synas - jag är på väg in i vecka 15 nu. Syns det nåt på er än?
V 16 här, jag har fått plocka fram gravidbyxor redan :D kan inte ha något som trycker på magen, och de senaste 2 veckorna är det som att den exploderat :rofl: har mest sommarkläder sen förra gången, så det får bli att köpa lite nytt tyvärr. Känns så onödigt för så kort tid!
 
Jag har gått ned i vikt hittills, men nu tror jag bestämt att det har börjat vända. Från att ha varit illamående konstant och äcklats av mat har jag faktiskt börjat bli hungrig ibland och det är så skönt. Min inställning till viktuppgång är lite kluven, eftersom jag har en bakgrund med ätstörningsbesvär, men jag tror att jag ska klara ut det och oftast resonerar jag sunt i frågan.

Mina bröst har vuxit från ganska små och diskreta till vad som känns som rena rama bröstchocken. Jag kan bara inte förmå mig att köpa nya bh:ar utan går med missklädsamma och obekväma för trånga sportbilar mest eftersom det känns så onödigt att lägga dyra pengar på något jag bara kommer använda en begränsad tid. Jag lär få tänka om...

Idag har jag förresten köpt ett första gravidplagg - ett par strumpbyxor:D Jag tänker avvakta med att köpa saker till dess att jag verkligen vet vad jag behöver, men sedan igår har min annars rätt platta mage definitivt blivit rund och strumpbyxorna stramar ordentligt. Jag trodde faktiskt att det skulle dröja lite längre innan det började synas - jag är på väg in i vecka 15 nu. Syns det nåt på er än?

Jag är i v 17+4 nu och tycker att det inte syns jättemkt på mig än. Ser mest lite rultig ut, men om jag ligger på rygg och försöker dra in magen så sticker ju magen under naveln upp iaf så visst börjar det synas 🤭

Har köpt tre par gravidbyxor. Vanliga byxor går väl nån vecka till men börjar sitta tight...
 
Jag är i v 9 men har använt gravidbyxor sen en vecka tillbaka
Jag är helt galet uppsvälld så nästan alla vanliga byxor har fått plockats bort..
Brösten har redan vuxit typ 2 storlekar så har plockat fram gamla amningsbehåar också :cautious:
 
V 14 och bara mammabyxor som gäller sen ett par veckor tillbaka. Bekvämast så, tycker det är så obehagligt när det klämmer över magen. Har en liten kula på morgonen som växer gradvis under dagen och absolut inte går att dölja på kvällarna :D
 
V 14 och bara mammabyxor som gäller sen ett par veckor tillbaka. Bekvämast så, tycker det är så obehagligt när det klämmer över magen. Har en liten kula på morgonen som växer gradvis under dagen och absolut inte går att dölja på kvällarna :D
Eller hur, det är som att magen växer med flera veckor över dagen :D
 
V 14 och bara mammabyxor som gäller sen ett par veckor tillbaka. Bekvämast så, tycker det är så obehagligt när det klämmer över magen. Har en liten kula på morgonen som växer gradvis under dagen och absolut inte går att dölja på kvällarna :D
Eller hur, det är som att magen växer med flera veckor över dagen :D
Exakt så är det för mig också! Ganska platt på morgonen, men sen allt rundare allt eftersom dagen går för att på kvällen vara supergravid. Mina vanliga byxor borde snart vara ett minne blott.:D
 
Jag har mina vanliga jeans (som var lite stora innan), men det börjar kännas lite tajt och obehagligt när det trycker över magen sa mest gar jag i mjukisbyxor. Jag pluggar pa distans sa mjukisbyxor fungerar bra.
 
Välkommen och jag förstår att känslan av ovisshet måste vara jobbig! Men visst är det väl så att det kan skilja ganska mycket i hur illamående man blir från en graviditet till en annan? Hoppas det går bra för er :heart

Tack :heart

Visst är det så! Förhoppningsvis har jag bara en himla tur och slipper värsta illamåendet. På torsdag är det dags för UL så jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning.

Jag har aldrig riktigt kommit i form efter min förra graviditet så jag såg ut att vara gravid i femte månaden redan innan. Slappa bukmuskler och 15 extrakilon kvar så jag har svårt att säga om magen syns mer nu. Gick upp 30 kg med sonen och tänkte försöka undvika det denna gång...

kan fortfarande dra in magen helt när jag ligger på rygg iaf. V 13 nu.

Rider så mycket jag orkar men har varit ganska sporadiskt sedan förra grav o sonens första år. Tycker det är obehagligt att sitta i traven redan men det är nog till stor del min bålstyrka som har gått upp i rök...
 
Ursäkta min bröstfixering, men de gör sig ständigt påminda, både genom att göra ont och genom att vara på väg att välla över BHns alla brädder konstant. Ni som varit gravida förut, hur länge växte era bröst?

Igår insåg jag att de gjort ett växtryck till. För helvete!

Enligt Changes tabell ska jag nu ha 65J och enligt Lindex 70I. Det går ju liksom inte ens att hitta och än mindre till ett vettigt pris, men jag beställde ändå tre på vinst och förlust från Changes outlet. De är inte i helt rätt storlek eftersom det inte fanns, men funkar det inte får jag returnera. De BH:ar jag har hemma är i 65C-D eller 70B-C och passar ju inte precis, så det borde ju bli lite bättre om än inte perfekt.

Läste att en del använder amnings-BH redan under graviditeten, är det någon här som gör det? Hur gör ni andra med BH? Har ni några tips till en desperat stackare som fasar för var detta ska sluta?
 
Tack :heart

Visst är det så! Förhoppningsvis har jag bara en himla tur och slipper värsta illamåendet. På torsdag är det dags för UL så jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning.

Jag har aldrig riktigt kommit i form efter min förra graviditet så jag såg ut att vara gravid i femte månaden redan innan. Slappa bukmuskler och 15 extrakilon kvar så jag har svårt att säga om magen syns mer nu. Gick upp 30 kg med sonen och tänkte försöka undvika det denna gång...

kan fortfarande dra in magen helt när jag ligger på rygg iaf. V 13 nu.

Rider så mycket jag orkar men har varit ganska sporadiskt sedan förra grav o sonens första år. Tycker det är obehagligt att sitta i traven redan men det är nog till stor del min bålstyrka som har gått upp i rök...
Håller tummrna för er på torsdag :heart
 
Mina bröst har inte växt mkt alls under ngn av graviditeterna, men har stora (85F) redan innan. Inte ens under ammningen har dom blvit mkt större, bara ngn storlek under första veckorna innan mjölkmängden stabiliserat sig. Jag ammar minstingen fortfarande men det är nog slut pa det, det gör riktigt ont nu och smärta tillsammas med illamande är lite mer än vad jag star ut med.

Jag har gatt över till amnings-bh utan bygel dom sista gravidveckorna när magen är riktigt stor för da har bygeln tryckt och gjort ont.
 
Ursäkta min bröstfixering, men de gör sig ständigt påminda, både genom att göra ont och genom att vara på väg att välla över BHns alla brädder konstant. Ni som varit gravida förut, hur länge växte era bröst?

Igår insåg jag att de gjort ett växtryck till. För helvete!

Enligt Changes tabell ska jag nu ha 65J och enligt Lindex 70I. Det går ju liksom inte ens att hitta och än mindre till ett vettigt pris, men jag beställde ändå tre på vinst och förlust från Changes outlet. De är inte i helt rätt storlek eftersom det inte fanns, men funkar det inte får jag returnera. De BH:ar jag har hemma är i 65C-D eller 70B-C och passar ju inte precis, så det borde ju bli lite bättre om än inte perfekt.

Läste att en del använder amnings-BH redan under graviditeten, är det någon här som gör det? Hur gör ni andra med BH? Har ni några tips till en desperat stackare som fasar för var detta ska sluta?

Hör till hösttråden -18 och har ett barn sen tidigare och med honom köpte jag till slut amningsbehå med bygel när jag ammade för mina bröst växte ganska mkt främst under graviditet.

Nu är jag gravid igen så nu använder jag amningsbehåerna som jag köpte när jag ammade första barnet. Mitt tips är att gå till en butik så du kan prova i lugn och ro och så du får hjälp. Jag har i dagsläget 75G på mina och de är från ett märke som heter Anita och tror de kostade 500-600 kr/st, men det var värt det. Jag hoppas att jag fortfarande kan ha dem sen när det ska ammas :o:D
 
Ursäkta min bröstfixering, men de gör sig ständigt påminda, både genom att göra ont och genom att vara på väg att välla över BHns alla brädder konstant. Ni som varit gravida förut, hur länge växte era bröst?

Igår insåg jag att de gjort ett växtryck till. För helvete!

Enligt Changes tabell ska jag nu ha 65J och enligt Lindex 70I. Det går ju liksom inte ens att hitta och än mindre till ett vettigt pris, men jag beställde ändå tre på vinst och förlust från Changes outlet. De är inte i helt rätt storlek eftersom det inte fanns, men funkar det inte får jag returnera. De BH:ar jag har hemma är i 65C-D eller 70B-C och passar ju inte precis, så det borde ju bli lite bättre om än inte perfekt.

Läste att en del använder amnings-BH redan under graviditeten, är det någon här som gör det? Hur gör ni andra med BH? Har ni några tips till en desperat stackare som fasar för var detta ska sluta?

B*nprix har amnings-bh:ar i stora storlekar till överkomligt pris!

Mina bröst växer nästan inget under graviditet men när mjölkproduktionen kommit igång efter förlossning blir jag Dolly Parton över en natt och det håller i sig så länge jag ammar
 
Jag är i v 17 och har precis börjat med gravidbyxor vissa dagar. Kan ha vanliga byxor om jag knäpper upp knappen på eftermiddagen :o Så här är en till med stor mage på kvällarna!

Har börjat känna rätt mycket av min växande mage, haft lite ont i magmusklerna vid ridning och det var inte skönt att springa (orientering) i helgen. Ridningen känns dock ok än så länge så jag hoppas jag kan rida ett bra tag till!
 
Mina bröst har inte växt mkt alls under ngn av graviditeterna, men har stora (85F) redan innan. Inte ens under ammningen har dom blvit mkt större, bara ngn storlek under första veckorna innan mjölkmängden stabiliserat sig. Jag ammar minstingen fortfarande men det är nog slut pa det, det gör riktigt ont nu och smärta tillsammas med illamande är lite mer än vad jag star ut med.

Jag har gatt över till amnings-bh utan bygel dom sista gravidveckorna när magen är riktigt stor för da har bygeln tryckt och gjort ont.

Ammar också min 15-månaders än. Gör rejält ont emellanåt och även om det kommer lite mjölk börjar det nog sina rejält. Brösten är typ som före amning.

Tänkte se om han vill och jag klarar att amma hela vägen och hålla en hög produktion till förlossningen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 179
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 604
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
399
· Visningar
42 587
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 003
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp